آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد

آئین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آئین بزرگداشت روز دانشجو با حضور و سخنرانی غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و شرکت پرشور اساتید و دانشجویان در تالار شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری استاندار استان چهارمحال و بختیاری در جمع دانشجویان گفت: در آستانه گام دوم انقلاب، دانشگاه، جزو مفاخر انقلاب است و به برکت انقلاب اسلامی، روح استقلال و هویت در دانشگاه دمیده و در برخی از رشته های علمی جزو برترین‌های دانیا هستیم.

حیدری اظهار کرد: رشد 200 درصدی صادرات غیر نفتی، احیای 68 کارخانه راکد و توسعه 80 هکتار گلخانه در سطح استان چهارمحال و بختیاری توانسته نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در نرخ بیکاری دومین استان کشور بود که به حمدالله در پایان سال 1401 و بر اساس مرکز آمار ایران، موفق شدیم هشت پله صعود کرده و در ردیف دهمین استان قرار بگیریم.

استاندار استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دانشگاه و دانشجویان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، دفاع مقدس و حوادث مهم کشور نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

وی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین وظایف دانشجویان جهاد علمی و جهاد تبیین است که باید در این دو عرصه پرچم‌دار باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از دانشجویان، گفت: هوشیاری، شجاعت، ایمان و امید به آینده از ویژگی‌هایی است که دانشجویان باید داشته باشند و برای اقشار مختلف جامعه امیدآفرینی کنند.

حیدری در ادامه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دولت دیگر هیچ روستایی با تانکر آبرسانی نشود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جهمور به استان چهارمحال و بختیاری، ۲۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۱ تماس گرفتند که برای نامه‌های مردمی اعتبارات خوبی در قالب واگذاری تسهیلات درنظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دولت در سطح ملی و استانی یادآور شد: رونق گرفتن مسکن و بهبود وضعیت اشتغال در سطح استانی و ملی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در ویژه برنامه 16 آذر روز دانشجو گفت: یکی از توصیفاتی که مقام معظم رهبری در رابطه با جنبش‌های دانشجویی داشتند، این است که از دانشگاه همیشه و همه جا این انتظار است که محل جوشش و اوج در جریان علم و تحقیق و جریان آرمان‌گرایی، آرمان‌خواهی و هدف‌گذاری‌های سیاسی و اجتماعی باشد و ضداستکباری، ضدفساد، ضد اشرافی‌گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه و ضد گرایش‌های انحرافی، از خصوصیات بارز جنبش دانشجویی است

ابراهیم رحیمی افزود: همه دانشجویان عزیز در کنار علم و تحقیق و پژوهشی که دارند در مسائل سیاسی و اجتماعی به خوبی دخیل و فعال باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۱ هزار دانشجو در ۱۲۵ کدرشته تحصیلی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیم رحیمی افزود: تعداد مجلات علمی و پژوهشی و رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بر اساس آمایش سرزمینی، امسال 7 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی، به رشته های دانشگاه اضافه شد.

رحیمی توضیح داد:: رشد دانشجو در سه سال گذشته 17 درصد، در سال گذشته 24 درصد و امسال 15 درصد افزایش داشته است که این افزایش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال سه دانشکده موضوعی هوش مصنوعی، دانشکده انرژی و دانشکده مهارت و کارآفرینی به دانشکده‌های دانشگاه اضافه شد که از بین 7 رئیس دانشکدگان کل کشور دو نفر از اعضای هأت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد به عنوان مسئول دانشکدگان کشوری معرفی و منصوب شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: این واحد آموزشی، از لحاظ هرم هیات علمی در دو سال گذشته هم رشد خوبی داشته است و 30 عضو هیات علمی موفق شدند مرتبه دانشیاری و استادی را اخذ کنند.

رحیمی افزود: امسال 8 نفر از استادان دانشگاه جزو سرآمدان علمی کشور بودند و 5 عضو هیأت علمی موفق شدند در لیست 2 درصد دانشمندان جهان قرار گیرند.

وی در پایان بیان کرد: طرح‌های برون دانشگاهی حتی پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، مساله محور، درآمدزا هستند و ارائه دانش فنی می‌کنند.

در این مراسم نمایندگان 5 تشکل سیاسی، علمی و فرهنگی بسیج دانشجویی خواهران و برادران، کانون عرش نهاد رهبری، تشکل جامعه اسلامی و انجمن مستقل دانشگاه، مطالبات و دیدگاه‌های خود پیرامون روز دانشجو و حمایت از تشکل‌های دانشجویی را مطرح کردند.

ادای احترام به پنج شهید گمنام دانشگاه و تجلیل از 12 دانشجوی برتر علمی و فرهنگی از دیگر برنامه های 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بود.

کد خبر: 1209902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =