آغاز به کار شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مدارس سما

شانزدهمین دوره مسابقات طرح قدس (قرآن در سما) به میزبانی زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم عبّاس قنبری معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان مهم ترین سرمایه هر سازمانی را ظرفیت های انسانی برشمرد و خاطر نشان کرد: امروزه خیلی از سازمان ها با آموزش و انتقال تجربه ها و جانشین پروری سهم نیروی انسانی را واقعی می بینند، در این میان نیروی انسانی خدا باور و معتقد یقیناّ در انجام وظایف خد بسیار کارآمد تر خواهد بود چرا که وجدان کاری و اخلاق حرفه ای خود را با نیروی ایمان تنظیم گری خواهد کرد و این مهم اثر بخشی کار را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

مدارس سما در نظام آموزشی جدید کد هویتی دریافت می کنند

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی معاون فرهنگی هنری و تربیت بدنی، با یادآوری اینکه که جریان مسابقات قرآنی طرح قدس جهت توانمند سازی کادر اجرایی و کادر تعلیم تربیت استان هاست، اضافه کرد: ما زمانی می توانیم ادعا کنیم که قرآن را مهجور نگرفته ایم که قرآن در سراسر زندگی ما جاری و ساری شود.

معتمدی خاطر نشان کرد: تمام شئون زندگی از خانواده گرفته تا کسب و کار و مهم تر از همه تعلیم و تربیت ما بر اساس قرآن باید باشد ، آن وقت می توانیم بگوییم قرآن در زندگی ما جریان دارد.

وی بیان کرد: قرآن نامه شگفت انگیزی از طرف خداوند است، قرآن فقط که نباید در بدرقه مسافر و سر سفره عقد کاربرد داشته باشد، بایستی در بحث عمل به فرامین قران نیز به خصوص در بحث تعلیم و تربیت به آموزه های قرآن توجه داشته باشیم.

وی افزود: در مرحله اول مسابقات طرح قدس 6 هزار نفر شرکت کننده در 8 رشته حضور داشته اند که امروز برگزیدگان مراحل مدرسه، شهر، استان و پهنه در سطح کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی ادامه داد: طی برنامه ریزی های سالهای گذشته در جهت سیر حفظ و تفسیر قرآن شرکت کنندگان این طرح امسال به حفظ جزء 14 رسیده است، برگزاری این قبیل مسابقات و جشنواره ها باعث جریان سازی قرآن شناسی در مدارس بخصوص در امر تعلیم و تربیت می شود.

گفتنی است معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی از بوستان علوی و فاطمی، دبستان دختران و پسران سما ، مدرسه متوسطه اول بازدید کرد.

خبرنگار: پیمان ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1207320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =