ماجرای برخورد با اتباع ‌در میبد یزد چیست؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ‌ادعای برخورد با اتباع در میبد را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، در روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر و به واسطه آن برخی مدعی شده بودند که عده‌ای اقدام به آتش زدن منازل افاغنه در شهرستان میبد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

صدور کارت ملی برای اتباع به کجا رسید؟

با انتشار این تصاویر، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تکذیب آتش زدن منازل افاغنه در این شهرستان اظهار داشت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به حریق در یک ضایعاتی در میبد بوده و هیچگونه ارتباطی به منازل افاغنه در مهمانشهر میبد ندارد.

پس از آنکه نزاعی در شهرستان میبد به وقوع پیوست و یک جوان میبدی به قتل رسید، برخی از شبکه‌های اجتماعی و به ویژه رسانه‌های معاند سعی بر موج سواری بر این خبر و شایعه‌پراکنی کردند و اخبار متعددی با استفاده از این تصاویر منتشر شد که با تکذیب این شایعات و اعلام محل آتش سوزی از سوی معاون سیاسی استاندار یزد، بار دیگر رسوایی رسانه‌های ضد نظام برملا شد.

همچنین با توجه به حساسیت ایجاد شده، نیروی انتظامی در کمتر از ۱۵ ساعت از وقوع قتل، قاتل به همراه همدستانش را دستگیر و رئیس کل دادگستری استان یزد هم اعلام کرد که بازپرس ویژه‌ای برای رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده معرفی کرده است.

با توجه به سابقه شایعه‌پراکنی و موج‌سواری رسانه‌های معاند در موارد مختلف طی سال‌های گذشته، به تمامی شهروندان توصیه می‌شود اخبار را صرفا از رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی معتبر دنبال کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1209428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =