بسیج دانشجویی از هیچ فردی در انتخابات حمایت نمی‌کند / تلاش اصلاح‌طلبان برای ورود به مجلس دوازدهم

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: بسیج دانشجویی ازهیچ فرد و جناحی سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت نمی‌کند.

آرش فرجی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اظهار کرد: فعالیت و مشارکت احزاب سیاسی یک اتفاق امید آفرین است که منجر به نشاط سیاسی در جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه‌ها در ایام انتخابات میزبان احزاب و سیاسیون هستند / ابلاغ بسته انتخاباتی برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: البته میزان مشارکت به اینکه مردم چه نوع نگاهی به احزاب و سیاسیون دارند، بستگی خواهد داشت. به غیر از کاندید شدن جریانات خاص، ارائه گزارش از برنامه‌ها و اولویت‌ها برای حل مشکلات کشور نیز در افزایش مشارکت اثر گذار است. اگر نمایندگان فعلی مجلس که تعداد قابل توجهی از آنها برای دروه بعدی هم کاندید شدند، به خوبی بتوانند گزارش کار به مردم ارائه دهند، شانس ورود به مجلس دوزادهم را دارند.

فرجی با تصریح بر اینکه روند معیشتی مردم در ۲ سال اخیر شاید مطلوب نبوده؛ اما از ثبات بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بوده است، گفت: البته هنوز اقداماتی اقتصادی نیاز است تا به نقطه مطلوب رسید. بنابراین مجلس باید برای رسیدن به این نقطه راهکارهایی به مردم ارائه دهد و آنها را در آینده پیگیری کند.

بسیج دانشجویی ازهیچ فرد و جناحی سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت نمی‌کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به اینکه کاندیدا باید شعارهای خود را به واقعیت نزدیک کنند، گفت: به عنوان مثال نمایندگان مجلس یازدهم شعارهای مختلفی در موضوع شفافیت دادند؛ اما بعد از چهار سال برای اجرا کردن آن وعده‌ها، دقیق عمل نکرده و موجب سرخوردگی شدند. البته اقداماتی هم انجام شد ولی هنوز مردم و قشر دانشجویان نسبت به این موضوع معترض هستند. اگر این روندها اصلاح شود، مشارکت نیز افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قشر نخبگانی به اختیارات و وظایف مجلس آگاه است، بنابراین کاندیدا برای کسب آرا و افزایش مشارکت باید موضوعات ریز و کلان کشور را شناسایی کرده و برای حل آنها برنامه ریزی کنند.

فرجی گفت: بسیج دانشجویی در انتخابات مجلس از هیچ فرد و جناح سیاسی حمایت نخواهد کرد، البته در این باره منع قانونی هم دارد. بسیج دانشجویی هم بر حل مسائل کشور تاکید دارد. ما اکنون در حال تهیه معیارهایی برای گفت‌وگو با مردم هستیم. به این معنا که نمایندگان چه کارهایی باید انجام دهند یا به چه موضوعات و مسائلی حساس باشند. در نتیجه مردم با آگاهی کامل این موضوعات را در چهار سال آینده از آنان مطالبه کنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه مجلسی تاثیرگذار است که نمایندگان آن اثرگذار باشند، گفت: در این راستا نماینده‌ای موثر است که ارتباط عمیقی با مردم داشته باشد. همچنین برنامه مشخصی برای فعالیت داشته باشد.

ورود نهادهای امنیتی به هزینه‌کرد برخی نمایندگان

وی درباره اینکه آیا نمایندگان فعلی مجلس شانسی برای رای آرودن در انتخابات دارند یا خیر، گفت: این موضوع شهر به شهر و استان‌ها نسبت به تهران تفاوت دارد. بنابراین کاندید شدن و به دست آوردن رای نیز متناسب با موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

فرجی با بیان اشاره به اینکه در استان‌ها با توجه نمایندگاه مجلس درست یا غلط خدمات خاصی را ارائه می‌دهند و هزینه‌های خوبی هم می‌کنند، آنها نیز پایگاه رای خوبی دارند، گفت: البته هزینه‌هایی که در استان‌ها انجام‌ می‌شود باید مورد نقادی و پیگیری از سوی نهادهای امنیتی قرار گیرد تا معلوم شود نمایندگان این پول‌ها را از کجا می‌آورند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ درباره اینکه نمایندگان فعلی مجلس شانس حضور مجلس دوازدهم را دارند یا خیر؛ گفت: این موضوع کلی است، مثلا افرادی مانند احمد نادری یا علی خضریان یا محمدباقر قالیباف کنش سیاسی یا فعالیت‌هایشان با یکدیگر متفاوت است، گفت: البته قالیباف به علت داشتن تیم رسانه‌ای مناسبی نسبت به سایرین شرایط متفاوتی دارد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چند درصد مردم تهران آقای خضریان را می‌شناسند، گفت: اگر این افراد در تهران به صورت لیستی عمل کنند و اختلافی بین آنان رخ ندهد یعنی شاهد چند لیست در تهران نباشیم، حداقل رای شورای ائتلاف را دارند. ولی اینکه این موضوع برای کسب مجدد رای و اعتماد مردم کافی باشد یا خیر، بستگی به فعالیت‌شان در مدت باقی مانده تا انتخابات دارد. البته ما نسبت به تهیه لیست و گروهی عمل کردن، انتقادات جدی داریم و این موضوع را مناسب نمی‌دانیم.

وی گفت: داغ شدن فضای انتخاباتی به دور از کارهای پوپولیستی یا عوام فریبانه اتفاق خوب و مثبتی است که می‌تواند نشاط سیاسی را به تهران برگرداند. البته تمام این موضوعات به عملکرد و نظر شورای نگهبان نیز بستگی دارد.

تلاش اصلاح‌طلبان برای ورود به مجلس دوازدهم

فرجی درباره اینکه اصلاح‌طلبان شانسی برای ورود به مجلس آینده دارند یا خیر، عنوان کرد: پیش‌بینی اینکه اقبالی برای اصلاحات یا حتی اصولگرایان وجود دارد یا خیر، سخت است. مردم هوشیاری دارند؛ یعنی آنان با دقت انتخاب می‌کنند. هر کدام از این دو جناح باید بدانند که دیگر سیاست با دست پس زدنن و با پا پیش کشیدن دیگر کاربرد ندارد. حل مسائل مردم تنها موضوعی است که به طور مستقیم بر انتخاب مردم و افزایش مشارکت تاثیر می‌گذارد. بنابراین هر کدام از جناح‌های سیاسی که مشکلات مردم را حل کنند، رای خواهند آورد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه جبهه اصلاحات گاهی موضوعاتی را بیان می‌کنند که از نظر ما جزو موضوعات کلان کشور و مردم نیست، گفت: البته اصلاحات در دوره‌های مختلف مجلس و دولت را در اختیار داشته‌ و زمان کافی برای فعالیت و کسب اعتماد مردم داشتند. در نهایت اینکه اقبال به آنان روی خواهند آورد یا خیر، بستگی به شعارها و وعده‌هایی که می‌دهند، دارد.

وی افزود: به عقیده بنده اصلاحات به طور قطع در انتخابات پیش‌روی مجلس شرکت خواهد کرد و تلاش خود را برای حضور در قوه قانون‌گذاری می‌کنند. امیدواریم که اصلاحات و اصولگریان بر خلاف رویه گذشته، برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند.

فرجی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حضور اصلاح‌طلبان به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک خواهد یا خیر، گفت: قطعا تاثیر گذار است چرا که آنان، آرای گروهی از مردم را همراه دارند. البته به شرطی که بتوانند طرفداران خود را قانع کنند. در غیر این صورت، مانند انتخابات گذشته خواهد شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس‌های گذشته قابل ملاحظه بود ولی در انتخابات گذشته رای نیاورند، گفت: یعنی برخلاف شعارهایی که دولت و مجلس می‌دادند و قرار بودن امید آفرینی کنند، در نهایت نتیجه مطلوبی رقم نخورد. البته دودشان نیز به چشم خودشان رفت. آنها باید دقت کنند که هر گونه کاهش مشارکتی، سبد رای آنان را نیز کاهش داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما قائل به تفکیک اصلاح‌طلب و اصولگرا نیستیم. فردی برای جامعه اصالت دارد که بتوانند برای مردم کار انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =