اعطای جایزه ۳۵۰ میلیونی به تیم اول کسب‌وکارهای نوپا

معاون آموزشی دانشگاه تهران از اعطای جایزه ۳۵۰ میلیونی به تیم اول کسب و کارهای نوپا در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف حمایت از علوم پایه و هوش مصنوعی برگزار می‌شود. علوم پایه زودبازده نیستند و برخی از فعالیت‌های این حوزه در سال‌های بعد به نتیجه می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

واگذاری ۱۰۱ پروژه وزارت کشور به دانشگاه‌ها

وی افزود: علوم پایه در کشور ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. باید بپرسیم که چند درصد دانشجویان علوم پایه را انتخاب می‌کنند؟ آینده شغلی فارغ التحصیلان علوم پایه چگونه است؟ پاسخ به این سوالات با برنامه‌ریزی ویژه برای توجه به علوم پایه همراه است.

کمره‌ای خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این جشنواره این است که با بودجه بخش خصوص برگزار شده است و این موضوع بسیار ارزشمند است. متاسفانه ناامیدی در برخی رشته‌ها وجود دارد و آسیب‌زننده است‌. امید داریم که این جشنواره بتواند امید را به رشته‌های علوم پایه بازگرداند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این جشنواره در دوره هشتم به صورت بین‌المللی برگزار شود. ۳۳۵ ایده به این جشنواره ارسال شد که ۲۸۴ ایده از تیم‌های ایده‌پرداز بودند که ۳۳ ایده به مرحله بعد راه پیدا کردند. ۱۷۹ نفر از اعضای هیئت علمی داوری را انجام دادند و ۸۲۰ نفر ایده داوری شد. ۴۲ داور در بخش کسب و کار به داوری ایده‌ها پرداختند. ۵۲ نفر از استادان جوان شرکت کردند که ۲۲ نفر به مرحله بعدی راه یافتند. در نهایت ۱۲ مورد به اعطای جایزه رسیدند. این ایده‌پردازان ۱۰۰ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

کمره‌ای افزود: از کسب و کارهای نو پا ۴ تیم انتخاب می‌شود که تیم اول ۳۵۰ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند. استاد جوان نمونه یک نفر انتخاب شد که ۲۰۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهد کرد. ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به طور کلی جایزه نقدی اهدا خواهد شد. ۲۲۱ نفر داور در این جشنواره داوری کردند و حدود ۹۰۰ ایده داوری شد.

ادامه دارد.

کد خبر: 1210707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =