طرح حمایت از افشاگران فساد اصلاح شد / برگزاری جلسه غیر علنی مجلس با دولت

رئیس دولت سیزدهم صبح امروز (سه‌شنبه) چهاردهم آذر ۱۴۰۲ با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی،‌ ضمن دفاع و ارائه توضیحاتی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳، به طور رسمی این لایحه را تقدیم مجلس کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

بحث کمبود معلم به مجلس کشیده شد/ رئیس سازمان اداری استخدامی به مجلس می‌رود

موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ قرار دارد:

تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور از سوی رئیس جمهور به مجلس

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح یک فوریتی حمایت از افشاگران فساد( اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان ۲)

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان ۳)

گزارش شوردوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تأسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه

اختلال در سامانه‌های مجلس/رای‌گیری در مجلس با قیام و قعود انجام می‌شود

از ابتدای صبح امروز سامانه‌های مجلس شورای اسلامی با اختلال مواجه شده و گفته می‌شود که اینترنت سامانه‌ها قطع است بدین ترتیب جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با تاخیر آغاز شد و در جریان جلسه علنی نیز به دلیل قطعی سامانه، رای‌گیری پیرامون مصوبات با قیام و قعود انجام می‌شود.

قرار است لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با حضور رئیس جمهور به طور رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

قالیباف: بودجه سال ۱۴۰۳ گام اول تحقق عملی برنامه هفتم توسعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس با کمک یکدیگر لایحه بودجه ۱۴۰۳ را که گام اول و ۲۰ درصد از تحقق عملی برنامه هفتم است، منطبق با برنامه هفتم و تحقق آن تحول بررسی کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و پس از تقدیم رسمی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی رئیس جمهوری با تقدیر و تشکر از رئیس جمهوری بابت سخنرانی و تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: امیدوارم که دولت و مجلس همانطور که برنامه هفتم را تنظیم کردند، با کمک یکدیگر لایحه بودجه ۱۴۰۳ را که گام اول و ۲۰ درصد از تحقق عملی برنامه هفتم خواهد بود، منطبق با برنامه هفتم و تحقق آن تحول بررسی کنند.

طرح حمایت از افشاگران فساد اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح یک فوریتی حمایت از افشاگران فساد را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحاتی در این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۱۵ این طرح را به شرح زیر اصلاح کردند:

در صورتی که گزارشگر، گزارش و اسناد مربوط به آن را تنها در سامانه ثبت و بارگذاری کرده و آن را علنی نکرده باشد، به اتهام جرائمی از قبیل افترا یا جرم موضوع ماده ۶۹۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده یا افشای اسناد محرمانه قابل تعقیب نیست مگر اینکه فساد کشف نشود و سوء نیت گزارشگر نیز اثبات شود. در هر صورت گزارشگر مجاز به انتشار یا افشای مفاد گزارش خود نیست.

قالیباف: امروز جلسه مشترک مجلس و دولت تشکیل می‌شود

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز و بعد از ورود رییس جمهور به مجلس، ضمن خیر مقدم گفت: امروز رییس جمهور برای تقدیم اولین لایحه بودجه برنامه هفتم در سال ۱۴۰۳ به مجلس آمدند. بعد از آن هم خدمت عزیزان برای جلسه همفکری و تبادل نظر به مناسبت هفته مجلس هستیم.

وی‌ همچنین از حضور اعضای هیات دولت و مخبر معاون اول رئیس جمهور تشکر کرد.

با توجه به وورد رئیس جمهور به مجلس برای تقدیم لایحه بودجه، بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه نیمه تمام ماند و به جلسه بعدی موکول شد.

برگزاری جلسه غیر علنی مجلس با دولت

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه شنبه (۱۴ آذر) با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس تقدیم و از این لایحه دفاع کرد.

سپس با حضور قالیباف و رئیسی و همه نمایندگان مجلس و کابینه دولت جلسه مشترک بین مجلس با دولت در صحن پارلمان به صورت غیر علنی برگزار شد.

روز گذشته جلسه مشترک مجلس با قوه قضاییه برگزار شد که در آن جلسه روسای دو قوه به کاستن مشکلات معیشتی مردم تاکید داشتند.

کد خبر: 1209509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =