۱۰ اپراتور مجوز اجرای پروژه فیبر نوری را گرفتند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۱۰ اپراتور مجوز اجرای پروژه فیبر نوری را گرفتند، گفت: پروژه ۱۰ ساله را ۳ ساله اجرا کردیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات‌ در مراسم بهره‌برداری از فیبر نوری ‌شهر بابل ‌اظهار داشت: خوشحالم که در این روز مبارک و خجسته ایام شعبانیه توفیق نصیبم شد در خدمت شما باشم‌.‌ این پروژه مهم‌ترین پروژه در ارتباطات است که سرعت اینترنت را تا 70 سال آینده پوشش می‌دهد و دیگرنیاز به زیرساخت نخواهد بود و تا دهه‌های آینده مردم می‌توانند از این خدمات شبکه‌ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر ارتباطات درباره افزایش تعرفه اینترنت

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا کاری که در کشورهای دیگر 10 سال طول می‌کشد ظرف سه سال به اتمام برسد، افزود: برای توسعه این طرح هم به 10 اپراتور مجوز دادیم و اکنون مخابرات ایران 9 رقیب و رفیق در این راه دارد که با همکاری و هم‌قدمی این اپراتورها به دور از حواشی مردم از این خدمات بهره ببرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در استان مازندران به خاطر شرایط جغرافیایی و گردشگری و گستردگی و وسعت فراوان به 5 اپراتور مجوز فعالیت دادیم، تصریح کرد: ‌این کار بزرگ به طور شبانه‌روزی در حال انجام است و امروز نخستین قدم برداشته شد و آن هم پوشش شبکه بود و قدم‌های دوم و بعدی توسط خود شهرستان باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه مردم و ادارت باید به این شبکه متصل شوند و درخواست بدهند، گفت: این پروژه در هشت شهر تمام شده و ‌در هشت شهر در حال اجرای این طرح هستیم که مازندران جزو استان‌های پیشروست.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در آمل اجرا شد

وزیر ارتباطات همچنین در جمع مدیران شهرداری آمل با بیان اینکه وزارت ارتباطات وظیفه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را دارد اظهار داشت: تا پنج ماه آینده اجرای این طرح انجام خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ مراحل اجرای این طرح شرایط سخت فنی دارد اما برای رفاه حال مردم این طرح با تلاش ویژه به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و هوشمند شدن شهر آمل ‌انجام شده است، گفت: ‌براساس قراردادی که 27 آذر امسال بین علی داودی شهردار آمل و ‌مدیرعامل یکی از اپراتورها ‌در محل شهرداری آمل به امضا رسید، اسناد این قرارداد 2 جانبه میان 2 طرف مورد توافق کامل قرار گرفت.

وی گفت: در شهر آمل با امضای قرارداد 420 میلیارد ریالی با این شرکت برای اجرای توسعه شبکه فیبرنوری قرارداد منعقد شد و آمل همانند کلان شهرهای کشور هوشمند می‌شود.

توسعه شهر هوشمند در آمل

زارعی فرماندار شهر آمل نیز گفت: آمل پس از کلان شهرهایی مثل مشهد، کرج، تهران و قم برای توسعه شهر هوشمند اقدام عملیاتی و اجرایی انجام داده است.

وی اظهار داشت: این طرح در سه مرحله پیش بینی شده تا شبکه فیبر نوری به طول بیش از 70 کیلومتر کشیده شود و در این طرح خیابان‌های اصلی و کوچه ها زیر پوشش خواهند شد.

فرماندار آمل گفت: با اجرای فیبر نوری امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و بهره مندی از فناوری‌های نوین بوجود می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =