خداحافظی با آموزش‌های سنتی در دنیا / ۷۶ درصد کلاس‌های دانشگاهی در آمریکا تعاملی برگزار می‌شود

۷۶ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا بر اساس آمار، کلاس‌های درس خود را به صورت تعاملی برگزار می‌کنند. همچنین مردودی دانشجویان در کلاس‌های سنتی؛ ۳.۵ برابر بیشتر از کلاس‌های تعاملی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «حفظ کردن ممنوع! بحث و گفتگو به‌جای جزوه! ارائه‌ی گزارش، به‌جای تکلیف! کلاس یک‌طرفه نباشد! مسئولیت کلاس با دانشجویان!» این ویژگی‌ها به عنوان مولفه‌های یک کلاس تعاملی شناخته می‌شود. دانشگاه‌ها از روش‌های مختلفی برای مشارکت دانشجویان در آموزش دروس استفاده می‌کنند. این شامل کلاس‌های تدریس تعاملی، پروژه‌های گروهی، کارآموزی و استفاده از فناوری‌های آموزشی است.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی ۷۰ درصدی نسل Z آمریکا از وضعیت مالی

برخی دانشگاه‌های جهان مانند MIT، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه برکلی کالیفرنیا و دانشگاه ملون کارنگی از جمله برترین دانشگاه‌ها در زمینه یادگیری فعال هستند.

۷۶ درصد کلاس‌های دانشگاهی در آمریکا تعاملی برگزار می‌شود

آمارها نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا تا سال ۲۰۱۹، کلاس‌های درس خود را به صورت تعاملی برگزار می‌کنند. اخیرا مطالعه‌ای در دانشگاه‌های آمریکا انجام شد که در آن یک کلاس درس سنتی در قالب یک محیط آموزشی فعال بازطراحی شده است.

همچنین نتایج یک پژوهش در عمان نشان می‌دهد که اجرای طرح یادگیری فعال به دانشجویان کمک کرده که نمرات بالاتری کسب کنند و احتمال مردودی در برخی واحدهای درسی مانند فیزیک مقدماتی، نجوم و مکانیک کوانتوم را کاهش داده است.

یادگیری فعال موضوع گسترده‌ای است که جایگزین آموزش سنتی در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) شد.

مطالعه‌ای اخیرا یادگیری فعال را در خاورمیانه و شمال آفریقا بررسی کرد. ۵۵ درصد از جمعیت این منطقه را افراد کمتر از ۳۰ سال تشکیل می‌دهند. ۱۷۰ میلیون نفر از جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری این منطقه در فقر شدید زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری جوانان برای چندین دهه حدود ۲۵ درصد بوده است.

مردودی دانشجویان در کلاس‌های سنتی؛ ۳.۵ برابر بیشتر از کلاس‌های تعاملی

این پژوهش که در دانشگاه سلطان قابوس عمان انجام شد، نشان داد که میزان مردودی برای دوره‌های فیزیک پایه که به صورت سنتی تدریس می‌شود، ۲۵ درصد بوده است. به طور کلی، احتمال مردودی دانشجویان در کلاس‌های سنتی ۳.۵ برابر کلاس‌هایی بود که با روش‌های فعال آموزش داده می‌شدند.

علاوه بر نتایج کمی، یافته‌های کیفی این مطالعه نشان داد که دانش‌آموزان در یادگیری فعال، لذت بیشتری از دوره‌ها بردند و نگاه مثبت‌تری به واحد درسی مربوطه داشتند.

پژوهشگران در این مطالعه معتقدند که مزایای یادگیری فعال در منطقه خاورمیانه و آفریقا بیشتر از آمریکا و سایر کشورهای ثروتمند جهان است. به خصوص که این مزایا بدون خرید تجهیزات گران قیمت، بدون تغییر امکانات آموزشی و بدون نیاز به فناوری پیشرفته‌تر از تلفن همراه خود دانشجویان به دست آمد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ در آمریکا ۷۰۹ کلاس درس را مورد بررسی قرار داد. بر اساس این مطالعه، در بیش از نیمی از این تعداد، ۸۰ درصد زمان کلاس به سخنرانی می‌گذرد. این نتایج نشان می‌دهد که حتی اگر استادان در مورد تکنیک‌های یادگیری فعال شنیده باشند، تعداد کمی از آن‌ها گام‌هایی برای اجرای آن‌ برداشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =