طحان نظیف: مصوبه افزایش سن بازنشستگی هنوز بررسی نشده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی هنوز در این شورا بررسی نشده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفت: این موضوع در برنامه هفتم به تصویب رسیده و مربوط به روزهای اخیر است به همین دلیل هنوز در شورای نگهبان بررسی نشده است.

بیشتر بخوانید:

طحان نظیف: شورای نگهبان چک سفید امضا نمی‌دهد

وی افزود: ما به صورت غیر رسمی ۱۵ جلسه را برای برنامه هفتم داشتیم ولی هنوز به این مورد نرسیدیم.

طحان نظیف با اشاره به اینکه ۵ طرح و لایحه طی جلسات اخیر شورای نگهبان بررسی شد، گفت: طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس پس از بررسی در شورا، مغایر با شرع و قانون اساسی تلقی نشد.

وی افزود: لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب نیر از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.

طحان نظیف ادامه داد: طرح اصلاح بند ک قانون بودجه ۱۴۰۲ درباره قیر که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود با اصرار مجلس موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد و گویا این موضوع تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.

طحان نظیف ادامه داد: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از دیگر مواردی است که مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت، این طرح همچنین با ایراداتی از سوی هیئت عالی نظارت مواجه شد.

برگزاری آزمون کتبی داوطلبان خبرگان با حضور ۳۲۸ نفر

وی درباره آزمون کتبی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: آزمون کتبی خبرگان رهبری هفته گذشته برگزار شد و از ۳۲۸ نفر که به آزمون کتبی دعوت شده بودند، اکثریت حضور داشتند و ۶۹ نفر هم غایب بودند.

وی افزود: افرادی که حضور پیدا کردند، از شیعه و سنی بودند و آن‌هایی که نیاز نداشتند، طبیعتاً حضور پیدا نکردند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در یک یا دو هفته آینده آن کسانی که در ادوار گذشته در آزمون کتبی قبول شده‌اند، برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد و کسانی که در هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند، در فرایند تصحیح اوراق قرار دارند و تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

شورای نگهبان توصیه پذیر نیست

طحان نظیف درباره موضع شورای نگهبان نسبت به طرح اظهاراتی درباره برخی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از سوی برخی رسانه‌ها درباره بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات بیان کرد: شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال انجام وظیفه قانونی خود است.

وی ادامه داد: ممکن است در فضای سیاسی فعالان سیاسی که رقابت‌هایی با هم دارند مطالبی را طرح کنند اما انتظار این است که متعرض وظایف قانونی دستگاه‌های دیگر نشوند و اجازه دهند دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند و مسئولیت را که بر عهده دارند با دقت و آرامش و بر اساس قانون انجام دهند.

وی درباره مصوبه مجلس مبنی بر کاهش مدت سربازی بیان کرد: هنوز برنامه هفتم را بصورت رسمی دریافت نکردیم، پس از دریافت برنامه موضوع را بررسی خواهیم کرد ما باید سوابق موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر: 1207959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =