انجمن‌های علمی حلقه وصل آموزش و پرورش با دانشگاه‌ها باشند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه بسترهای فعالیت‌های جمعی و تیمی باید از آموزش و پرورش شکل بگیرد، گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند حلقه وصل دبیرستان‌ها با دانشگاه‌ها باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت که امروز در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، دانشجویان فعال در انجمن های علمی را آینده سازان کشور توصیف کرد و خطاب به آنها گفت: شما دانشجویان باید همواره قدردان کسانی که برای شما زحمت می کشند اعم از خانواده، کسانی که امنیت را تامین می کنند اساتید و غیره باشید.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین موانع فعالیت انجمن‌های علمی/ جشنواره حرکت در غیاب صنایع برگزار می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویانی که علاوه بر خوب درس خواندن به فعالیت های جمعی و علمی می کنند مدیران آینده کشور هستند، تصریح کرد: دانشجویانی که خوب درس می‌خوانند قطعا می توانند دانشمندان موثر و مفید باشند؛ اما دانشجویانی که علاوه بر درس، فعالیت های علمی، جمعی، گروهی و هم افزایی دارند، کسانی هستند که مدیریت آینده جامعه را در دست می گیرند.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان قدر موقعیت ها و تجربه هایی که در اختیار قرار می گیرند باشند، افزود: توصیه می کنم دانشجویان علاوه بر اینکه قدر موقعیت و تجربه ای که کسب می کنند را بدانند بلکه برای اینکه این تجربه ها نسل به نسل بچرخد برای جذب دانشجویان جدید در این فعالیت ها تلاش کنند.

زلفی گل با بیان اینکه انجمن های علمی دانشجویان حلقه وصل آموزش و پرورش با دانشگاه ها باشند، گفت: بسترهای فعالیت های جمعی و علمی باید از پایه یعنی آموزش و پرورش آغاز شود. بر این اساس از انجمن های علمی درخواست دارم با برقرار ارتباط با دبیرستان های از دانش آموزش برای در انجمن های علمی دانشگاه ها دعوت کنند تا علاوه بر تقویت این انجمن ها زمینه نشاط علمی در بین انها نیز فراهم شود.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: طی تفاهمی که بین معاونت فرهنگی و فناوری وزارت علوم منعقد شده؛ امکان حضور انجمن های علمی در پارک ها، شرکت های دانش بنیان و پارک ها قراهم می شود و در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان فعال در انجمن ها می توانند دستیار فناور شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212559

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =