وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که سرعت اینترنت در ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است، گفت: همه مسائل اقتصادی و اجتماعی به سرعت اینترنت گره خورده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چهارباغ، اظهارکرد: برای نخستین بار در کشور، ایران ماهواره‌ای دارد که به شکل رنگی از هر نقطه که بخواهد می‌تواند تصویر برداری کند.

بیشتر بخوانید

زارع‌پور: زیرمداری کپسول زیستی ایران طی روزهای آینده پرتاب می‌شود

وی اضافه کرد: پرتاپ کپسول زیستی به مدار زمین با کمک دانش جوانان این مرز و بوم نشان داد که ایران به خود متکی شده و در حوزه صنعت فضایی با تحولات بسیار خوبی مواجه شده است‌.

زارع پور تاکید کرد: مرکز فضایی ماهدشت البرز یکی از مراکز مهم کشور و منطقه است، در اواخر دهه هشتاد نخستین ماهواره امید ارسال شد، اما در هشت سال پیش از دولت سیزدهم صنعت فضایی راکد شده بود که به همت دولت سیزدهم دوباره احیا شد.

این مسوول، کاربرد توسعه صنعت فضایی را برای مقابله با زمین خواری، بهبود مدیریت کشاورزی، مسایل شهری و پیشگیری از حوادثی مانند زمین لرزه و بحران عنوان کرد و گفت: هر اندازه در این صنعت رشد کنیم، بیشتر مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: جوانان کشور ثابت کردند که یک سر و گردن از جوانان دیگر کشورها بالاتر هستند، متاسفانه در دولت قبلی رفع مشکلات به تعداد معدودی از کشورها گره خورده بود، اما اکنون با اتکا به توان داخلی و دیپلماسی فعال توانستیم با کشورهای بی‌شماری ارتباط و تعامل برقرار کنیم.

زارع‌پور بیان کرد: میانگین سرعت اینترنت با کمک فناوری کابل نوری از ۱۲ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت بر ثانیه رسیده که انتظار داریم با توسعه این مهم همه شهرهای کشور تا پایان دولت از این امکان برخوردار شوند.

وی در پایان چهارباغ را یک شهرستان نوپا ارزیابی کرد و تاکید کرد و یادآور شد: این شهرستان در سال ۹۹ تاسیس شده و برای قضاوت در مورد عملکرد اقدامات دولتی باید مدت بیشتری را مورد نظر قرار دارد، ضمن اینکه مطالبات مردمی را از رییس دولت پیگیری خواهم کرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1210003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =