نارضایتی ۷۰ درصدی نسل Z آمریکا از وضعیت مالی/  ۶۰ درصد نیازهای اولیه این نسل برآورده نمی‌شود

نسل Z با بحران سلامت روانی بی‌سابقه مواجه‌اند؛ حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان آمریکایی گفته‌اند که وضعیت مالی آن‌ها خوب به نظر نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نسل زد (Gen-Z) با چالش‌های مالی، استرس، اضطراب و آینده‌ای نامطمئن مواجه هستند. این نسل همچنین با یک بحران سلامت رفتاری بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین مهلت تکمیل کارنامه سلامت و جسم دانشجویان اعلام شد

نسل Z در مورد شغل، ثبات مالی بلندمدت و مراحل اصلی زندگی مانند خرید خانه و تشکیل خانواده احساس اضطراب و استرس زیادی را تجربه می‌کنند. کارشناسان معتقدند که اقتصاد و شرایط بازار کار، دلایل اصلی عدم اطمینان برای این نسل هستند. در واقع مشاهده موج اخراج گسترده در اواخر سال ۲۰۲۲ تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ باعث ایجاد احساس بی‌اعتمادی نسبت به کارفرمایان و عدم امنیت شغلی شده است. در نتیجه، به نظر می‌رسد سطح اضطراب نسل Z در بالاترین حد خود قرار دارد.

بر اساس یک نظرسنجی با شرکت بیش از ۱۵۰۰ آمریکایی متولد سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷، نسل Z با چالش مداوم سلامت روان مواجه هستند. بر اساس این گزارش، بیش از ۵۰ درصد افراد نسل Z گفته‌اند که به شدت نگران نداشتن پول کافی هستند. با توجه به آشفتگی اقتصادی، ترس از رکود اقتصادی، رشد هوش مصنوعی و کوچک‌سازی شرکت‌ها، تامین معاش اولویت اصلی این جوانان است.

این گروه همچنین در مورد تصمیم‌گیری ضعیف مالی برای پولی که به سختی به دست آورده‌اند هم استرس دارند. حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که وضعیت مالی آن‌ها خوب به نظر نمی‌رسد.

تارا سالیناس استاد اخلاق تجاری در دانشگاه سن‌دیگو معتقد است که مهارت‌های دیجیتال بومی نسل Z ممکن است به ارتباطات حضوری و روابط بین فردی آسیب بزند. وی خاطرنشان کرد: نسل Z بومی دیجیتال هستند و همیشه به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده‌اند، بنابراین مهارت‌های بین‌فردی یا مهارت‌های نرم در آن‌ها آسیب دیده است.

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که افراد نسل Z برقراری ارتباط موثر در محل کار را چالش‌برانگیز می‌دانند. چرا که این نسل در درخواست کمک مشکل داشته و همچنین نمی‌توانند با همکاران خود مشارکت کارآمد داشته باشند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که نسل Z با بحران سلامت روانی بی‌سابقه مواجه‌اند. چرا که این گروه با کاهش فرصت‌های اقتصادی روبرو هستند. پس‌انداز برای بازنشستگی سخت‌تر شده و دور از دسترس به نظر می‌رسد. تقریبا ۶۰ درصد از نسل Z گفته‌اند که نیازهای اولیه آن‌ها برآورده نمی‌شود.

این نسل نگران یافتن مشاغل پایدار و با درآمد خوب هستند. طبیعی است که بدون داشتن یک موقعیت امن، عدم اطمینان و ناراحتی گریبانگیر نسل Z باشد. این نسل تصور می‌کنند هرگز نمی‌توانند رویای آمریکایی خرید خانه، تشکیل خانواده و عملکرد بهتر از والدین خود را داشته باشند.

نسل z در مقایسه با دیگر نسل‌ها، مشکلات روانی بیشتری را گزارش کرده‌اند

یافته‌های یک پژوهش دیگر نشان می‌دهد که نسل z از بین همه نسل‌ها، مشکلات روانی بیشتری را گزارش کرده‌اند. از هر ۱۰ نفر، ۳ نفر گفته‌اند که مستعد اضطراب هستند. این آمار در نسل z بالاتر از همه نسل‌های دیگر بوده و در حال افزایش است.

۲۹ درصد از افراد نسل ‌z گفته‌اند که مستعد اضطراب هستند. فقط در آمریکا تجربه استرس و اضطراب را در نسل زد ۲۵ درصد افزایش یافته است. حدود یک پنجم نسل ‌z معتقدند که رسانه‌های اجتماعی نقشی کلیدی در افزایش اضطراب آن‌ها دارد.

گفتنی است، نسل ‌z افرادی متولد سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ میلادی هستند. به عبارت دیگر این افراد در سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ متولد شده‌اند. خصوصیات مختلفی برای افراد این نسل تعریف شده است که به صورت خلاصه می‌توان به انتظارات بیشتر، صبر و حوصله کمتر، حواس پرتی، و تأثیرگذاری بیشتر اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =