تصویب دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات اعضای هیات علمی

بر اساس دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات اعضای هیات علمی، در صورتی که داوطلب نسبت به رأی صادره از سوی هیأت مرکزی معترض باشد پس از ابلاغ رأی می‌تواند در مهلت مقرر اعتراض خود را کتباً به هیأت عالی ارائه کرده و تقاضای بررسی مجدد از آن هیأت کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای سیصد و بیست و هفتمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیأت علمی نتیجه تعدادی از پرونده‌های ماده ۱۵ «دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات» در جلسه هیئت عالی جذب قرائت و به تأیید رسید. سپس موضوع تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی متولد خارج از کشور مطرح شد که باتوجه‌به در دستور قرارگرفتن این موضوع در صحن شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، مقرر شد در جلسات بعدی هیئت عالی جذب مجدداً مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

خسروپناه: طرح کارآمدی دانشگاه‌ها در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت

دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات در اجرای ماده ۶ آئین‌نامه تشکیل هیئت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به تصویب رسیده است که در ماده ۱۵ آن تصریح شده است؛ درصورتی‌که داوطلب نسبت به رأی صادره از سوی هیأت مرکزی معترض باشد پس از ابلاغ رأی می‌تواند در مهلت مقرر اعتراض خود را کتباً به هیأت عالی ارائه کرده و تقاضای بررسی مجدد از آن هیأت نماید.

در ادامه این جلسه گزارش ایمان افتخاری عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در خصوص تخصیص ردیف استخدامی نخبگان ارائه شد که بر اساس آن؛ نامه تأمین اعتبار لیست ۱۵۹ نفره به سازمان برنامه‌وبودجه رسیده و اجرای آن بر اساس مجوز ۲۵۰ نفری بنیاد نخبگان در حال انجام است. همچنین در این جلسه پیشنهاد شد که سامانه نور رضوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه متصل شود تا بر اساس آن روند جذب اعضای هیات علمی به شکل مستقیم و با سرعت بیشتر انجام شود.

در ادامه جلسه پیشنهادهای رسیده از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دبیرخانه هیات عالی جذب در خصوص فرم خودارزیابی شخصیتی ارائه شد و مقرر شد اعضاء نظرات تکمیلی خود را تا جلسه آینده به هیات عالی جذب ارائه دهند تا پس از اعمال اصلاحات در فرم، فرم نهائی جهت تصویب و ابلاغ توسط هیئت عالی آماده شد.

گفتنی است، در پایان جلسه احکام تعدادی از اعضای کارگروه صلاحیت عمومی و هیئت‌های اجرائی دانشگاه‌های قم، مراغه، هنر اسلامی تبریز، مؤسسات اقتصادی، دانشگاه اراک، فرهنگستان‌ها، صنعتی سهند، امام صادق (ع)، صنعتی جندی‌شاپور، صنعتی امیرکبیر، صنعتی سهند، پیام‌نور، انستیتو پاستور، علوم پزشکی اردبیل، علوم پزشکی زابل، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی فسا، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی شهید صدوقی قرائت و تأیید شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1210056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =