طهرانچی: ظرفیت و توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دیده نمی‌شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظرفیت و توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دیده نمی‌شد، اعلام می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی تماماً در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت است و برای تعالی و پیشرفت کشور می‌کوشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه شورای معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان این دانشگاه عصر امروز (پنج‌شنبه 16 آذر) در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آمایش سرزمینی و ماموریت‌محور کردن دانشگاه، راهکار حل بیکاری فارغ التحصیلان

در ابتدای این نشست، دکتر طهرانچی ضمن خوش‌آمدگویی به معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای علوم و بهداشت، گزارشی از آخرین تحولات دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه‌ها و سیاست‌های این دانشگاه ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بحمدالله در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و توانسته با اتکا به توان و ظرفیت خود حرکت رو جلو داشته باشد، بنابراین نگاه ما کمک به دولت است و می‌خواهیم باری از دوش دولت در حوزه‌های مختلف برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متأسفانه نگاهی وجود داشت که ظرفیت و توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دیده نمی‌شد، با توجه به این نشست صمیمانه اعلام می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی تماماً در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت است و برای تعالی و پیشرفت کشور می‌کوشد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی درباره استفاده از توان دانشگاه آزاد اسلامی در حل چالش‌ها و مسائل کشور، دکتر مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری درباره تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی و نگاه حل مسائل در این دانشگاه و برخورداری سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از قوانین مربوط به پارک‌های علم و فناوری به بیان مطالبی پرداختند.

دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ارائه گزارشی از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در این دانشگاه و پیام رهبر معظم انقلاب به این رویداد، به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش فرهنگی، دینی و اعتقادی جوانان اشاره و بر استفاده از فرصت حضور جوانان در دانشگاه تأکید کرد.

وی در ادمه به بیان چالش‌های حوزه دانشجویی از جمله عدم برخورداری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت‌های دولتی از جمله یارانه غذای دانشجویی و وام صندوق وزارت علوم و بهداشت پرداخت.

دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن بیان دغدغه‌های کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله عدم برخورداری از سهام عدالت، لزوم حمایت مالی دولت برای اجرای هرچه بهتر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تسریع در رفع چالش‌های پیش‌روی طرح مسکن دانشگاه و ... پرداخت.

دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت پزشکان و بیش از 40 درصد پرستاران کشور ارائه داد و بر آمادگی این دانشگاه (با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها و شهرها) در کمک به دولت برای اجرای طرح پزشک خانواده در کشور تأکید کرد.

دکتر محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت 120 دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی و کمک این دانشگاه به تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، دکتر سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه درباره تدوین سند آمایش استان‌ها و مأموریت‌های واحدهای دانشگاهی و دکتر جمشید صباغ زاده قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات درباره راه‌اندازی رشته کوانتوم در واحد دانشگاه سخن گفتند.

گفتنی است پیش از آغاز جلسه، دکتر مخبر و وزرای علوم و بهداشت با همراهی دکتر طهرانچی از نمایشگاه «روایت تحول دانشگاه آزاد اسلامی» که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، نوآوری و تحولات اتفاق افتاده در این دانشگاه از جمله پنج چرخش تحول‌آفرین سند تحول و تعالی دانشگاه، قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =