دعوت از دانشجویان علوم پزشکی برای حضور در پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا»

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از برگزاری پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا» ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه بلندترین شب سال خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عجم با بیان این خبر افزود: این پویش و فراخوان، با هدف زنده نگه داشتن یکی از بزرگترین آیین‌های سنتی ایرانیان در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد و در قالب این پویش، دانشجویان باید یکی از عزلیات حافظ را دکلمه و اجرا کنند و فیلم آن را برای دبیرخانه پویش ارسال کنند. بهترین آثار از نگاه داوران دبیرخانه وارد نظرسنجی عمومی شده و سپس برگزیدگان برای رقابت نهایی به جشنواره دو روزه‌ای که بین دو ترم تحصیلی در شیراز برگزار خواهد شد، دعوت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهره‌مندی ۲۵۰۰ نفر از خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ضمن دعوت از دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بخصوص کانون‌های فعال فرهنگی شعر و ادب برای حضور در پویش حافظ خوانی «مثبت یلدا» اظهار کرد: دانشجویان علوم پزشکی با اطلاع رسانی این پویش در فضای رسانه‌ای و دانشگاهی خود، نسبت به افزایش آگاهی و ترغیب اقشار دانشجو برای حضور در این فراخوان تلاش کنند.

وی افزود: به بهترین کانون فعال شعر و ادب که بیشترین آثار را در قالب پویش حافظ خوانی مثبت یلدا، به دبیرخانه پویش ارسال کرده باشند، جوایزی در اردوی دو روزه شیراز اهدا و از تلاش آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه حافظ خوانی از آداب و سنت‌های وارد بر آیین کهن ایرانیان در شب یلدا است، خاطرنشان کرد: این پویش با هدف ایجاد معرفت و شناخت بیشتر در میان دانشجویان نسبت به هویت، فرهنگ و ادب ایرانی و آشنایی با آثار ادبی کهن مانند دیوان غزلیات خواجه حافظ شیرازی ملقب به (لسان الغیب) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210413

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =