طوفان الاقصی | سفر هیئتی از حماس به مصر برای بررسی تبادل اسرا/ دعوا در کابینه صهیونیست‌ها بر سر فردای جنگ

سفر هیئتی از حماس به مصر برای بررسی تبادل اسرا با رژیم اسرائیل، اختلافات بر سر دوران پساجنگ در کابینه صهیونیست‌ها و تداوم حملات به غزه و یورش به کرانه باختری از مهمترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، برخی منابع غربی مدعی شدند که هئیتی از جنبش حماس بعد از آنکه مصر پیشنهاد آتش بس جدیدی ارائه داد، راهی قاهره می‌شود تا امکان تبادل اسرا و پیشنهاد مصر را بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: سلاح‌های آمریکایی بدون توقف از تمام پایگاه‌های منطقه به تلاویو می‌رسد

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی فاش کردند که جلسه پنجشنبه شب کابینه رژیم اسرائیل شاهد درگیری لفظی بین اعضای کابینه جنگی بر سر دوران پس از جنگ بوده است.

مهمترین تحولات بامدادی هشتاد و چهارمین روز از طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

شهادت یک فلسطینی دیگر در کرانه باختری؛ یک جوان فلسطینی در تیراندازی نظامیان رژیم اسرائیل در مرکز ایست بازرسی واقع در بیت لحم به شهادت رسید.

بازداشت خانواده مجری عملیات شهادت طلبانه قدس اشغالی؛ نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست، پدر، مادر و خواهر شهید احمد علیان، مجری عملیات شهادت طلبانه در ایست بازرسی مزموریا را بازداشت کردند.

نظامیان اشغالگر، پس از یورش به منزل شهید علیان، اعضای خانواده‌اش را در جبل المکبر در قدس اشغالی بازداشت کردند و به مکان نامعلومی بردند.

سفر هیئتی از حماس به مصر برای بررسی امکان تبادل اسرا؛یک مقام ارشد حماس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از سفر روز جمعه یک هیئت عالی رتبه سیاسی حماس به قاهره با هدف بحث و گفتگو پیرامون عملیات تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و عقب نشینی اسراییل از غزه خبر داد.

اختلافات شدید بین کابینه رژیم صهیونیستی بر سر دوران پساجنگ

در حالیکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر ادامه حملات وحشیانه به نوار غزه، در پی خرید زمان و به کار بستن تدابیری برای ماندن در قدرت است، اختلافات درباره دوران پساجنگ در میان اعضای کابینه این رژیم بالا گرفته است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در آخرین لحظه تصمیم گرفت درباره «دوران پس از جنگ» در کابینه امنیتی صحبتی نکند.

این منبع افزود: این تصمیم نتانیاهو درپی اعمال فشارهای شرکای ائتلاف راستگرای حاکم اتخاذ شده است.

در همین حال، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم گفته است کابینه امنیتی مجاز به مدیریت عملیات نظامی است و اختیاری درباره بررسی سیاست‌های روز بعد از جنگ ندارد.

حماس از عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی استقبال کرد

جنبش حماس طی بیانیه‌ای اقدام جوان فلسطینی در اجرای عملیات استشهادی علیه صهیونیست را ستود و گفت که این حملات، «پاسخ طبیعی» به جنایت‌های صهیونیست‌هاست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، عملیات قهرمانانه شهید مجاهد احمد علیان، از ساکنان شهرک المکبر در قدس اشغالی را در ایست بازرسی نظامی موسوم به «مزموریا» واقع در جنوب قدس اشغالی را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در بیانیه حماس آمده است:«این عملیات، واکنشی طبیعی از جانب فرزندان ملت ما به کشتارها و جنایتهای نازیستی رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و سرتاسر فلسطین بود و نشان از آن است که ما ملت فلسطین ،همچنان به مقاومت در برابر اشغالگری در هر نقطه از سرزمینمان ادامه خواهیم داد.

جنبش حماس در پایان از فرزندان ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی داخل فلسطین اشغالی درخواست کرد به هر وسیله ممکن به عملیات بیشتر و درگیری با دشمن صهیونیستی مبادرت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =