آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه / ۱۱۲ هزار دانشجو متقاضی دریافت وام هستند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال حدود ۱۱۲ هزار دانشجو برای وام‌های دانشجویی، ثبت نام کردند که دانشگاه‌ها تا کنون حدود ۹۰ هزار نفر آنان را تایید کرده‌اند.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اظهار کرد: ثبت نام تمام وام‌های دانشجویی به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید:

سهم دولت و دانشجو از کارت رفاه دانشجویی تعیین شد

وی با اشاره به اینکه صندوق رفاه دانشجویان بین ۱۱۰ تا ۱۱۲ میلیارد تومان وام دانشجویی به متقاضیان پرداخت کرده است، گفت: حدود ۱۱۲ هزار دانشجو امسال برای دریافت وام‌های دانشجویی، ثبت نام کرده‌اند که تا کنون دانشگاه‌ها حدود ۹۰ هزار نفر از ثبت نام شده‌ها را واجد شرایط دانسته و تایید کردند.

گنجی با بیان اینکه وام ضروری به تمام دانشجویان متقاضی پرداخت شده است، گفت: همچنین وام‌ ودیعه مسکن نیز به صورت کامل پرداخت شده است. البته ما تلاش داریم تا این وام را در اختیار تمام متقاضایان و نه فقط افراد واجد شرایط قرار دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: وام تحصیلی نیز در حال پرداخت شدن به دانشجویان است. ما این وام را تا آخر آذرماه به تمام متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه به احتمال زیاد، بودجه اضافه‌تری را برای پرداخت وام ضروری به صندوق خواهد داد. اگر این اتفاق رخ دهد به دانشجویان با اولویت کمتر نیز وام تعلق خواهد گرفت.

آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه

گنجی درباره زمان پرداخت وام شهریه مطرح کرد: ثبت نام وام شهریه فعلا به دلیل تامین نشدن بودجه، مشخص نیست. در صورتی که سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار کند، این وام دانشجویی در دی ماه پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: اگر سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز برای این وام را تامین نکند، صندوق رفاه نیز نمی‌تواند این وام را به دانشجویان پرداخت کند.

وی تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان نمی‌تواند معطل تامین بودجه بماند. سازمان برنامه و بودجه باید بر اساس قانون تصویب شده در مجلس شورای اسلامی و برنامه‌های از پیش تدوین شده، بودجه مورد نظر را پرداخت کند.

گنجی اضافه کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه وعده دادند که تا آذر ماه این بودجه را تامین و در اختیار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =