ChatGPT بهتر از دانش‌آموزان انشاء می‌نویسد

مطالعه‌ محققان آلمانی نشان داد که کیفیت محتوای تولید شده توسط ChatGPT بهتر از نوشته‌های دانش‌آموزان دبیرستانی است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه پاسائو در نشریه معتبر «سانتیفیک ریپورتز» مقاله‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی در تمام معیارها به ویژه در مورد تسلط بر زبان، عملکرد بهتری نسبت به انسان دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تا چه حد می‌تواند سیستم مدرسه را متحول کند.

محققان در این تحقیق تحت عنوان «مقایسه مقالات نوشته شده توسط انسان در مقابل مقالات تولید شده توسط ChatGPT» به این نتیجه رسیدند که این هوش مصنوعی مقالات انگلیسی بهتری می‌نویسد. آنها متون و مقالات تولید شده توسط چت‌جی‌پی‌تی را که توسط دانش‌آموزان دبیرستانی نوشته شده بود، بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش ارزیابی کردند.

پروفسور استفن هربولد، صاحب کرسی مهندسی هوش مصنوعی در دانشگاه پاسائو، می‌گوید: از واضح بودن نتیجه شگفت‌زده شدم. هر دو نسخه چت‌روبات Open AI امتیاز بالاتری نسبت به دانش‌آموزان کسب کردند. این نتیجه نشان می‌دهد که مدارس نباید چشم خود را روی این ابزارهای جدید ببندند.

تامل در مدل‌های هوش مصنوعی

این مطالعه میان رشته‌ای توسط دانشمندان کامپیوتر با همکاری زبان‌شناس کامپیوتر پروفسور آنت‌هاوتلی-جانیس و اوته هویر، متخصص علوم کامپیوتر انجام شد.

هویر می‌گوید: به نظر من آماده‌سازی معلمان برای چالش‌ها و فرصت‌هایی که به‌دلیل در دسترس‌تر شدن مدل‌های هوش مصنوعی پیش می‌آیند، مهم است.

او در ماه مارس گذشته یک دوره آموزشی در مورد چت‌جی‌پی‌تی و فرصت‌ها چالش‌های آن برگزار کرد که ۱۳۹ معلم در آن حضور داشتند. بیشتر این معلمان در سالن‌های بدنسازی آلمان تدریس می‌کردند. در ابتدا به معلمان در مورد ایده‌های تکنولوژیکی منتخب مربوط به تولید متن عمومی و ChatGPT توضیح داده شد و سپس مرحله عملی به طور خاص شامل متون انگلیسی زبان برگزار شد که در آن شرکت کنندگان دوره آموزشی از منشأ این متون بی‌اطلاع بودند.

بیشتر بخوانید:

معلم‌ها بیشتر از دانش‌آموزان از ChatGPT استفاده می‌کنند

با استفاده از پرسشنامه، از معلمان خواسته شد تا مقالات ارائه شده را براساس مقیاس‌های درجه بندی تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش ارزیابی کنند. محتوا بر اساس موضوع معیار، کامل بودن و منطق و همچنین جنبه‌های زبانی مانند واژگان، پیچیدگی و تسلط بر زبان ارزیابی شد. تیم تحقیقاتی پاسائو برای هر متن امتیازی تعریف کردند که صفر بدترین نمره و ۶ بهترین آنها بود.

بالاترین نمره در تسلط به زبان

۱۱۱ معلم کل پرسشنامه را تکمیل کردند و در مجموع ۲۷۰ مقاله زبان انگلیسی را ارزیابی کردند. تیم تحقیقاتی بیشترین تفاوت را در تسلط بر زبان پیدا کرد که در آن چت‌جی‌پی‌تی نسخه چهارم امتیاز ۵/۲۵ و نسخه سوم ۵/۰۳را به دست آورد. و این در حالی است که دانش‌آموزان به طور متوسط نمره ۳/۹ را کسب کردند.

محققان زبان‌شناسی می‌گویند: این بدان معنا نیست که دانش‌آموزان مهارت‌های زبان انگلیسی ضعیفی دارند. بلکه نمرات به دست آمده توسط هوش مصنوعی فوق‌العاده بالاست.

محققان همچنین توانسته‌اند تفاوت‌های بین زبان انسان و زبان تولید شده توسط ماشین را شناسایی کنند.

آنها پیش‌بینی می‌کنند که وقتی متون تولید شده توسط هوش مصنوعی را در آینده می‌خوانیم، باید از خود بپرسیم که آیا این ابزار روی زبان انسانی ما تأثیر می‌گذارد یا خیر و چطور این کار را خواهد کرد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1208611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =