بهار آینده خبری از بارش باران نخواهد بود

رئیس سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی بارش‌های زیر نرمال برای زمستان و اوایل بهار سال آینده گفت: ممکن است امواجی بارشی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی طی زمستان و بهار سال آینده کشور را تحت تاثیر قرار دهد اما این امواج در الگوها و مدل‌ها دیده نمی‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها، شواهد و اطلاعات موجود، برای فصل زمستان تا اوایل بهار سال آینده سیگنال خاصی در مورد بارش‌ها وجود ندارد، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها نرمال به سمت کم‌بارشی باشد.

بیشتر بخوانید:

کاهش۶۲ درصدی بارش زمستانه در کشور

وی با بیان این‌که ممکن است امواجی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی کشور را تحت تاثیر قرار دهد که این امواج در الگوها و مدل‌ها دیده نمی‌شود، افزود: ۳.۵ سال است که در کشور شرایط خشکسالی داریم و باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.

وی در خصوص بارورسازی ابرها و اثرات آن بر افزایش میزان بارندگی‌ها گفت: بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است که در همه کشورهای دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و در تمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ادعاهای متفاوتی در خصوص تولید بارش وجود دارد و آنچه می‌توانیم به آن استناد کنیم، مقالات و مستنداتی بوده که در سازمان‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی منتشر می شوند. در ایران نیز سازمانی زیر نظر وزارت نیرو در رابطه با بارورسازی ابرها در حال فعالیت است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1214692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =