چین از بهبود روابط تهران و ریاض حمایت کرد

یک دیپلمات چینی روز دوشنبه اظهار داشت که ایران و عربستان باید روابط دوجانبه را تقویت کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص نشست اخیر ایران و عربستان سعودی در شهر «پکن» گفت، چین آمادگی خود را برای ادامه ایفای نقش سازنده در روابط عربستان سعودی و ایران اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

ایران، عربستان و چین درباره اوضاع غزه بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه چین» سخنگوی این وزارتخانه در خصوص نشست اخیر معاونان وزارتی کمیته مشترک سه جانبه چین، عربستان سعودی و ایران اظهار داشت: «در این دیدار پیشرفت‌های مثبتی که در روابط بین عربستان سعودی و ایران از زمان دستیابی به توافق پکن حاصل شده است مورد بررسی قرار گرفت و بر تعهد به اجرای کامل توافق پکن تاکید شد.»

نخستین نشست کمیته سه جانبه مشترک ایران، چین و عربستان روز جمعه مورخ ۲۴ آذر ماه مصادف با ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی، در پکن برگزار شد.

عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی، مدیر دفتر کمیته روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و «وانگ یی» وزیر امور خارجه با روسای هیات‌های ایران و عربستان دیدار کرد. این نشست به ریاست «دنگ لی» معاون وزیر امور خارجه چین برگزار شد که در آن رئیس هینت ایرانی «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات عربستان سعودی «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر امور خارجه بودند.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد:«چین آمادگی خود را برای ادامه ایفای نقش سازنده و حمایت از بهبود روابط عربستان سعودی و ایران اعلام کرد. مدیر وانگ یی با هیئت های دو کشور دیداری گروهی داشت.»

مقام‌های ارشد ایران، عربستان در ملاقات باهم در پکن بر توقف هرچه سریع‌تر حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم کمک رسانی فوری به مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

این دیپلمات چینی اظهار داشت که به نمایندگان ایران و عربستان حاضر در این نشست توصیه شد در پی پیشبرد بهبود روابط گام برداشته و مانع دخالت‌های خارجی در روابط دوجانبه باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1211487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =