قالیباف: غلبه اقدامات سلبی بر ایجابی از مشکلات فرهنگی کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی غلبه اقدامات سلبی بر ایجابی را از مشکلات فرهنگی کشور دانست و گفت: اگر به مسیری که از ابتدای پیروزی انقلاب طی کرده‌ایم بنگریم، می‌بینیم که به توازن و تعادل در حوزه فرهنگ توجه نشده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در همایش شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر کسی خسته شده است، به آن‌ها می‌گوییم به پشت سر نگاه کنید که چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌ایم و چه پیشرفت‌هایی داشتیم و وقتی کسی غرّه شود، به او می‌گوییم به مسیر آینده نگاه کند که چه چالش‌هایی پیشِ‌رو داریم که باید حلشان کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی غلبه اقدامات سلبی بر ایجابی را از مشکلات فرهنگی کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری در حوزه سیاست فرهنگی بحثی درباره موازنۀ فرهنگی دارند. بنابراین هم باید فرصت‌ها را بشناسیم و هم تهدیدها را مهار کنیم.

قالیباف افزود: اگر به مسیری که از ابتدای پیروزی انقلاب طی کرده‌ایم بنگریم، می‌بینیم که به توازن و تعادل در حوزه فرهنگ توجه نکرده‌ایم.

وی، وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تأمین امنیت روانی و جلوگیری از تجزیه اجتماعی دانست و افزود: هرچه در فرهنگ انقلاب اسلامی داریم فرصت است، اما دو دسته فرصت باریسک و بدون‌ریسک داریم. آنجاکه جهش و تحول اتفاق می‌افتد، حتماً باید فرصت‌های باریسک را انتخاب کنند. فرصت‌های بدون‌ریسک برای مدیریت و اداره است برای تحول نیست.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی همواره می‌گفت فرصت‌های ما در دل تهدیدات قرار دارد. اما متأسفانه گاهی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که متأسفانه فرصت‌ها هم به تهدید تبدیل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استراتژی یعنی اقدام. استراتژی باید به ما تاکتیک یا تکنیک، روش و ابزار و هدف بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =