تاکید امیرعبداللهیان بر ادامه رایزنی‌ها میان ایران و روسیه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسیه‌ای خود درباره برخی موضوعات در دستور کار منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، امیرعبداللهیان امروز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با لاوروف درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه گفت و گو و تبادل نظر نمود.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: دفاع از حقوق بشر از سوی دولتمردان آمریکا، دروغی بیش نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستور کار همکاری های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی ها و تماس ها میان مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین، با ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع توقف حملات نظامی و جنایات رژیم اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه، از سوی آمریکا، این اقدام را به عنوان دادن مجوز تداوم نسل کشی ساکنان غزه ارزیابی کرد و ضرورت اقدام برای توقف فوری جنایات جنگی و ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به باریکه غزه را یادآور شد.

وزیر امور خارحه روسیه دیدار و گفتگوهای اخیر روسای جمهور دو کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد.

لاوروف با ابراز رضایت از روند همکاری های دوجانبه، در زمینه تحولات جاری در سرزمین های اشغالی فلسطین بر لزوم ادامه تلاش های بین المللی به منظور دستیابی به آتش بس، افزایش ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1210557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =