راه‌اندازی ۳ رشته تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران/‌ کلینیک توانبخشی دانشکده بهزیستی تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از راه‌اندازی رشته‌های «جراحی»، «بیهوشی» و «زنان و زایمان» خبر داد.

علیرضا خوشدل؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: با توجه به همکاری راهبردی که دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با وزارت بهداشت برقرار کرده است یک برنامه ۸ساله را برای تکمیل رشته های خود و نیز برطرف کردن نیاز کشور پیش بینی کرده که بخشی از این برنامه(۱۴۰۲-۱۴۰۴)در وزارت بهداشت مصوب شده و در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید:

۵ دانشکده جامع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: بخشی از این برنامه به رشته های تخصصی پزشکی مربوط می‌شود. از سالهای گذشته رشته تخصص داخلی در دانشگاه دایر بود اما سایر رشته ها دایر نشده بود که خوشبختانه امسال موفق شدیم رشته تخصصی اطفال را نیز راه اندازی کنیم و برای سال تحصیلی جدید پذیرش دستیار اطفال داشتیم.

پذیرش دستیار در رشته تخصصی اطفال/موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی رشته‌های جراحی، بیهوشی و زنان و زایمان

خوشدل با اشاره به اینکه سه رشته تخصصی دیگر هم در آستانه راه اندازی قرار دارد، خاطرنشان کرد: مراحل کارشناسی، بازدیدهای بورد تخصصی و جلسات اعتبار بخشی این رشته ها انجام شده است و خوشبختانه هفته گذشته مورد موافقت وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این رشته ها از اولین آزمون بعدی پذیرش دستیار را خواهند داشت که شامل رشته های «جراحی»، «بیهوشی» و «زنان و زایمان» می‌شود و برای ظرفیت پذیرش در هر رشته هم باید منتظر نظر کارشناسی بوردهای تخصصی باشیم چرا که با توجه به نیاز کشور بین دانشگاه های کشور این ظرفیت‌ها تقسیم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: این رشته ها برای مقاطع تخصصی هستند یعنی بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی برای متخصص شدن دانشجویان این دوره‌ها را می‌گذرانند که دوره ها بین سه تا چهارسال است و هر سال یک آزمون ارتقا هم برگزار می‌شود و در نهایت آزمون گواهینامه و بورد تخصصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از هفته گذشته راه اندازی چهار رشته تخصصی دیگر را هم در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: راه اندازی سه رشته تخصصی دیگر را هم برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده ایم. امیدوارم مراحل راه اندازی رشته های تخصصی مورد نیاز دانشگاه طی امسال و سال آینده به اتمام برسد.

خوشدل ادامه داد: در دانشکده دندانپزشکی نیز در حال حاضر در ۱۱ رشته تخصصی پذیرش دستیار داریم که امیدوارم تعداد رشته های پزشکی ما هم به میزان قابل قبولی برسد. علاوه بر رشته های تخصصی در phd، کارشناسی ارشد و کارشناسی هم رشته‌های متعددی را در دست راه‌اندازی داریم که بیشتر مراحل راه اندازی آنها طی شده است و بسیار امیدوار هستیم که این رشته‌ها به کنکور سال آینده برسند.

وی با تأکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند آمایش و گسترش دانشگاه عمل می‌کنیم یعنی هیچ رشته جدیدی بدون تاییدیه نیازسنجی و امکان‌سنجی و حتی کارآفرینی تصویب نمی‌شود، افزود: در استان تهران علاوه بر واحد خودمان یک سند آمایش و گسترش حوزه علوم پزشکی داریم که همه واحدهای استان تهران توسعه خود را بر اساس این سند تنظیم می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مراحل راه اندازی رشته‌های توانبخشی هم گفت: مراحل راه اندازی این رشته ها در حال انجام است اما با توجه به اینکه دانشگاه آزاد از بدو تاسیس وارد حوزه توانبخشی نشده، ایجاد زیر ساخت های لازم کار معوقه‌ای است که از سال‌های قبل باقی مانده؛ بنابراین ما در حال ایجاد زیرساخت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که تاسیس رشته زمانی انجام شود که زیرساختهای لازم فراهم شده باشد، نه اینکه ابتدا دانشجو پذیرش کنیم و بعد زیرساخت ایجاد کنیم از این رو با وسواس بالایی راه اندازی رشته‌های توانبخشی را دنبال می‌کنیم.

افتتاح کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی در بیمارستان فرهیختگان/ کلینیک توانبخشی دانشکده بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت به زودی افتتاح می‌شود

خوشدل با اشاره به افتتاح کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی در بیمارستان فرهیختگان، ادامه داد: این کلینیک ماه گذشته با تجهیزات بسیار خوب به افتتاح رسید ضمن اینکه کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی بیمارستان بوعلی نیز در حال بازسازی و نو سازی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک کلینیک توانبخشی هم در محل دانشکده بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت در حال راه اندازی است که تا دو ماه آینده خدمات دهی خود را به بیماران و مردم آغاز خواهد کرد. دانشکده بهزیستی و علوم اجتماعی سلامت یک دانشکده تازه تاسیس است که حوزه های توانبخشی، روانشناسی و مدیریت خدمات سلامت را داخل خود جای داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =