لزوم اجرای رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته / دلارهای واردات خودرو سر از چای دبش درآورد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: چرا پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی که در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شده اند پرداخت نمی شود، ارزش این پول یک چهارم ارزش پول آن زمان است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

تعیین ساعات تدریس معلمان و کادر مدارس غیردولتی / گرانی تعرفه اینترنت به کسب و کارها آسیب می‌زند

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و و پرورشی غیردولتی

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

بررسی تقاضای یک فوریت درباره لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الحاق سه تبصره به بند (ب) ماده ۱ قانون هدفمندسازی یارانه ها و اصلاحات و الحاقات بعدی آن

بی‌توجهی وزیر راه و شهرسازی به مطالبات مردم غرب استان گیلان باعث نارضایتی عمومی شده است/ ضرورت سفر وزیر به این منطقه به منظور تکمیل کریدور شمال به جنوب گیلان

حسن محمدیاری در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری بر اساس بند (۹) اصل (۳) قانون اساسی گفت: متأسفانه در استان گیلان به لحاظ زیرساختی با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه راه مواجه هستیم و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است چرا که به رغم مطالبات زیادی که صورت گرفته است هیچ اهتمامی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این حوزه مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس ادامه داد: انتظار داریم به لحاظ اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما باید امید و ابتهاج را در بین جامعه ترویج دهیم تا سبد رأی نظام افزایش پیدا کند، حداقل باید در حوزه زیرساختی به ویژه راه، وزیر محترم که مسئولیت مستقیم دارد اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخیراً وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان سفری داشتند اما مطالبات عمومی غرب استان گیلان به ویژه منطقه تالش که جزء مطالبات به حق عمومی است در حوزه راه را استماع نکردند.

محمدیاری عنوان کرد: انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی در اولین فرصت به این منطقه سفر کند و حوزه‌ای که واقعا پایلوت است و کریدور شمال به جنوب را کلید بزند تا کمتر شاهد درد و رنج مردم در این حوزه باشیم.

نیروهای خرید خدمات آموزشی پس از گذشت ۴ ماه از شروع سال تحصیلی همچنان بلاتکلیف هستند

محمد وحیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۳ قانون اساسی، گفت: در این اصل بر ضرورت رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی و ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضرور تاکید شده است؛ در شروع سال تحصیلی پیرو تذکری که در مجلس داده شد شما دستور دادید برای پوشش کلاس های خالی در سطح مدارس نیروهای خرید خدمات آموزشی به کار گرفته شود و بخشی از این نیاز هم از طریق فراخوان نیروهای بازنشسته رفع شود.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت ۴ ماه هنوز با این نیروها قرارداد بسته نشده در حالی که ۲۳ هزار کلاس درس را تحت پوشش قرار داده اند؛ این چه نگاهی است که در آموزش و پرورش وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه رئیس مجلس با رئیس جمهور در این رابطه صحبت کرده اند و همچنین موضوع در جلسه دولت مطرح و دستور معاون اول رئیس جمهور بر روی نامه قید شده و نامه به سازمان اداری و استخدامی ارسال شده اما هنوز نیروهای خرید خدمات آموزشی در کشور بلاتکلیف هستند و این اقدام بیانگر این است که برخی عامدانه به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه هستند؛ چرا باید اجازه داد که این روال تداوم یابد. در حالی که در جلسه غیرعلنی تعهد دادند که پاداش بازنشستگان را پرداخت و نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کنند اما متاسفانه شاهد هیچ گونه اقدامی در این رابطه نیستیم.

وحیدی یادآور شد: می طلبد رئیس مجلس این موضوع را در قالب تذکری به دولت و وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف کند.

سازمان نوسازی مدارس مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی شد

نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با اصلاح ماده ۱۵ این طرح با ۱۸۴ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده (۱۵) اصلاحی، یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به ماده (۳۱) قانون به شرح زیر الحاق و شماره تبصره فعلی آن به (۱) اصلاح می‌شود.

در تبصره ۲ آمده است: تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال به صورت اعمال ضوابط، استاندارهای فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی موجود، اعم از ملکی و استیجاری، اقدام نماید. همچنین رییس مرکز، اداره سنجش و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون ابتدایی و معاون متوسطه آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و نظارت مرکزی و شورای استان موضوع بندهای یک و دو ماده چهار این قانون اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان با بند (الف) ماده (۶) این طرح با ۱۹۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

زنگنه: اثرات ارز ارزان به دلیل بی انضباطی بانک مرکزی در سفره مردم دیده نمیشود/قالیباف: بررسی مسائل ارزی کشور در دستور کار صحن علنی فردای مجلس

محسن زنگنه در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی و دولت در بی انضباطی مالی، گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد و تبعات آن در کنار نقاط مثبت آن را جامعه متحمل شد و با وجود اینکه ما در اصلاح ساختار بودجه تاکید داشتیم که  بانک مرکزی باید در خصوص قیمت تسعیر ارز انضباط مالی در نظر بگیرد متاسفانه امروز شاهد تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به حدود ۲۸ قلم کالا هستیم.

وی افزود: در ۸ ماهه نخست سال جاری تراز تجاری ما ۱۰ میلیارد دلار منفی بود و تخصیص ارز ۲۸ هزار تومانی در این شرایط تبعات خاص خود را دارد اما به عنوان مثال در خصوص قیمت گوشت که بانک مرکزی به آن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی می دهد باید عرض کنم که میانگین قیمت گوشت در دنیا ۱۴.۵ دلار در هر کیلو است یعنی متوسط قیمت از پاکستان که کمتر از ۴ دلار گوشت در آن عرضه می شود تا اروپا ۵۵ دلار نیز گوشت قیمت گذاری می شود در دنیا ۱۴.۵ دلار است و اگر ما با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را که برای گوشت تخصیص داده می شود قیمت را محاسبه کنیم گوشت در کشور ما حدود ۲۱ دلار عرضه می شود و این بی انضباطی بانک مرکزی که برخلاف اصلاح ساختار بودجه است و بدون هماهنگی با مجلس اتفاق افتاده را مردم متحمل می شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: بدون هماهنگی با مجلس حدود ۲۸ قلم کالا با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ وارد کشور می شود و بحث ما این بی انضباطی مالی نیست که از این رهگذر ایجاد شد در حالی که یک بار مردم زیر بار حذف ارز ۴۲۰۰ بدون برنامه رفتند و ما شاهد شوک تورمی در جامعه بودیم و حالا نیز مجدد بانک مرکزی به همین سمت حرکت می کند. ضمن اینکه این ارز نیز در سفره مردم دیده نمی شود.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضا دارم به عنوان مقام و دستگاه ناظر بر بانک مرکزی و سیاست های پولی طوری رفتار نشود که ما شاهد مواردی که اخیرا در کشور ایجاد شد باشیم ضمن اینکه مردم نیز از ارز ارزانی که با وجود کسری تراز تجاری داریم بی بهره هستند.

در پاسخ به این تذکر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فردا این موضوع و مسائل ارزی کشور در دستور کار رسیدگی مجلس قرار دارد.

صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جلسه گفت: اگر موضوع صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی مورد توجه قرار نگیرد و منابعی را برای آن در نظر نگیریم بخش مهمی از آنچه در قانون بودجه آمده است، اجرایی نخواهد شد، چرا که معلمان و پرسنلی که در این مدارس در حال فعالیت هستند خواهان اجرای قانون هستند و شما گفتید که منابع برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: لازم است از وزیر آموزش و پرورش و مسئول مربوطه در خصوص این صندوق گزارش عملکرد دریافت شود و با توجه به نقشی که این مدارس داشته و همچنین باری که از دوش آموزش و پرورش برمی‌دارد لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: تمام قصد و نیت مجلس این بوده که به این مدارس که بخشی از بار را می‌کشند کمکی به آنها صورت گیرد. روز گذشته در جریان بررسی موضوع ساعت های متفرقه معلمان در مقطع ابتدایی و تجمیع آنها در تأمین اجتماعی و صندوق اقداماتی صورت گرفت، البته تاکنون به صندوق کم لطفی شده و من این موضوع را کنترل کردم، ۶۰ میلیارد تومان بیشتر به آن صندوق داده نشده است، حتما در سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رفع فیلترینگ پلتفرم‌های بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام است/ ضرورت رفع موانع سد راه صادرات سیب‌زمینی

صدیف بدری در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری بر ضرورت افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ تأکید کرد و گفت: همچنین ضروری است به افزایش حقوق کارکنان جهاد کشاورزی، وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و وزارت بهداشت و درمان و پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان این وزارتخانه توجه ویژه شود.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس ادامه داد: در لایحه دولت افزایش حقوق ۱۸ درصد تعیین شده درر حالی که تورم بالای ۴۰ درصد است و با این تورم همخوانی ندارد.

وی افزود: متأسفانه در حالی که مشکل سرعت اینترنت حل نشده دولت نسبت به افزایش بهای اینترنت اقدام کرده این چه تدبیری است که در آستانه انتخابات در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته و رفع فیلترینگ پلتفرم‌های بین‌المللی هم در هاله‌ای از ابهام است و دانشجویان، دانشمندان و محققان ما را با مشکل مواجه کرده است.

بدری یادآور شد: همچنین مشکل سیب‌زمینی کاران اردبیل هنوز حل نشده و موانعی در مسیر صادرات سیب‌زمینی وجود دارد و سیب‌زمینی‌ها در انبارهای کشاورزان در حال خراب شدن است. دولت باید به داد کشاورزان زحمتکش برسد و موانع صادراتی را برطرف کند. متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی و دولت هر ساله با بی‌توجهی نسبت به برنامه‌ریزی منسجم کشاورزان را با مشکل مواجه می‌کند.

بر اساس آئین نامه باید طرح نظام صنفی مورد بررسی قرار گیرد

محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در هفته کاری گذشته مجلس شورای اسلامی و پیش از حضور  نمایندگان در حوزه های انتخابیه مجلس با درخواست اولویت بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور موافقت کرد و بر اساس آئین نامه باید این طرح در همان جلسه و یا جلسه بعدی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز نیز وقت رو به انقضا است و هیات رئیسه مجلس برای حفظ آئین نامه سوگند یاد کرده اند باید بررسی دستور جاری متوقف شود و طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور آغاز شود اما در حال حاضر شاهد نقض صریح آئین نامه هستیم.

ذوالنوری رئیس جلسه علنی در پاسخ به این تذکر، اظهار کرد: من این تذکر را وارد می دانم و از معاونت قوانین درخواست می کنم این موضوع را در دستور قرار دهد اما امروز وقت این جلسه گذشته است و مجبوریم پس از رأی گیری جاری وارد نطق های میان دستور شویم.

آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سرپوش‌گذاری بر جنایات خود دست به ترور شهید سید رضی موسوی زدند

علی کریمی فیروزجائی در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: همان طور که می‌دانیم و می‌بینیم تحولات منطقه در پی ایستادگی و مقاومت جانانه مردم مظلوم فلسطین شتاب یافته و رژیم منحوس و هیأت حاکمه دولت جنایتکار آمریکا در پی تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه نزد افکار عمومی جهان در موضع ضعف و استیصال قرار گرفته‌اند و رژیم اشغالگر قدس با همدستی آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایت روزافزون در غزه قهرمان به شهادت سردار عرصه دیپلماسی و مستشار زبده ملی شهید سید رضی موسوی روی آوردند که بی‌تردید این جنایات تأثیری در عزم و ارده جبهه مقاومت نخواهد داشت.

وی ادامه داد: لازم می دانم در این شرایط حساس تأکید کنم که دولت محترم و رئیس جمهور مردمی با توجه به مشکلات فراوان مردم استان‌های شمالی در زمینه‌های دفع پسماند و تبدیل و تغییر کاربری اراضی با ارزش کشاورزی و باغی و فقدان صنایع مادر و خدمات‌دهی به این استان و سه استان شمالی به مسافران و گردشگران باید نگاه ویژه ای به این استان‌ها معطوف کند.

کریمی فیروزجایی عنوان کرد: همچنین با توجه به کاهش شدید محصولات زراعی به خصوص دو محصول استراتژیک برنج و مرکبات و عدم اقدام به موقع وزارتخانه‌های  جهاد کشاورزی و صمت در خرید تضمینی و صادرات محصولات کشاورزی اقتصاد کشاورزان هم اکنون تحت تأثر جدی قرار گرفته و در وضعیت بغرنجی قرار دارد که شایسته است دولت محترم هر چه سریعتر برای تقویت توان اقتصادی کشاورزان  و دامداران مازندرانی که یاوران صمیمی دولت در عرصه تولید هستند چاره‌اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: با آروزی سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر انقلاب، توفیقات مضاعف برای همه همکاران در مجلس شورای اسلامی و قوای سه‌گانه در حل چالش‌های اساسی کشور به ویژه عرصه‌های فرهنگی، معیشتی و اقتصادی را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

وزیر نفت تاوان بی توجهی به مردم قیر و کارزین را خواهد داد

محمدمهدی فروردین در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر نفت، گفت: جناب آقای اوجی در وزارتخانه شما چه خبر است که هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نمی شود و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در شهرستان های فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین رها شده است.

وی افزود: ۲۷ حلقه چاه در منطقه قیر و کارزین فعال است اما عایدی منطقه ای که ۵ درصد گاز کشور را تامین می کند چیزی جز بی عدالتی و محرومیت نیست و اشتغال جوانان در منطقه شاخص های اسفباری دارد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس خاطرنشان کرد: چرا باید فراشبند نقطه هدف محرومیت استان باشد، منطقه ای که این همه منابع گازی در دل خود جای داده است از سوی وزارت نفت رها شده است.

فروردین در پایان تاکید کرد: جناب آقای اوجی بدانید شما تاوان این بی توجهی به مردم فیروزآباد، قیر و کارزین را به زودی خواهید داد.

چرا وزارت جهاد کشاورزی گوش شنوایی برای کنترل و کاهش قیمت گوشت و مرغ ندارد

سمیه محمودی در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص افزایش بی حد و حساب قیمت گوشت قرمز گفت: آقای وزیر یک سال پیش تذکر دادم که دام‌های مولد در حال کشتار است اما گوش شنوایی نبود امروز هم تأکید می‌کنم کنترل و کاهش قیمت گوشت و مرغ وظیفه ذاتی شما است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس خطاب به وزرای نیرو و جهاد در خصوص کنترل هوشمند چاه‌های کشاورزی و کاهش میزان برداشت گفت: اول اینکه میزان برداشت آب باید عادلانه و منطقی باشد، به طور مثال در دشت مهیار شهرستان شهرضا کشاورزان مظلوم واقع شدند که درخواست تجدیدنظر دارم، دوم اینکه تصمیمات نباید به گونه‌ای باشد که کشاورز دچار مشکل شود و در مقابل کاهش برداشت باید هزینه زندگی کشاورز جبران شود سوم اینکه اگر مشکل آب است چرا همین آب با چندین برابر قیمت با عنوان جریمه اضافه برداشت فروخته می‌شود و چهارم اینکه چرا در شناسایی و مقابله با چاه‌های غیرمجاز جدیتی وجود ندارد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعطیلی پروژه ملی تقاطع غیرهمسطح  شهید سلیمانی و بی‌توجهی مسئولان مربوطه، ادامه داد: این پروژه با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده و باعث بروز حوادث رانندگی شده است.

رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته اجرا شود/ تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان ارزش آن را کاهش داده است

سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به طور کامل اجرا نمی شود، چرا پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی که در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شده اند پرداخت نمی شود، ارزش این پول یک چهارم ارزش پول آن زمان است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدمت گذاران و سرایداران آموزش و پرورش سخت ترین فعالیت ها را انجام می دهند اما کمترین حقوق و مزایا به آن ها پرداخت می شود.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: برای واردات خودرو لایحه دادید اما چرا جلوی واردات را گرفته اید. مردم تا کی باید از خودروهای بی کیفیت و با قیمت خودروهای خارجی استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو، عنوان کرد: بارها در نشست های مختلف مطرح کرده ام که نصب کنتورهای هوشمند برای کشاورزان هزینه سرسام آوری به همراه دارد، جایی کنتور هوشمند نصب می شود که آب زیادی وجود داشته باشد در شهرستان فلاورجان سطح آب پایین است و آبی وجود ندارد که برای آن کنتور نصب کند.

۳.۵ میلیارد دلار در چای دبش عدد و رقمی بودار است/ تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی به درستی اعمال شود

 محمود عباس زاده مشکینی در نشست علنی امروز(دوشنبه، ۱۱ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران،گفت: عرایضم را از شهادت پهلوان قاسم نامدار آغاز می‌کنم که در سالگرد آن شهید بزرگوار و صاحب مکتب قرار گرفته‌ایم و تسلیت عرض می‌کنم شهادت همرزم آن شهید گرامی شهید سیدرضی موسوی را، این نکته را اضافه می‌کنم انتقام شهادت سردار سلیمانی عزیز محو کامل رژیم صهیونیستی از جغرافیای عالم و خارج شدن عوامل آمریکا و پایگاه‌های آنها از کل منطقه است، ملت‌های آزاده به کمتر از این مسئله رضایت نمی‌دهند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: سه نکته در مورد رژیم صهیونیستی غده سرطانی در منطقه عرض می‌کنم، نخست بر اساس قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم  علیه صلح و امنیت، مصوبه سال ۱۳۹۹  و همچنین قانون مصوب مجلس ماده واحده در مورد تحریم رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۷۱، به وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معادن وتجارت و وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها تاکید می‌کنم براساس همین قانون برای ملت ایران گزارشی ارائه دهند.

وی بیان کرد: امروز باید ما و تمام ملت‌های آزاده همه انرژی خود را  برای زدن منابع قدرت رژیم صهیونیستی مصرف کنیم و تحریم‌ها بر علیه این رژیم درست اعمال شود، شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی دادو ستد دارند منابع به آنها می رسانند به ویژه کشورهایی مانند ترکیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان که ۶۰ درصد از نفت این رژیم را تامین می‌کنند و باک سوخت ماشین رژیم صهیونیستی را پر می‌کنند؛ اقدامات سیاسی، دیپلماتیک و غیره را برای جلوگیری از این کمک‌ها و برخوردها با استاندارد دوگانه که برخی از این کشورها در پیش گرفته‌اند، باید در مقابل آنان اقدامات عملی مصروف انجام دهیم به ویژه در مقابل کشورهایی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور محترم ادامه داد: چند نکته در مورد منطقه یادآوری می‌کنم،  دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در شهرستان مشکین شهر که مقام معظم رهبری در سفر خود به این شهرستان فرمودند؛ من بارها به دولت و مجلس گفته‌ام که مسئولیت و اولویت اول شما رفع مشکلات اقتصادی مردم است و آنانی که این واقعیت روشن را انکار می‌کنند بیایند اینجا و دیگر مناطق محروم را ببینند تا باور کنند که اولویت اصلی کشور مردم هستند، از رئیس جمهور محترم تقدیر و تشکر دارم که در سه سال گذشته به اندازه ۴۰ سال در مشکین شهر اقدامات اساسی انجام شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: در حوزه بهداشت شهرستانی که یک سیتی اسکن خراب داشت و مردم ما دچار مشکل شده بودند امروز مجهز به بهترین سی تی اسکن ماموگرافی ، دستگاه ام آر آی و بیمارستان ۱۱۹ تختخوابی در حال احداث و تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مشکین شهر و غیره هستیم.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: در حوزه راه طی ۱۵ ماه گذشته به اندازه ۲۵ سال در شهرهای حوزه انتخابیه ما راه‌های روستایی آسفالت شد اتوبان مشکین شهر اردبیل که فقط ۴۳ الی ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی طی ۱۶ سال گذشته داشت در این سه سال پیشرفت فیزیکی این اتوبان به ۹۹ درصد رسیده است، چهاربانده مشکین شهر اهر آغاز شده و با سرعت ادامه دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در حوزه وزارت نیرو تنها شهرستانی بود در استان که فاقد پست ۲۳۰ کیلووات بود در حال حاضر این پست با ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حال اتمام است و نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر که در ۲۷ سال حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در حال حاضر در حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاالله در دهه مبارکه فجر این نیروگاه را افتتاح خواهیم کرد.

نماینده مردم مشکین شهر ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: بنیاد علوی به ندای رهبری جواب داد و در مشکین شهر حضور پیدا کرد و در رفع محرومیت به اندازه یک دولت در  بخش‌های محروم تلاش می‌کند از رئیس جمهور محترم چه سابقه مدیریت در حوزه بازرسی و عرصه قضایی دارند، تقاضا دارم سوالاتی که در مورد مدیریت کشور به وجود آمده را پاسخگو باشند، به عنوان مثال در بحث چای دپش که هر طور حساب می‌کنم کشور ما در طول سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار چای مصرف نمی‌کند این ۳.۵ میلیارد عدد و رقمی بودار است اگر به سوالات مردم به طور شفاف پاسخ داده نشود،همه ما مسئولان زیر سوال می‌رویم.

 عباس زاده در پایان خاطر نشان کرد: از رئیس جمهور محترم تقاضا دارم حتماً دستورات لازم را برای شفاف سازی برای مردم در مورد بحث چای دبش را  صادر فرماید تا مدیریت و مدیران سالم پاکدست کشور زیر سوال نروند، از جناب آقای دستغیب دیوان محاسبات تقدیر و تشکر دارم که یک تضییع بیت المال ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که از سال ۱۳۹۲ در شهرستان مشکین شهر شروع شده بود پایان داد.

مسئولان برای آلودگی هوا کاری کنند/ نمی‌شود تا ابد مدارس را تعطیل و مردم را در خانه حبس کرد

سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام و احیاگر جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهادت سردار پرافتخار سید رضی موسوی با اشاره به مشکلات استان اصفهان، عنوان کرد: به دلیل سوء مدیریت‌ها در برخی حوزه‌ها وارد بحران شده‌ایم.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کلان شهر اصفهان و شهرهای مجاور از جمله اصفهان به آلوده‌ترین شهرهای کشور تبدیل شده و حتی گوی سبقت را از پایتخت یعنی تهران هم ربوده است.

 وی خطاب به مسئولان کشوری و استانی عنوان کرد:  چرا دست روی دست گذاشته‌اید و کاری نمی‌کنید! مگر منتظر هستید وضعیت از این هم بدتر شود، مگر بدتر از این هم وضعیتی هست!  کاری کنید مردم نای نفس کشیدن هم ندارند.  نمی‌شود تا ابد مدارس را تعطیل کرد و مردم در خانه‌های خود حبس شوند.

موسوی لاگانی با اشاره به خشکی زاینده رود، تصریح کرد: تمام دستورالعمل‌ها و قوانین موجود برای احیای رودخانه زاینده رود بر زمین مانده است؛ مگر یادتان رفته است که مقام معظم رهبری در دیدار ۲۸ آبان  ۱۴۰۱ با جمعی از مردم اصفهان، خطاب به مسئولان فرمودند که برای رفع مشکل آب اصفهان، شب از روز نشناسید، ولی متاسفانه هیچ کاری انجام نشده است.

 وی در خصوص مشکلات دامداران نیز، گفت:  نهاده‌های دامی گران و دام‌های دامداران در سراسر کشور از جمله استان اصفهان گرسنه هستند.  به خاطر گرسنگی دام‌های مولد به کشتارگاه برده می‌شود،  دو سال پیش در این خصوص هشدارهای جدی داده شد اما توجهی صورت نگرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بدانید دام‌های گرسنه منتظر تصمیمات کش و قوس دار و نا مربوط مسئولان نمی‌مانند. گرانی نهاده‌های دامی هزینه تولید را بالا برده و به تبع آن منجر به گرانی گوشت و مرغ شده و سفره مردم خالی تر از گذشته شده است.

وی افزود: حال در چنین شرایطی ناگهان وزارت ارتباطات هم برای عقب نماندن از غافله با افزایش ۳۴ درصدی قیمت اینترنت موافقت کرده است.

موسوی لارگانی ادامه داد:  متاسفانه وقتی می‌گوییم گران است، می‌گویند نسبت به قیمت جهانی مفت است، می‌گویند اپراتورها در حال ورشکستگی هستند، ما قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؛ اگر در حال ورشکستگی هستند چرا اسپانسر و حامی باشگاه‌های حرفه‌ای دولتی و نیمه دولتی و برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند.

چرا خودروی مونتاژی چینی را به نرخ جهانی وارد بازار نمی‌کنید

وی اضافه کرد: آیا این بدان معنا نیست که می‌خواهند از جیب خالی مردم هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات خود را جبران کنند،  چرا فقط وقتی به نفع شماست قیمت جهانی را به رخ می‌کشید چرا نمی‌گویید خودرو مونتاژی چینی ۳ برابر قیمت جهانی است! چرا نمی‌گویید دستمزد در ایران پایین‌ترین نرخ در جهان است «شتر سواری که دولا دولا نمی‌شود؛ یا رومی روم یا زنگی زنگ!» چرا فقط وقتی که به نفع مدیر ضعیف است به نرخ  قیمت جهانی محاسبه می‌شود.

موسوی لارگانی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل اعتراض به اختلال و کندی اینترنت کم نبود  که حالا گرانی رسمی ۳۴ درصدی و در پاره‌ای از موارد بالای ۱۰۰ به قوز بالا قوز تبدیل شده و موجب تشدید گلایه و نارضایتی مردم شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: رسیدگی به وضع مردم بازنشستگان و کشاورزان مطلوب نیست و اعتراضات کماکان پابرجا است که این هم ناشی از سوء مدیریت مسئولان مربوطه است.

افزایش قیمت اینترنت باید به اندازه کیفیت آن باشد

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با انتقاد از افزایش تعرفه اینترنت سیار گفت: نمی‌دانم چرا در سالی که انتخابات مهمی را پیش روی داریم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر لزوم افزایش مشارکت تأکید کردند تصمیماتی نابهنگام و بدون زمینه‌سازی و توجیه آحاد ملت اتخاذ می‌شود و به نوعی در کاهش مشارکت نقش بازی می‌کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: گرانی اینترنت صرفاً بحث گرانی اینترنت نیست، صرف نظر از کیفیت اینترنت که شاهد بودیم در ارتباط وزیر ارتباطات با یک برنامه زنده تلویزیونی نیز اختلال جدی ایجاد شد البته وزیر هم مثل ملت و رعیت از این کیفیت ارتباطی بهره‌مند می‌شود اما چرا با این قیمت‌ها؛ این توقع وجود دارد به اندازه کیفیت خدمات افزایش قیمت ایجاد شود.

دلارهای واردات خودرو سر از چای دبش درآورد

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز ماد و هفته گرامیداشت مقام زن و همچنین تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نوی میلادی به هم‌وطنان مسیحی، صحبت‌های خود را با محکومیت جنایت و بی‌آبرویی رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی و کشتار زنان لکه ننگین بر دامان استکبار و آمریکا شده است، آغاز کرد و گفت: شهادت سردار سید رضی موسوی در سالگرد تداوم راه شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، نمونه بارزی از جهاد در دفاع از مظلومین عالم است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور ضمن درخواست در تسریع سفر  وی به استان خراسان شمالی عنوان کرد: اجرای مصوبات سفر شما در خراسان شمالی مهم‌ترین مطالبه مردم استان است و اجرایی شدن آن مشکلات آب شرب مناطق مختلف را رفع خواهد کرد. انتقال آب‌های پایدار مرزی به پلنگ‌دره و بجنورد، مجتمع آب‌رسانی شیرین‌دره و کهنه‌جلگه و روستاهای دارای تنش و مجتمع آبرسانی راز و جرگلان و غلامان و قره‌میدان برای سملقان، مشکلات آنان را رفع می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی هم از زبان خانواده‌های قربانیان حوادث رانندگی گفت: حل مشکلات راه‌های شریانی بجنورد به گلستان، میامی به بجنورد، بجنورد به شیرین‌دره تا مرز پرسه‌سو در غلامان و جرگلان به استان گلستان و درمان زخم راه کهنه‌جلگه در بخش شیرین‌سو جز با حضور شما و تامین اعتبار در این مسیر حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس خطاب به هیات دولت هم عنوان کرد: صادقانه به مردم توضیح دهید میزان افزایش حقوق کارکنان لشکری و کشوری، بازنشستگان مظلوم و همسان‌سازی حقوق آن‌ها و پرداخت پاداش بازنشستگان بر چه منطقی استوار است؟ وقتی تورم و میزان افزایش مالیات‌ها برای همه اقشار و کسبه خرد کمرشکن شده است، حضور هیجانی و غیررمنطقی بعضاً دستگاه‌های نظارتی هم موجب سوهان روح مردم شده است. آیا این اتفاقات فضای کسب و کار مردم را براساس یک رفتار عامدانه از مسیر خارج نخواهد کرد؟

وجیدی در ادامه و در خطاب به رئیس سازمان اداری استخدامی عنوان کرد: نظام پرداخت در خدمات کشوری و لشکری این سازمان با وجود حجم نیروهای بلاتکلیف شرکتی و قراردادی که یک بن‌بست بزرگ در فضای اداری کشور اتفاق افتاده است و علی‌رغم دستور ریاست جمهور و وعده‌های ایشان اقدامی صورت نگرفته، همه را ناراضی و ناامید خواهد کرد.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شما در بانک مرکزی مسئول کنترل منابع و مصارف کشور هستید؛ چرا بانک‌های استان خراسان شمالی -که جزو فقیرترین استان‌های کشور است- را قفل کردید؟ ما چه منابعی داریم که باید پاسخگوی مصارف تکلیفی شما باشیم و مردم با پول خودشان هم نتوانند تسهیلات دریافت کنند و مدیران هم پاسخگو نباشند؟!

وحیدی خطاب به هیات دولت هم عنوان کرد: برای لایحه واردات خودرو که لایحه خود شما بود و قانون هم شد، کاری نکردید و دلارها سر از چای دبش درآورد و مقصرین و عوامل هم به مردم معرفی نشدند و ماشین‌های بی‌کیفیت آرزوی مردم ایران شد.

نماینده مردم بجنورد ضمن خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات گفت: وقتی در دو شهرستان حوزه انتخابیه بنده بیمارستان نداریم، وضع اشتغال اسف‌بار و برخی راه‌های روستایی هم غیرقابل تردد است، شما برای محدود کردن فضای اینترنت قیمت آن را گران می‌کنید و کیفیت را پایین‌تر می‌آورید و حتی حاضر نیستید بعد از دو سال یک سفر به استان محروم و مرزی خراسان شمالی داشته باشید چگونه می‌خواهید پاسخگو باشید؟

وی د پایان بار دیگر در خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: این سازمان مهم‌ترین سازمان حل مشکلات معلمان خرید خدمات، نهضت‌یار، پیش‌دبستانی‌ها و برون‌سپارها است، اما حتی کسی در آن سازمان نمی‌تواند یک حرکت مثبتی از خود نشان دهد تا بخشی از این دردها و آلام آنان کاهش پیدا کند.

چرا دولت کالابرگ الکترونیکی را به طور کامل اجرا نمی کند

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یاران آسمانی وی در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص اجرای کامل کالابرگ الکترونیکی، گفت: متاسفانه اجرای کامل کالابرگ الکترونیکی در این شرایط حساس که می تواند به معیشت مردم کمک کند در شرایط سخت اقتصادی به طور کامل توسط دولت اجرا نمی شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای مرتضوی عنایت فرمایید اقلام یازده گانه ای که دولت اعلام کرده بود گفته بودید هر فردی که با کارت یارانه ای به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خرید کند کارت اش به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی شارژ می شود، این اقدام مطلوبی است که یک خانواده ۴ نفری با این حساب از ۴۸۰ هزار تومان اعتبار بیشتر بهره مند شوند اما بخش مهم دیگر این موضوع به نحوه عرضه اقلام یازده گانه تعیین شده در این قالب برمی گردد که با نرخ دولتی صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: شما در تیرماه قیمت هر کیلو مرغ را حدود ۷۰ هزار تومان اعلام کردید که الان این رقم افزایش پیدا کرده است بنابراین مابه التفاوت آن را باید دولت محاسبه و پرداخت کند.

میرتاج الدینی افزود: اگر می خواهید مردم به ویژه اقشار کم درآمد که حدود ۶۰ میلیون نفر در قالب ۷ دهک جامعه اعلام شده است از استفاده از کالابرگ الکترونیکی در تعیین سهمیه برای اقلام یازده گانه رضایت داشته باشند باید هم این نرخ ها به صورت دولتی محاسبه شود و هم مابه التفاوت افزایش قیمت ها توسط دولت پرداخت شود.

دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با حضور در مجلس گزارشی از تخلفات چای دبش ارائه کنند

مسلم صالحی در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با گرامیداشت یاد و خاطره حادثه ۹ دی و شهید حاج قاسم سلیمانی در تذکری به وزیر اقتصاد در مورد اهمال‌کاری در بررسی نظارت بر گمرک گفت: رئیس گمرک جایگاه معاون وزیر را دارد و عمده تخلفات در بحث پرونده چای دبش در مورد نوع واردات ارزیابی کیفیت و دریافت استانداردهای لازم برای واردات چای برعهده گمرک بوده و در این رابطه اهمال‌کاری زیادی شده اما متأسفانه وزرای اقتصاد، صمت و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی هیچ‌گونه عکس‌العمل در این رابطه نشان نمی‌دهند.

نماینده مردم اقلید در مجلس خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری  ادامه داد: ضروری است در جلسه علنی یا غیرعلنی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی گزارشی در مورد تخلفات چای دبش ارائه کنند تا از تخلفات در آینده جلوگیری شود، نمی‌دانیم وزیر اقتصاد و دارایی چه اصراری دارد که رضوانی‌فر رئیس گمرک همچنان در گمرک باقی بماند در حالی که در این حوزه شاهد تخلفات گسترده‌ای هستیم.

صالحی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای ناقص رتبه بندی معلمان به ویژه برای بازنشستگان و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان ادامه داد: متأسفانه روز به روز این پول بی‌ارزش‌تر می‌شود و وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه هیچ‌گونه توجهی به این مسئله ندارند.

ساماندهی معلمان حق التدریس هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود

رضا حاجی پور در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: از وزیر نیرو، استاندار، اعضای شورای تامین، معاونین و مدیران کل ادارات استان مازندران در بازدید میدانی از شهرستان آمل به نمایندگی از مسئولین و مردم شهرستان هزار سنگر تقدیر و تشکر می کنم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ساماندهی هر چه سریع تر وضعیت معلمان حق التدریس، نهضتی، پیش دبستانی، غیرانتفاعی، برون سپاری، خرید خدمات، سرباز معلم و طرح امین، ادامه داد: مدرکی که به واسطه آن این معلمان سر کلاس می روند و یک پایه را تدریس می کنند قبول داریم اما آن ها را قبول نداریم.

وی با اشاره به اینکه به نمایندگان و وزارت آموزش و پرورش تذکر می دهم که هر چه سریع تر وضعیت این معلمان را مشخص کنیم، ادامه داد: باید بحث ماده ۲۸ را کنار بگذاریم و آزمون را بین این افراد برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =