توضیحات وزیر علوم درباره پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد + فیلم

وزیر علوم با توضیح درباره پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد، گفت: ؛ این گزارش صحت ندارد و در هنگام ثبت‌نام همه مدارک دانشجویان دریافت می‌شود. دانشگاه آزاد در زمینه پذیرش دانشجو حساسیت خوبی به خرج می‌دهد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در واکنش به ادعایی در این زمینه که برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی ارشد ندارند، اظهار کرد: من گفتم گزارشی رسیده است که برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد، مدرک کارشناسی ارشد ندارند که رئیس دانشگاه آزاد توضیح داد؛ این گزارش صحت ندارد و در هنگام ثبت‌نام همه مدارک دانشجویان دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مرجعیت ۴۰۰ دانشمند علوم انسانی ایران در پایگاه استنادی جهان اسلام

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد در زمینه پذیرش دانشجو حساسیت خوبی به خرج می‌دهد. رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که این مشکل وجود نداشته است.

زلفی گل درباره حمایت‌های وزارت علوم از پژوهشگران دانشگاه آزاد تصریح کرد: همه بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور در یک تیم به نام آموزش عالی جمهوری اسلامی هستند. دانشگاه آزاد، دانشگاه غیرانتفاعی و سایر دانشگاه‌ها جدای از یکدیگر نیستند. سعی می‌کنیم همکاری‌ها و هم‌افزایی‌هایی داشته باشیم که نتیجه آن باعث ارتقای کشور شود.

وزیر علوم تاکید کرد: تقاضاهای دانشگاه آزاد که نیاز به مجوز وزارت علوم دارد را در اولویت قرار می‌دهیم. چرا که هزینه‌ای برای دولت ندارند و به صورت خودگردان اداره می‌شود. اولویت وزارت علوم، مواردی هستند که خیرین برای تاسیس دانشگاه یا پژوهشگاه اقدام می‌کنند، چون از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد سرمایه بزرگی برای کشور ما است و ما قدر آن را می‌دانیم. چرا که بخشی از بار آموزشی کشور را بدون هزینه برای دولت به دوش می‌کشد.

گفتنی است؛ وزیر علوم اخیرا در ویدئویی مدعی شده بود که برخی دانشجویان بدون مدرک ارشد وارد مقطع دکتری در دانشگاه آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =