جبهه مقاومت زاییده تفکر بسیج است

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به سالروز تاسیس نهاد بسیج در کشور اظهار کرد: قریب به ۴۰ سال پیش یکی از الطاف خفیه الهی به نام بسیج توسط امام (ره)، شخصی عارف و وارسته تاسیس شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رضا محمدی در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامث، جانشین فرمانده سپاه استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از مقامات استانی در سالن شهید عباسپور دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد؛ با بیان اینکه آن دوران کسی فکر نمی‌کرد بسیج چنین دستاوردهایی داشته باشد گفت: امروز کارکرد بسیج در عرصه داخلی و بین‌المللی مانند روز روشن است، در خط اول هر عرصه‌ای بسیجیان مخلص پای کار هستند و خدماتی را ارائه می‌دهند.
محمدی با اشاره به اینکه پرچم مقاومت زاییده تفکر بسیج است گفت: همان نهالی که امام(ره) پایه نهاد، امروز ریشه دوانده و باعث شده توسط نیروهای مقاومت رژیم صهیونیست و آمریکا به زانو دربیاید.
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با قدردانی از تلاش مدیران ادوار گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: امروز این دانشگاه دو اولویت اساسی دارد که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه درعرصه فرهنگ در دانشگاه دچار آسیب‌هایی هستیم که باید نگاه ویژه‌ای به این مسأله باشد گفت: اولویت دوم موضوعات مالی و کمبودها و بحران‌های موجود است که دانشگاه با آن دسته پنجه نرم می‌کند.

محمدی با بیان اینکه این مشکلات تنها مختص همدان نیست و در کشور موجود است افزود: مدیر دانشگاه آزاد در راستای حرکت رو به جلو دانشگاه، ارتباط گسترده با مدیران استانی و فرا استانی، حل مسائل استانی، جذب حداکثری دانشجو راه طولانی دارد و آن میسر نمی‌شود مگر این تمام لایه‌های اجتماعی و مدیریتی استان برای حل مشکل دانشگاه پای کار بیایند و کمک کنند.
وی با تأکید به اینکه باید از تمام افکارو نظرات در دانشگاه استفاده شود تا از حالت سکون خارج گردد گفت: می‌طلبد امور بیشتری از سوی سازمان مرکزی به استانها تفیذ شود تا مدیران بتوانند پیشبرد و رشد دانشگاه را با توجه به دغدغه‌ای که دارند، محقق کنند.

امام جمعه شهرستان بهار نیز با بیان اینکه در هیچ ادیانی جز اسلام جامعیت عقل وعلم را توامان پیدا نمی‌کنیم اظهار کرد: در ادیان توحیدی و ابراهیمی معجزاتی است اما معجزات اسلام با تمام آنها متفاوت است؛ اسلام معجزه‌ای به نام قرآن دارد که عقلانیت، علم، اخلاق، تربیت، تزکیه و هرآنچه برای تعالی انسان بوده، در این دستورالعمل انسان ساز وجود دارد.

حجت الاسلام رضا مصباح بیان کرد: قرآن کریم از مقوله عقل است و ۱۴۰۰ سال از این قرآن گذشته است و ما آنچه دیدیم این بوده که با تمام پیشرفت‌های که رخ داده، ذره‌ای به ساحت آن لطمه وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه در دین و مذهب ما عقلانیت جایگاه ویژه‌ای دارد و هیچ دینی چنین شرایطی را ندارد گفت: اسلام به ساحت روحانی و جسمانی ارزش قائل شده، اگر تعالی است در هر دو بعد وجود دارد.

امام جمعه شهرستان بهار خاطرنشان کرد: الگوهایی هم که اسلام در بعد مرد و زن عرضه کرده، الگوی اسطوره‌ای و افسانه‌ای معرفی نشده است، الگویی که ساخته توهم و خیال معرفی نشده است.
وی با اشاره به اینکه اسلام در الگوی مردان شخصیتی چون نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن و امام حسین (ع) را معرفی می‌کند که ساختار و کالبد آنها تماما علمی است افزود: وقتی به نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) نگاه می‌کنیم تمام ابعاد آن علمی ت که حتی ماتریالیست‌ها و مارکسیست‌ها و کسانی که دین، اعتقاد و باوری ندارند، در مقابل ساحت نهج البلاغه کرنش می‌کنند.

مصباح با اشاره به اینکه شخصیتی چون حضرت زهرا (س) الگوی کامل بارزی در اسلام است و آن کسانی که از زن، زندگی و آزادی دم می‌زنند نتوانستند همچون ایشان الگوی واقعی معرفی کنند گفت: در ساحت اسلام می‌توان علمی را پیدا کرد که از حقیقت و نهاد انسان و از مبدا به معاد دم می‌زند.

وی با بیان اینکه کشورهایی مثل ژاپن اصول نقره‌ای دارند که اساس اصول نقره‌ای و پیشرفت آنها دین اسلام و کتاب مقدس نهج‌البلاغه است افزود: انقلابی که ما داشتیم، مادی نبود، انقلاب فرهنگی بود اما متأسفانه آنچه امروز نمی‌بینیم انقلابی است که امام(ره) و دیگرعزیزان ما برای آنها تلاش کردند.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه نکته‌ای را عنوان می‌کنند و آن این است که اگر می‌خواهیم راه نجات و تمدن‌ساز داشته باشیم، درعرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی و تمدن‌ساز بزرگ بشریت باشیم ادامه داد: مکتب ما باید مکتبی برگرفته از فاطمه الزهرا (س) باشد.

وی با بیان اینکه نوع نگاه، ولایتمداری و درس ما برای انسانیت، عزت و هویت‌بخشی باید مبنای فاطمی داشته باشد خاطرنشان کرد: اساس مکتب فاطمی بسیجی‌ساز است و فکر فاطمه فکری است که اگر به آن بپردازیم، خروجی‌اش کلمه شجره طیبه می‌شود.

مصباح با تأکید به اینکه کلمه طیبه مبنایی دارد که آن توحید ولایتمداری است ادامه داد: فرهنگ و فکر بسیج راه برون رفت مشکلات در عرصه‌های مختلف است که این روزها نباید به آن یک نگاه شعارگونه داشت.

وی با اشاره به اینکه شعار بسیج عمل بسیج و خودفراموشی است و این است که اگر نوع نگاه انسان به خدا باشد به آنچه می‌رسد خداست و وقتی خدا باشد آن تجلی‌گرانسانی می‌شود ادامه داد: راه برون رفت مشکلات فرهنگ بسیج و فکر بسیج است که امروز حقیقت آن را می‌بینیم.

امام جمعه شهرستان بهار بیان کرد: امروز با فرهنگ بسیجی و جنگ با سنگ و تن درمقابل تانک، باعث شده چهار جنگ بزرگ اتفاق بیافتد و اعراب و اسرائیل ۶ روز بیشتر نتوانند آن را تحمل کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز با نگاه بسیج، جنگ ایمان در مقابل تمام هیمنه دشمن است گفت: امروز آنچه نگران هستیم و دغدغه داریم برطرف نمی‌شود مگر اینکه با نگاه بسیج، تمدنی ایجاد کنیم که همه در امنیت باشند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز با بیان اینکه همه ما به نوعی بسیجی هستیم و خیلی‌ها فکر می‌کنند بسیج به جنگ تحمیلی و انقلاب برمی‌گردد اما از صدر اسلام وجود داشته است اظهار کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه عدالتخواهی مردم و تدبیر امام (ره) بار دیگر بسیج تبلور یافت وامروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.
سردار بهاریان با اشاره به اینکه خوشبختانه بسیج در تمام عرصه‌ها حضور دارد و نقش‌آفرینی می‌کند گفت: تفکر بسیجی باعث شد، هشت سال در جنگ تحمیلی بدون تجهیزات مقاومت کنیم و یک وجب خاک را نگذاریم دشمن اشغال کند.

وی با اشاره به اینکه امروز تفکر بسیجی از مرزها عبور کرده و در سوریه دفاع وطنی، درعراق حشد الشعبی و در کشورهای مختلف مسلمان با نام‌های فاطمیون و زینبیون تبلور یافته است و خوشبختانه موفق عمل کرده است گفت: بسیجیان ما همواره در تمام عرصه‌ها نظیر کرونا، سیل و زلزله حضور داشتند و نقش آفرینی کردند که قدردان هستیم.
در این مراسم از زحمات محمدعظیم خدایاری سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی همدان قدردانی و غلامرضا خاکسار به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

کد خبر: 1208396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =