چاپ ۶۰۰ مقاله در مجلات معتبر توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از چاپ بیش از ۶۰۰ مقاله در مجلات معتبر توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یاشار زهفروش در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه افزود: در سال گذشته ۱۸ طرح برون دانشگاهی به ارزش بالای ۶۵۰ میلیون تومان در این دانشگاه صورت گرفته که هدف گذاری برای سال جدید مبلغ ۲ میلیارد تومان است.

وی انعقاد ۱۱ تفاهم نامه همکاری با نهادها و سازمان های مختلف را در این زمینه موثر ارزیابی کرد و گفت: تعداد مقالات چاپ شده در مجلات ۲۵ درصد معتبر دنیا در ۲ سال اخیر یک و نیم برابر شده است که علاوه بر کمیت، کیفیت لازم را نیز دارند.

چاپ ۶۰۰ مقاله در مجلات معتبر توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

زهفروش تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر با نمایه SCOPUS را ۲۱۵، JCR را ۱۵۶، ISC را ۱۴۰ و تعداد مقالات در کنفرانس های معتبر داخلی و خارجی این دانشگاه را ۲۲۰ مقاله عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۴ نفر از اعضای هیات علمی و یک دانش آموخته این دانشگاه در فهرست دانشمندان یک درصد و ۲ درصد برتر جهان قرار گرفته اند تصریح کرد: تعداد استنادات به مقالات چاپ شده این دانشگاه در چند سال اخیر ۳ برابر شده که این امر روند توسعه علمی و کیفی بخشی دانشگاه را نشان میدهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: ۶ نفر اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در لیست سرآمدان علمی قرار داشته و یک عضو هیات علمی نیز در لیست دانشمندان پراستناد دنیا قرار دارد.

وی کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه را در جمع بهترین کتابخانه های استان دانست و گفت: بالای ۱۸۲ هزار کتاب، پایان نامه، رساله و منابع الکترونیکی این کتابخانه ها را تبدیل به سرآمد در نوع خود کرده است.

زهفروش با اشاره بر فعالیت ۳ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه بیان کرد: به تازگی مجوز مرکز تحقیقاتی مراقبت های تسکینی اخذ شده و اقدامات لازم برای راه اندازی ۲ مرکز تحقیقاتی بیومارکر و پروتئین های نو ترکیب نیز در حال انجام است.

چاپ ۶۰۰ مقاله در مجلات معتبر توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

وی همچنین تعداد آزمایشگاه های واحد ارومیه را ۶۸ و کارگاه ها را ۵ عدد عنوان کرد و گفت: از عمده فعالیت های انجام گرفته در حوزه آزمایشگاه ها، تجهیز آزمایشگاه های مرتبط با رشته پزشکی به سبب تاسیس این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه تالیف ۱۰ عنوان کتاب، یک ترجمه، برگزاری ۳ نمایشگاه کتاب، ۵ کارگاه تخصصی و جلسه نقد کتاب، برگزاری ۳۵ عنوان کارگاه و نشست علمی، برگزاری همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی و اخذ مجور آموزش همکار استاندارد را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش برشمرد.

چاپ ۶۰۰ مقاله در مجلات معتبر توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

کد خبر: 1210427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =