تأخیر ۳ ماه در پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات قابل قبول نیست / ورود هرچه سریعتر بانک مرکزی به به مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه می‌پردازند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

بیشتربخوانید:

ایران خودرو و سایپا به مردم ظلم می‌کنند / مهلت ۳ ماهه مجلس به دولت برای واردات خودرو

موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد:

ادامه بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها

قالیباف:کشتار بی‌گناهان در کرمان امضای مشترک گروه‌های تکفیری، صهیونیست‌ها و آمریکا است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس، گفت: وقوع حادثه تروریستی انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان، ملت رشید ایران را  داغدار و عمیقاً متأثر کرد. این فاجعه، برآمده از قساوت قلب و بی‌رحمی دشمنان این کشور است و ثابت کرد که این جنایتکاران، برای راضی نگاه داشتن کارفرمایان خود، از به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و غیرنظامیان هیچ پرهیزی ندارند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: کشتار بی‌گناهان و افراد عادی، امضای مشترکی است که پای عملیات‌های گروه‌های تکفیری در منطقه، رژیم صهیونیستی در غزه و ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان و سایر کشورهای جهان است و نشان از آن دارد که این جنایت‌ها هر چند که روکش‌های متفاوتی داشته باشند ولی از یک فکر پلید و غیر انسانی نشات می‌گیرند.

وی تصریح کرد:  این نکته نیز درس آموز است که در فضای مجازی نیز همان افرادی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را سفیدشویی می‌کنند، پس از وقوع عملیات ترور در کرمان نیز دست بکار شدند و تلاش کردند تا اتحاد ملی علیه تروریسم کور را تضعیف کنند؛ البته ملت ایران یکپارچه با اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدا و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند.

قالیباف افزود: لازم است دستگاه‌های مسئول در پیاده‌سازی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکوب و مجازات عادلانه عاملان و آمران این فاجعه اقدام کنند؛ همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

وی گفت: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:همچنین هفدهم دی ماه، سالروز اجرای طرح ننگین کشف حجاب به دست رضاخان یادآور شکست طرح‌های استعماری برای تضعیف خانواده‌های ایرانی و از بین بردن فرصت رشد زنان و دختران با گسترش فساد در جامعه است؛ خانواده ایرانی، بستر و منشا رشد استعدادهای اعضای خانواده است و حیا، ستون نگهدارنده خانواده ایرانی در گذر قرن‌هاست.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی جهت قانونمند کردن فعالیت تمامی دستگاه‌ها در جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، تصویب لایحه حجاب و عفاف را در دستور کار قرار داد؛ این لایحه در مراحل پایانی اصلاحات در کمیسیون مربوطه قرار دارد و به زودی پس از تایید نهایی شورای نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد.

نهادهای نظارتی بر افزایش قیمت تعرفه های اینترنت نظارت کافی داشته باشند

حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به افزایش قیمت تعرفه های اینترنت، گفت: علیرغم تذکرات داده شده در شرایط بحرانی قرار داریم، در بحث اینترنت و پهنه های اینترنتی نباید فشار را به مردم تحمیل کنیم. زیبنده نیست امروز ما مکلف هستیم مردم را تشویق کنیم و امید را در جامعه رواج دهیم اما بدون نظارت و به دور از چشم نهادهای نظارتی برخی از اپراتورها سواستفاده می کنند و هزینه مضاعفی را به مردم تحمیل می کنند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس ادامه داد: این مسئله به دور از انصاف است، تذکرات لازم از طرف مردم و نمایندگان مردم که عصاره ملت هستند می دهیم و متذکر می شویم این مسئله عادلانه و منصفانه نیست.

اشد مجازات برای آمرین حادثه تروریستی کرمان /این اقدام تروریستی مطمئناً بی‌پاسخ نخواهد ماند

نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکراتی نسبت به وقوع حادثه تروریستی انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان واکنش نشان دادند.

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: این حادثه نشان داد که حقوق بشر صهیونیستی چه معنایی دارد، معنایی جز کشتن کودکان و زنان در قاموس آنها وجود ندارد و بر همگان ثابت شد که حرمت زنان و کودکان کجاست، افتخار میکنیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که ترجمان حقوق بشر واقعی بوده و دروغین نیست.

حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش در مجلس نیز در خصوص حادثه تروریستی کرمان ادامه داد: آرزوی شکیبایی برای خانواده‌های معزز شهدا و داغدیده دارم، استکبار جهانی با این نسبت که بخواهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم آسیبی وارد کند کورکورانه مبادرت به ترور می‌کند که این حرکت آنها به شدت محکوم است.

در ادامه نصراله پژمان فر نماینده مشهد و کلات در مجلس با اشاره به حادثه کرمان بیان کرد: ما نمایندگان مجلس انتظار داریم که اشد مجازات با آمرین این حرکت مذبوحانه صورت گیرد و دشمنان بدانند که به زبونی افتاده‌اند و مسیر خود را با ترور کور ادامه می‌دهند لذا ما انتظار داریم که دستگاه‌های امنیتی با آنها برخورد کنند. همچنین زمانی که طوفان‌الاقصی اتفاق افتاد و رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد این حادثه تلخ در کرمان اتفاق افتاد بنابراین داعش همان رژیم صهیونیستی و رژیم صهیونیستی همان داعش است و نیاز است که با آنها برخورد شود.

همچنین محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس نیز در خصوص این حادثه تروریستی افزود: جریان تکفیری و داعش باید بدانند که هر کجای دنیا باشند مورد تعقیب نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و این اقدام تروریستی آنها مطمئناً بی‌پاسخ نخواهد ماند، هرچند با این شهادت‌ها ملت ما هوشیارتر و بیدارتر از گذشته خواهند شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس نیز با اشاره به این حادثه تروریستی گفت: جنایت بسیار فجیع عده‌ای از خدا بی‌خبر که دین را سپر فجایع و تفکرات غلط خود قرار داده‌اند را تسلیت عرض می‌کنم.

بانک مرکزی سریع تر به مسئله ارز ۴۲۰۰ تومانی ورود کند/میلیاردها دلار منابع حاصل از ارز ۴۲۰۰ در جیب رانت خواران رفت

جبار کوچکی نژادارم ساداتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به ماده ۲۱۴ و ۲۱۵ نسبت به تحقیق و تفحص عقد ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: حدود بیش از ۲ سال است که مجلس به تحقیق و تفحص عقد ارز ۴۲۰۰ تومانی با بیش از دو سوم نمایندگان رأی داده است که متاسفانه بانک مرکزی اجازه نمی دهد این تحقیق و تفحص اجرایی شود و همچنین با حضرتعالی مکاتباتی داشته شما دستور دادید.

وی ادامه داد: متاسفانه با تغییر مدیریت بانک مرکزی همچنان بانک مرکزی ممانعت از اجرای این طرح دارد، ماده ۲۱۵ می گوید هر دستگاهی که ممانعت کند حق دارد کمیسیون از طریق قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی به آن ورود کند، موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی از موضوعاتی است که همه را نگران کرده و مشکلاتی را به دنبال داشته، بیش از ده ها میلیارد دلار از منابع دولت که باید در سر سفره های مردم خود را نشان می داد متاسفانه در جیب یک سری رانت خوار رفته، انتظار می رود در چند ماه باقیمانده دستور دهید آقایان همکاری کند و  تحقیق و تفحص انجام پذیرد.

 قالیباف در پاسخ به نماینده مردم رشت عنوان کرد: چشم حتما قانون که قانون است و مصوب است جناب آقای فرزین رئیس بانک مرکزی همکاری لازم را داشته و آن را به سرانجام می رساند.

مجلس موضوع سردفتران را تعیین تکلیف کند

محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: برای عملکرد کانون های وکلا و بحث سردفتران که مطابق قانون تسهیل مجوزهای کسب وکار نباید محدودیتی اجرا شود متاسفانه سازمان ثبت به دلایلی محدودیت هایی برای این عزیزان درست کرده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: بنابراین در این خصوص استفساریه ای آمده است که نمایندگان آن را امضا کرده و خواستار تعیین تکلیف سازمان ثبت در خصوص سردفتران می باشند لذا به معاونت قوانین دستور دهید که این موضوع را پیگیری کنند تا سردفترانی که در بحث محدودیت های جغرافیایی با مشکل مواجه هستند مشکل شان حل شود.

وی افزود: همچنین از سازمان ثبت خواستارم که سخت گیری نکنند چرا که مجلس تکلیف را مشخص کرده است.

۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌هاست/برگزاری نشست نظارتی مجلس برای بررسی روند اجرای قانون هوای پاک

علیرضا سلیمی در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی درباره قانون هوای پاک خطاب به رئیس مجلس، گفت: قانون مجلس درباره قانون هوای پاک بسیار دقیق و جامع است و اکنون با توجه به اینکه بحث مازوت‌سوزی نیز مطرح است دستور فرمایید در راستای اجرای این قانون اقدام شود. همچنین مشخص شود چه افرادی در اجرای قانون قصور و کوتاهی داشته‌اند چرا دستگاه‌هایی همچون شهرداری و وزارت صمت در اجرای قانون مذکور نقش دارند.

نماینده  مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: به یقین این قانون نباید روی زمین بماند، چرا که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند دیگر امکان حیات در برخی از شهرها مانند تهران، مشهد و اراک وجود نخواهد داشت.

بنابراین گزارش در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری با استناد به تبصره (۵) ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: طبق تبصره (۵) ماده ۱۸۲ دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی شده بودجه تفصیلی سال جاری و عملکرد بودجه مصوب ۶ ماه اول سال جاری تمامی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌ها و موسساتی از قبیل وزارت نفت، سازمان توسعه و نوسازی معادن، سازمان گسترش و نوسازی و ... تا ۱۵ آبان ماه  هر سال بیاورد، هرچند  دولت با تأخیر این مسئله را آورده است و بعد هم گفته است کمیسیون برنامه و بودجه بلافاصله گزارش را به دیوان محاسبات بدهد و دیوان نیز جواب بدهد اما طبق پیگیری‌های بنده ظاهراً دیوان محاسبات نظر خود را داده است اما نکته اصلی این است که گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و نظریه دیوان محاسبات ملاک بررسی بودجه است و همزمان با لایحه بودجه کل کشور طبق مواد این قانون مورد رسیدگی قرار بگیرد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس افزود: با این اوصاف اکنون ما لایحه بودجه را بررسی می‌کنیم، هیچ  اشرافیت و اطلاعاتی نسبت به آن گزارش شرکت‌های دولتی که بودجه آن نیز بیشتر از بودجه عمومی است، نداریم و این سبب می‌شود در سنوات آینده نیز شرکت‌های دولتی و بانک‌ها توجه لازم را نداشته باشند. ما اکنون برای شرکت‌ها مصوبه می‌گذاریم در حالی که در گزارش قبلی آنها را مدنظر قرار نداده‌ایم لذا خواهش می‌کنم تدبیری کنید. در کمیسیون تلفیق گزارش مربوط به شرکت‌ها مدنظر قرار گیرد لذا خواهش می‌کنم در تلفیق و صحن تدبیری بیاندیشید تا گزارش مربوط به شرکت‌ها مدنظر قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید در ادامه دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر گفت: باید به نکته مهمی اشاره کنم و طبق صحبتی که شب گذشته داشته‌ام، گزارشات در دیوان محاسبات تهیه شده است و ان‌شاء‌الله به زودی به دست کمیسیون می‌رسانند که جهت بررسی در کمیسیون و صحن مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به تذکر نماینده محلات افزود: در رابطه با بحث محیط زیست باید توجه کنیم که مسئله محیط زیست بسیار حیاتی است و در ابعاد مختلف همچون آلودگی هوا، آب، خاک و آلودگی صوتی باید مدنظر قرار گیرد البته ما در این زمینه قانون جامع و مادر داریم اما قبل از هر صحبتی باید یک نقد به مجلس در این رابطه داشته باشم و بعد به نقد دستگاه‌ها برسیم، چرا که در زمان تدوین و تصویب قانون خودرو، گفتیم؛ اگر خودرو یا موتور خارج از رده وجود داشت، اگر نبود بابت آن پولی بگیریم و اجازه دهیم تولید ادامه پیدا کند اما سوال این است آیا ما اکنون وسیله نقلیه اسقاطی و از رده خارج نداریم؟ قطعاً میلیون‌ها وسیله نقلیه اسقاطی داریم، ما نباید این را در مجلس تصویب می کردیم، این اشکال بر ما وارد است و من با بررسی دقیق و کاملاً مطلع می‌گویم در شهرها و کلانشهرها، به غیر از بحث نیروگاه‌ها، در طول سال ۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها و همچنین موضوع عدم استاندارد سوخت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع ما قانون را می‌نویسیم اما از قانونگذار و مجری قانون در حاشیه قانون رد می‌شویم، این مشکل بزرگی است چرا که مسئله حفظ جان مردم است لذا معتقدم مجلس خودش و  مجموعه دولت باید به این موضوع توجه کنند و ان‌شاءالله یک جلسه نظارتی با استناد به ماده ۱۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس برای بحث آلودگی‌ها و روند اجرای قانون هوای پاک برگزار خواهیم کرد و این موضوع پیگیری می‌شود.

۳۰ همت اوراق مالی- اسلامی جهت تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر منتشر می شود

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با ۱۸۳ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده آن موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: متن زیر به عنوان بند (ق) به تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مصوب ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می‌شود:

ق-۱- وزارت امور اقتصادی ودارائی موظف است باتضمین سازمان برنامه وبودجه کشور برای تامین مالی جهت تسویه بخشی از بدهی خود به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده با قیمت تکلیفی فروش برق، (موضوع ماده (۶) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰/۸/۱۳۹۴) مبلغ سیصد هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰۰) ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی در سررسید پایان سال۱۴۰۴ منتشر نماید.منابع موضوع این بند به ردیف درآمدی شماره (۳۱۰۱۰۸) جدول شماره (۵) این قانون اضافه ومعادل این مبلغ از منابع ردیف درآمدی ( ۳۱۰۵۰۲ )کسر میشود.

۲- منابع حاصله ازمحل جزء (۸۶) ردیف (۵۵۰۰۰۰) جدول شماره (۹)این قانون بارعایت ماده (۳۰) قانون برنامه وبودجه کشور مصوب ۱۰/۱۲/۱۳۵۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن پس ازمبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور بابت تادیه بدهی دولت به شرکت توانیر ،به طلبکاران صنعت برق از جمله شرکت های توزیع نیروی برق واگذار میشود.

۳- مبلغ اسمی اوراق منتشره از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده با قیمت تکلیفی فروش برق کسر می‌شود.

تأخیر ۳ ماه در پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات قابل قبول نیست/ نمایندگان نگاه ویژه‌ای به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در جریان بررسی بودجه داشته باشند

سید جلیل میرمحمدی میبدی در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد الحاقی به لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور گفت: بحثی که آقای پژمانفر مطرح می‌کنند که پرداخت مطالبات و هزینه‌ها برحسب اولویت باشد، حرف و بحث درستی است اما باید توجه کنیم که ماده ۵ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق که یک قانون دائمی است دقیقا این موضوع را مطرح کرده است، باید بر اساس اولویت مطالبات پرداخت و هزینه شود. همه این موارد در این قانون به صورت جامع، عددی و رندومی مطرح شده و موضوعی که مدنظر آقای پژمانفر است عملاً در ماده ۵ قانون مذکور آورده شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: قصد دارم از سازمان بهزیستی به دلیل برگزاری نمایشگاه خوبی که از عملکرد و دستاوردهای خود برگزار کرده تشکر کنم، واقعاً عملکرد بسیار خوبی بود و کارهای بسیار عالی انجام دادند، یک نکته قابل توجه در این نمایشگاه وجود داشت که امیدوارم همکاران به آن دقت کرده باشند. مواردی که نیاز است مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه به داد سازمان بهزیستی برسد برای اینکه کیفیت و کمیت عملکرد خود را افزایش دهد به خوبی در این نمایشگاه آورده شده بود، امیدوارم همکاران با نگاه بسیار خوب به مددجویان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد توجه وافر داشته باشند.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بحث پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات توسط نمایندگان مطرح و داد زده شده، خود شما نیز در این خصوص صحبت کردید. چرا باید حقوق معلمی که برای تدریس به روستا می‌رود ۳ ماه پرداخت نشده باشد. روز گذشته مدیر مدرسه به من اعلام می‌کند از رنگ و روی فرد مشخص است سوء تغذیه پیدا کرده و نتوانسته زندگی و معیشت حداقلی خود را بگذراند، بحث خدمت‌گذاران مدارس نیز به همین شکل است. حقوق این بندگان خدا نیز که رقم زیادی نیست، ما می‌توانیم یک ماه حقوق دریافت نکنیم و زندگی خود را بچرخانیم، در این موارد وزیر آموزش و پرورش و آقای منظور به صورت ویژه ورود کنند تا این معضل به خوبی حل شود.

ابعاد حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان با فوریت بررسی شود

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه ۱۳ دی ماه در چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی دل های همه مومنان و مسلمانان و آزادی خواهان را جریحه دار کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم ادامه داد: ما ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه و آرزوی علو درجات برای شهدای گرانقدر حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان برای همه کسانی که در این حادثه دچار مجروحیت شدند آرزوی شفای عاجل داریم و از خداوند متعال می خواهیم به خانواده های داغدیدگان این حادثه صبر عنایت کند.

وی اضافه کرد: در این چند روز اخیر بنده در منازل تعدادی از این عزیزان حاضر شدم، قسم می خورم همه آن ها با تمام توان اعلام می کردند که در مسیر ولایت و رهبری هستند و در مسیر شهدا حرکت می کنند و ما به این ملت افتخار می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به دکتر قالیباف گفت: روز گذشته نامه ای خدمت شما ارسال کردم و در آن خواستم هر چه سریع تر جلسه ای ویژه و فوق العاده با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور وزرای کشور و اطلاعات و شما تشکیل شود تا ابعاد مختلف این حادثه دردناک که دل های همه ما کرمانی را جریحه دار کرد و همه ما را به غم و اندوه نشانده به صورت ویژه بررسی شود.

وی با بیان اینکه اگر در این مسیر اشکالاتی وجود داشته باید کاملا تبیین شود، افزود: اگر نیاز است در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری برای کرمان اقدامی صورت گیرد باید برای آن تصمیم گیری شود، اگر قصور یا کوتاهی صورت گرفته باید بررسی شود. درخواست ما تشکیل جلسه ویژه و فوق العاده برای بررسی ابعاد مختلف حادثه ۱۳ دی ماه کرمان است که حادثه بسیار تلخی بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ان شاءالله خداوند به خانواده های داغدیده صبر عنایت کند؛ خانواده ای در این حادثه ۸ شهید تقدیم کرده است، زمانی که با پدر خانواده صحبت کردم به من فقط یک جمله گفت، از خانواده ام فقط پسرم مانده که در بیمارستان است. من با دکتر احمدی نژاد رئیس دانشگاه که صحبت کردم از ایشان خواهش کردم که هر چه در توان دارند انجام دهند اما شدت جراحت به حدی بود که به من اطلاع دادند که فرزند ایشان نیز شهید شدند؛ فرزند، همسر، خواهر، ۸ شهید از یک خانواده. درود خدا بر این مردم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ان شاءالله به فضل الهی انتقام سختی با تاکیدی که رهبر معظم انقلاب دستور دادند توسط نیروهای ما انجام خواهد شد و دل مردم ما را شاد خواهد کرد، لذا درخواست ما به عنوان نمایندگان کرمان از رئیس مجلس و رئیس جمهور بررسی ابعاد این موضوع با فوریت است. از اعضای کمیسیون امنیت ملی که ۲ روز در کرمان حضور داشتند و از نزدیک حادثه بررسی شد تشکر می کنم.

لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری تصویب شد

نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری با ۱۷۹ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده ‌می‌شود  طبق ماده ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مصوب ۱۳۸۲، با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به طی فرایند داوری مطابق موافقتنامه مذکور درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات خود از بانکهای کشور بحرین و مطالبه خسارات ناشی از آن به‌عنوان سرمایه‌گذار، ابتدائاً از طریق مذاکره با بانکها و یا دولت کشور بحرین اقدام نماید و در صورت عدم وصول مطالبات جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا ۲ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، بانک مرکزی با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور مکلف است نسبت به طرح دعاوی حقوقی علیه بانکها و یا دولت بحرین اقدام نماید.

تبصره- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است به صورت ۳ ماهه گزارش اجرای این حکم قانونی و وصول مطالبات مزبور را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در توضیح این لایحه ارجاعی گفت: کشورمان با دولت پادشاهی بحرین به اختلاف مالی برخورده است، بانک مرکزی موظف است آنچه که مربوط به حقوق ملت ایران است بر اساس ضوابط پیگیری و اقدامات لازم را داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی باید اقداماتی را از طرف مراجع قضایی انجام دهد، برای بررسی آن در سطح بین‌المللی لازم است از مجلس اجازه بگیرد لذا لایحه دولت در ارتباط با اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با دولت پادشاهی عربستان در دستور کار قرار گرفت، به دلیل اهمیت این مسئله جزء اولویت‌های کمیسیون محسوب شد، در این طرح دولت به دولت اجازه دادیم با موافقتنامه‌ها که حوزه استرداد منابع خود را از کشور بحرین با اقدامات لازم پیگیری کند.

وی بیان کرد: بانک مرکزی با توجه به ضوابط و مقررات موظف است از منافع ملی ایران که به واسطه کارکشی گرفته شده اقدامات لازم را داشته و منابع ملت ایران را عودت دهد، همچنین قرار شد گزارشاتی به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه شود، بر اساس آن دست دولت را باز گذاشته تا به واسطه قوه قضائیه بتواند از منابع ملت ایران دفاع کند.

لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری تصویب شد

نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری با ۱۷۹ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده ‌می‌شود  طبق ماده ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مصوب ۱۳۸۲، با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به طی فرایند داوری مطابق موافقتنامه مذکور درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات خود از بانکهای کشور بحرین و مطالبه خسارات ناشی از آن به‌عنوان سرمایه‌گذار، ابتدائاً از طریق مذاکره با بانکها و یا دولت کشور بحرین اقدام نماید و در صورت عدم وصول مطالبات جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا ۲ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، بانک مرکزی با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور مکلف است نسبت به طرح دعاوی حقوقی علیه بانکها و یا دولت بحرین اقدام نماید.

تبصره- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است به صورت ۳ ماهه گزارش اجرای این حکم قانونی و وصول مطالبات مزبور را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در توضیح این لایحه ارجاعی گفت: کشورمان با دولت پادشاهی بحرین به اختلاف مالی برخورده است، بانک مرکزی موظف است آنچه که مربوط به حقوق ملت ایران است بر اساس ضوابط پیگیری و اقدامات لازم را داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی باید اقداماتی را از طرف مراجع قضایی انجام دهد، برای بررسی آن در سطح بین‌المللی لازم است از مجلس اجازه بگیرد لذا لایحه دولت در ارتباط با اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با دولت پادشاهی عربستان در دستور کار قرار گرفت، به دلیل اهمیت این مسئله جزء اولویت‌های کمیسیون محسوب شد، در این طرح دولت به دولت اجازه دادیم با موافقتنامه‌ها که حوزه استرداد منابع خود را از کشور بحرین با اقدامات لازم پیگیری کند.

وی بیان کرد: بانک مرکزی با توجه به ضوابط و مقررات موظف است از منافع ملی ایران که به واسطه کارکشی گرفته شده اقدامات لازم را داشته و منابع ملت ایران را عودت دهد، همچنین قرار شد گزارشاتی به مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه شود، بر اساس آن دست دولت را باز گذاشته تا به واسطه قوه قضائیه بتواند از منابع ملت ایران دفاع کند.

مردم با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند کوبید

 علی حدادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی  ضمن سلام و درود فراوان به روح پاک امام راحل و شهدای عزیز و ارزشمند و محضر ملت شریف ایران اسلامی و نمایندگان مجلس گفت: همچنین با سلام و عرض ادب محضر بهترین مردم عزیز  و شریف شهرستان های ساوجبلاغ، هشتگرد، مهستان، کوهسار، گلسار، نظرآباد، طالقان، چهارباغ ، مهدی آباد و ملک آباد و روستاهای حوزه انتخابیم.

وی تاکید کرد: دشمنان شرور و جنایتکار رژیم غاصب صهیونیستی و نظام سلطه‌گر آمریکا همواره بر علیه مردم مظلوم فلسطین ،عراق  و سوریه و اقدامات تروریستی که سعی کردند در مقابل امت اسلامی و محور مقاومت بایستند با کشتار جوانان، کودکان، زنان به اسم داعش اقدام تروریستی حادثه جنایت کار گلزار شهدای کرمان در سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بار دیگر فاجعه آفریدند، ضمن اینکه این اقدام تروریستی که به شهادت عزیزان منجر شد، محکوم می‌کنیم به فرمایش امام و مقتدایمان حضرت امام خامنه‌ای، دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که سربازان راه روشن شردار دلها سلیمانی رذالت و جنایت آنها را تحمل نخواهند کرد و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت به اذن الله.« مرگ بر اسرائیل»، « مرگ بر آمریکا».

حدادی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی خواهند کوبید و برگ زرین و افتخار دیگری برای بهترین مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود ادامه داد:خدا را شاکرم و به عنوان خادم کوچک بهترین مردم در مجلس یازدهم و همچنین دولت مردمی، اقدامات خوبی را در حوزه انتخابیه طی این دوره انجام شد. نخست؛انتقال آب سد طالقان به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب برای شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد با اعتباری بالغ بر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان که منتظر وزیر محترم نیرو برای افتتاح هستیم. دوم؛ گازرسانی به روستاهای کوهستانی شهرستان طالقان و شهرستان ساوجبلاغ که از سال ۹۹ به ویژه در دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی اعتباری بالغ بر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان داشت که به فضل الهی و به برکت خون شهدا به کلیه روستاهای حوزه انتخابیه به جز ۲ روستا گازرسانی انجام شد. در این زمینه از وزیر محترم نفت تشکر ویژه‌ای را دارم.

وی با اشاره به اقدامات در زمینه جاده‌های روستایی تاکید کرد: جاده‌های روستایی  بیشترین جاده‌های عملیات تعریض، آسفالت، جاده طالقان به هشتگرد بعد از ۱۸ سال بازگشایی شد که اینجا نتیجه مصوبه مجلس یازدهم در موضوع قیر رایگان بود.که از وزیر راه و شهرسازی در این بخش تشکر می‌کنم.

حدادی با اشاره به  آغاز احداث بیمارستان ۱۹۷ تخته، تامین اجتماعی در شهر هشتگرد،گفت: با این حال منتظر کلنگ زنی پلی کلینیک تخصصی در شهرستان نظرآباد هستیم که انتظار داریم وزیر محترم کار و تامین اجتماعی دستور ویژه‌ای را در این بخش صادر کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه نیمه تمام بیمارستان طالقان،گفت: این موضوع ضرورت توجه وزیر بهداشت را می‌طلبد.

حدادی در تذکری به وزیر بهداشت برای تکمیل بیمارستان مهستان با وجود اخذ مجوز ماده ۲۳ ،بیان کرد: با توجه به اینکه زمین لازم تامین شده چرا اقدامی برای احداث صورت نمی‌گیرد!

حدادی در ادامه با تشکر از وزیر بهداشت در زمینه پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه تحویل یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان هشتگرد،گفت:این موضوع در حال حاضر بهترین خدمات را به مردم می دهد.

 وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کشاورزان عزیز استان البرز مخصوصاً حوزه انتخابیم نیاز به حمایت دارند،باید به  تسهیلات سرمایه در گردش و تحویل به موقع نهاده‌های کشاورزی و دامداران و مرغداران توجه جدی شود.

حدادی در ادامه در تذکری به وزیر محترم آموزش و پرورش تاکید کرد: چرا پاداش پایان خدمت بازنشستگان به موقع پرداخت نمی‌شود؟ چرا معلمان مهرآفرین تعیین تکلیف نمی‌شوند؟ چرا معلمان نهضتی با توجه به سوابق تدریس بلاتکلیف مانده‌اند؟ عدم پرداخت به موقع حقوق خرید خدمت که اگر نیاز به خدمات این عزیزان هست، پرداخت حقوق به موقع لازم و ضروری است.

وی در تذکری به وزیر ارتباطات، گفت: دلایل افزایش تعرفه ۳۰ درصدی اینترنت و عدم کیفیت لازم مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید به آن توجه جدی شود.

حدادی در تذکری به وزیر کار تاکید کرد: به هر حال با توجه به اینکه مراحل مختلف پلی کلینیک تخصصی نظرآباد انجام شده است،اما دستور ویژه احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی نظرآباد قطعاً نیاز هست.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر بهداشت و آموزش و پرورش و بهداشت و درمان،گفت: متاسفانه به پروژه نیمه تمام بیمارستان فرهنگیان هشتگرد توجه جدی نمی‌شود،این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت داشته و بخشی از آن فعال است لذا ضرورت دارد از اعتبارسفر رئیس جمهور برای این بخش تامین اعتبار شود.

وزرای صمت و کار به بحث رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای جوانان در بروجرد ورود کنند

فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: حادثه تروریستی و حادثه هولناک دشمنان شرور در به شهادت رساندن جمعی از دلدادگان مکتب ایثار و شهادت را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می نمائیم. بدون شک پیام ملت شریف ما ایستادگی و دفاع از آرمان های نظام جمهوری اسلامی و تاکید بر ادامه راه ایثار و شهادت و پاسخ قاطع به اقدام ددمنشانه تروریست جهانی خواهد بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرای صمت و کار، گفت: متاسفانه در سایه اقدامات مشمئزکننده باندی، کانون های قدرت و ثروت در شهرستان بروجرد، برخی که چهره آنان بیش از پیش برای مردم مکشوف و عیان شده در اجرای منویات مقام معظم رهبری و برآورد دولت مردمی از رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای جوانان ناراحت هستند و تمام سعی خویش را در ایجاد ناامیدی بر قاطبه مردم بنا نهاده اند و تمامی امکانات پیدا و پنهان خویش را در جلوگیری از این امر مبارک اختصاص داده اند، مردم آن ها را شناخته اند و امیدوارم مسئولین امر قاطعانه با این اقدامات باندی برخورد نمایند.

وی خطاب به وزیر کشور افزود: نص صریح قانون است که امکانات عمومی و شهرداری باید به صورت عادلانه در اختیار همه نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد. امروز فریاد اکثر قریب به اتفاق همه نامزدهای انتخاباتی در شهرستان بروجرد از این حجم ناعدالتی ها و بی قانونی ها که در سایه انفعال برخی که مسئولیت دفاع و صیانت از قانون را دارند و در بی تفاوت ترین حالت ممکن می باشند شاهد بی پرواترین اقدامات غیرقانونی در تامین منافع کانون های قدرت، ثروت هستند بلند است. مگر رهبر نفرمودند که بالاترین مصلحت اجرای قانون است و من فاطمه مقصودی زبان ملت در خانه ملت هستم.

دولت فکری برای گرانی اقلام خوراکی و معیشتی به ویژه گوشت کیلویی ۶۰۰ هزار تومان داشته باشد

حسین گودرزی در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی کرمان در تذکری به وزیر کشور گفت: فرماندار ازنا هفته‌های اخیر به صورت علنی در مجامع و جلسات عمومی بر علیه نماینده فعلی و کاندیدای این دوره مجلس سخن می‌گوید، به نظر شما آیا ایشان از حداقل تجربه حرفه‌ای در مسئولیتی که به او سپرده‌اید برخوردار است. آیا ایشان به عنوان مسئول برگزاری انتخابات شهرستان می‌تواند سلامت انتخابات که رکن مورد نظر مقام معظم رهبری است را رعایت کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خطاب به رئیس مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: دو ماه از سانحه قطار محلی دورود – اندیمشک می‌گذرد و هنوز قطار جایگزین برای این مسیر ۲۰۰ کیلومتری که در اغلب مسیر تنها محل رفت و آمد مردم محروم این منطقه است علیرغم قول‌های مکرر شما فراهم نشده است.

وی خطاب به رئیس سازمان امور عشایر افزود: سهم عشایر از صدها هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم در کشور فقط چند کیلو آرد در ماه است که همکارانتان با ترفندهای مختلف موفق به حذف بخش عمده‌ای از آن از این قشر ضعیف و محروم و تولیدکننده در شهرستان‌های دورود و ازنا شده‌اند، رفع این محدودیت با فوریت مورد انتظار است.

گودرزی در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تأمین اعتبار برای بهره‌برداری از جاده کمربندی دورود در دهه‌ مبارک فجر مورد انتظار است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم تورم بالای ۴۰درصد و گرانی روزافزون اقلام خوراکی و معیشتی به ویژه گوشت کیلویی ۶۰۰ هزار تومان را تحمل نخواهند کرد، تا دیر نشده و توفیقات روزافزون دولت در سایه این مشکلات به فراموشی سپرده نشده کاری کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر بهداشت افزود: علیرغم تأمین اعتبار اما MRI دورود هنوز تحویل نشده است.

همچنین گودرزی تصریح کرد: بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز با توجه به امضای ۱۱۰ نفر از نمایندگان برای بررسی خارج از نوبت مورد انتظار است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حذف تعرفه پیاز اقدامات لازم را صورت دهد

سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر ارتباطات و رئیس شرکت مخابرات، گفت: عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۸۵ مطابق شاغلین پرداخت شود ولی متاسفانه شاهد قطع برخی از پرداختی به آن ها بودیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: کشاورزان و نمایندگان مجلس هفته گذشته با شما جلسه داشتند و در مورد تعرفه پیاز صحبت ها کردند و با توجه به اینکه طبق قانون هرگونه تعرفه برای محصولات کشاورزی ممنوع می باشد شما قول دادید که ظرف ۴۸ ساعت تعرفه را بردارید اما خبردار شدیم که ۵۰ درصد تعرفه پایدار مانده است. این ظلمی آشکار در حق کشاورزان این کشور است.

متاسفانه برخی خواص باز در آزمون حادثه تروریستی کرمان مردود شدند

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز ( یکشنبه، ۱۷ دی ماه ) مجلس شورای  اسلامی در نطق میان دستور، گفت: عملیات کور تروریستی اذناب آمریکا و اسرائیل در سالگرد شهید عزیز سلیمانی نشان داد دشمن غدار و خون ریز نه تنها از سلیمانی در قید حیات وحشت داشتند بلکه از شهید سلیمانی دو چندان می ترسد.

وی در تشریح نکاتی در مورد حادثه تروریستی کرمان، افزود: متاسفانه برخی خواص باز در این آزمون مردود شدند؛ همان ها که صاحب تئوری من صبح جمعه فهمیدم هستند، این جماعت که دچار دیرفهمی در تمام امور و کج فهمی در پاره ای دیگر از موارد هستند به جای آنکه عامل اصلی این جنایت را نشانه روند انگشت اتهام را به جای دیگر نشانه رفته و از این حادثه دهشتناک نیز برای تسویه حساب های شخصی، سیاسی و جناحی خود استفاده کردند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: البته بدیهی است این خطا و به عبارت بهتر این خط نتیجه رفت و آمد بیش از اندازه آنان به انگلیس است؛ آری ابرهای پرتراکم لندن جلوی دید چشم آنها را گرفته زیرا آنقدر با جان کری قدم زدند که دود سیگارش بینی آنان را پر کرده و حلقه های دود دور بینش شان حلقه زده و فهم شان معکوس شده است.

سلیمی یادآور شد: کسانی که در فتنه سال گذشته دم از شعار زن می زدند آیا شهادت بیش از ۵۰ نفر از زنان برومند سرزمین شیران را در حادثه تلخ کرمان ندیده اند؟ استفاده ابزاری از عنصر ارزشمند زن در ادبیات این جماعت سابقه ای دیرینه دارد، مشت این دروغگویان که پشت شعار حمایت از زن پنهان شده بودند باز شد و طبل رسوایی آنان به صدا درآمده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تراژدی تلخ کشف حجاب رضاخانی در ۱۷ دی ماه، تصریح کرد: استفاده ابزاری از مقام قدسی زن طرحی انگلیسی بوده که اینان از این طرح تبعیت کردند؛ سومین گروهی که در این میان نمره منفی گرفتند سیاه رویان پروژه بگیر اسرائیل و صهیونیست‌ها هستند، همان آقایی که نه تاریخ می داند و نه تحلیل سیاسی و امروز به عنوان استاد سیاست به دنبال پیشبرد پروژه سفارشی صهیونیست ها است، جالب اینجا است که این افراد کورباطن قتل عام روزانه مردم بی گناه در بیش از ۷۵ سال گذشته توسط خون خواران موجودات را نمی بینند و می گویند بعید است اسرائیل بی گناهان را بکشد.

وی یادآور شد: کاپشن پوش‌هایی که روزی شعار مخالفت با هولوکاست‌شان گوش فلک را پر کرده بود چگونه از بوی خون بی گناهان از خلسه چندین ساله خارج نشده و هوشیار نشده اند؛ این آقایان چرا کاپشن صورتی و گوشواره قلبی کودک معصوم شهید را ندیدند؟ به آنکه کاپشن صورتی را ندید و بر کاپشن خاکی تکیه کرد می گوییم مراقب باش کاپشن خاکی خاک بر چشمت نپاشد؛ برخی از این فرصت برای تضعیف نیروهای جان برکف نظامی، انتظامی و اطلاعاتی هم راستا با سرویس های خارجی شایعه سازی می کنند؛ به صراحت اعلام می کنیم امروز توان بازدارندگی نظام ده ها برابر افزایش یافته و در حوزه امنیتی کشف هزاران هزاران توطئه گویای قدرت روز افزون نظام است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم از شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت به خاطر افزایش زمینه رقابت تشکر کرد و گفت: البته برخی که عدم اقبال مردم را متوجه شدند پیشاپیش به مشابه همیشه به جرزنی سیاسی پرداخته و نظارت را زیرسوال می برند؛ توقع آن است که حساب افرادی که تلقی خاص سیاسی دارند از افرادی که دارای فساد اقتصادی هستند بازشناختی شود.

واردات برنج بیش از نیاز مردم کشاورزان برنجکار را نابود کرد

محمدرضا احمدی در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: ضمن محکومیت جنایات وحشیانه مزدوران رژیم غاصب اسرائیل و آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن زائرین مزار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین این حادثه از دولت و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی درخواست می‌کنم تا نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام فوری انجام و اجازه ندهند چنین حوادثی در کشور اتفاق بیفتد.

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دغدغه و نگرانی کشاورزان شمال کشور به ویژه استان گیلان را چه کسی باید پاسخگو باشد، چرا مشکلات کشاورزان شمال کشور به ویژه برنجکاران را پیگیری نمی‌کنید، برنجکاران شمال کشور به ویژه استان گیلان را با وارد کردن برنج بیش از نیاز مردم نابود کردید، لازم است نسبت به خرید برنج کشاورزان با وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم به صورت فوری اقدام شود.

وی افزود: تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قطع دستان واسطه‌ها مورد انتظار از دولت خدمتگزار است، معیشت و اقتصاد مردم و کاهش گرانی سرسام‌آور و نگران‌کننده، قیمت بالای مرغ و گوشت قرمز و گرانی کالای اساسی باید در اولویت دولت قرار گیرد.

احمدی عنوان کرد: معلمان غیرانتفاعی، نهضتی‌ها، پیش دبستانی‌ها، حق‌التدریسی‌ها، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، دستمزد حق‌التدرسی‌ها و خرید خدمات، رتبه‌بندی و پرداخت معوقات فرهنگیان ضرورت دارد تا زودتر انجام شود، آموزش و پرورش را دریابید، مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رو به افزایش است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تأکید بر اینکه از انتصابات هدفمند جلوگیری شود، خطاب به رئیس جمهور گفت: لازم است نسبت به ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا توجه بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر باعث نگرانی کشاورزان و برنجکاران شده است. بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره ، تسریع و به فکر اشتغال جوانان باشند، مدیران استانی و شهرستانی در ارائه خدمات به مردم با سرعت، دقت و احترام بیشتر اقدام و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای سلیقه ای رتبه بندی معلمان موجب رنجش خاطر آن ها شده است

سیدمسعود خاتمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان را در کرمان محضر مقام معظم رهبری و خانواده های شهدا و ملت شریف ایران تسلیت گفت و در تذکری به رئیس جمهور، عنوان کرد: جناب آقای رئیسی سال مهار تورم رو به اتمام است. گرانی کمر شکن و وضعیت رها شده بازار حال مردم را خراب کرده است. تذکر بنده ارتباطی به کمبود ارز ندارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختلاف قیمت بین کالاهای اساسی در دو شهر همجوار حتی در برخی از محلات زیاد است، دلیل عمده آن نبود نظارت و کار کارشناسی است، ظاهرا تیم اقتصادی شما به مقوله نظارت اعتقادی ندارد، در سازمان تعزیرات عمومی که وظیفه نظارت را برعهده دارد با کمبود نیروی کارآمد روبه رو هستیم. جناب آقای رئیسی تحقق این شعار سال را جدی بگیرید.

وی همچنین در تذکری به وزیر ارتباطات، تاکید کرد: وضعیت سرعت و قیمت اینترنت نامطلوب است و موجب نارضایتی مردم شده، امروز کسب و کارها و روزمرگی مردم در ارتباط با اینترنت است، وعده اینترنت رایگان شما پیش کش، امیدواریم برای کیفیت و قیمت آن فکری کنید که موجب اعتراض به حق مردم شده است.

خاتمی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، گفت: رتبه بندی معلمان هدیه ای از طرف مجلس به قشر آموزش و پرورش است، چرا درست عمل نشده و سلیقه ای آن را اجرایی می کنید که موجب رنجش معلمان شده است. از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم در رتبه بندی معلمان تجدیدنظر کند.

کد خبر: 1214469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      وزیر کشور باید استیضاح بشه استاندار کرمان و معاونش برکنار