تاکید وزیر علوم بر بکاریگیری همه امکانات دانشگاه‌ها برای انتخابات

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از آنجا که دانشگاهها نقش مهمی در ایجاد فضای انتخاباتی در کشور دارند؛ همه امکانات دانشگاهها برای انتخابات پر شور به‌کار گرفته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در جلسه شورای مرکزی قرارگاه جهاد تبیین این وزارت که به موضوع انتخابات اسفندماه اختصاص داشت گفت: از همه امکانات و فضای موجود در دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی، ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید و ظرفیت فضای مجازی برای تببین ضرورت مشارکت در انتخابات و رونق انتخابات پیش رو استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

ریجکت‌شدن بسیاری از مقالات در ۱۰ سال گذشته

وی تاکید کرد: تشکل های فرهنگی و اجتماعی اساتید و دانشجویی در برنامه های خود در ایام مانده در انتخابات، مخاطبان را فراگیر و گسترده تر از گروه های همفکر خود انتخاب کنند و برنامه ها با حضور همه سلایق فکری باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: بیان پیشرفت های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در کنار اشاره به مشکلات و انتقادات می تواند دانشجویان را به شرکت در انتخابات که به منزله مشارکت در تعیین آینده کشور است ترغیب کند.

وی افزود: حضور شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، اساتید برجسته و خوشنام و دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی در فضای اجتماعی خیلی مهم و تعیین کننده است چرا که رسانه در جامعه امروز نقش تعیین کننده دارد.

زلفی گل اظهار کرد: نقش رسانه در شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که هم جنگ‌ها و هم صلح و دوستی‌ها با مقدمات سازی و تببین شرایط توسط رسانه صورت می گیرد بنا براین رسانه ها پیشران تحولات هستند.

در ابتدای این مراسم گزارشی از روند تشکیل و اقدامات قرارگاه جهاد تببین وزارت علوم توسط محمد رضا مردانی رئیس سازمان بسیچ اساتید و دبیر این قرارگاه ارائه شد.

وی با بیان اینکه هدف این قرارگاه برنامه ریزی متمرکز و قدرتمند برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و مقابله با برنامه های دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است گفت: تشکیل شبکه جهادگران تبیین برای حضور در دانشگاهها، برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای پیشرفت و آشنایی نزدیک اساتید و دانشجویان با دستاوردهای صنعتی، دفاعی و تولیدی کشور از جمله صنایع نفت و گاز جنوب کشور از جمله اقدامات این قرارگاه تاکنون بوده است.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات خود را برای افزایش نقش دانشگاه‌ها در انتخابات پیش رو بیان کردند که برگزاری تربیون‌های آزاد دانشجویی، حمایت از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه، حضور پر رنگ در فضای مجازی و حضور شخصیت‌های برجسته و تاثیرگزار جامعه در دانشگاهها از اصلی‌ترین محور پیشنهادات مطرح شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =