وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای بازگشایی سفارت در تهران شرط گذاشت

وزیر خارجه آذربایجان با بیان اینکه مهاجم به سفارت باید به سختترین شکل مجازات و امنیت سفارت به صورت کامل تضمین شود، گفت: بر اساس حکم دادگاه تصمیم خود را خواهیم گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در نشست خبری پایان سال خود در خصوص روابط با همسایگان گفت: در سال ۲۰۲۳، روابطمان با ترکیه، روسیه و گرجستان را بیش از گذشته ارتقا دادیم و پیش بردیم. با ایران نیز تماس ها برای کاهش تنش ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی سفارت آذربایجان در تهران مجدداً گشایش خواهد یافت، اظهار داشت: سفارت کشورمان بعد از حمله به آن بسته شد. با ایران در حال مذاکره هستیم.

وزیر خارجه آذربایجان ادامه داد: مجرم باید به سختترین شکل آن مجازات شود و امنیت سفارت به صورت کامل تضمین شود. بر اساس حکم دادگاه تصمیم خود را خواهیم گرفت. اگر حکم دادگاه آنگونه که می خواهیم باشد، ما نیز در این راستا تصمیم گیری می کنیم.

روز جمعه، ۷ بهمن ۱۴۰۱ فردی مسلح، با استفاده از کلاشنیکف به داخل سفارت نفوذ کرده و اورخان عسگروف، رئیس گروه حفاظت سفارت را کشته و دو نفر دیگر را زخمی کرد. اعلام شد که هدف این فرد از حمله، انگیزه شخصی بوده و او در پی یافتن همسرش به سفارت حمله کرده است. همسر او تبعه جمهوری آذربایجان بود که به صورت پنهانی به باکو فرار کرده بود.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان مدعی شد که این حمله تروریستی و سازمان دهی شده است و آن را محکوم کرد. باکو همچنین تهران را مسئول حفاظت از اماکن دیپلماتیک دانست و اعلام کرد که سفارتش در ایران را تخلیه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =