ائتلاف متجاوز به یمن دلیل حمله را کاهش تنش در دریای سرخ خواند

محور متجاوز به یمن به سرکردگی آمریکا، انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شدند که هدف آنها از حملات در یمن «کاستن از تنش‌ها در دریای سرخ» بوده است

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ائتلاف متجاوز به یمن از جمله استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، جمهوری کره، انگلیس و آمریکا بیانیه مشترکی درباره حملات بامداد امروز به یمن صادر کردند.

بیشتر بخوانید

ارتش یمن از ۷۳ مورد حمله آمریکا و انگلیس به مناطق مختلف خبر داد / ۵ شهید و ۶ زخمی

این بیانیه، حملات انگلیس و آمریکا با حمایت هلند،کانادا، بحرین و استرالیا را منطبق با آنچه توصیف کرده است که «حق ذاتی دفاع از خود» و «منطبق با منشور سازمان ملل» خواند.

۱۰ کشور ائتلاف متجاوز ادعا کرده‌اند: «هدف از این حملات هدفمند تضعیف توانمندی‌های یمنی‌ها برای تهدید تجارت جهانی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان بوده است.»

آنها مدعی شده‌اند هدف از حملات در یمن کاستن از تنش‌ها و احیای ثبات در دریای سرخ بوده است.

بیشتر بخوانید
ارتش یمن: آمریکا و انگلیس ۷۳ بار به خاک یمن حمله کردند/ این حمله ۵ شهید و ۶ زخمی برجای گذاشت

روسیه: آمریکا و انگلیس با حمله به یمن قطعنامه شورای امنیت را به انحراف کشاندند

جهاد اسلامی: حمله به یمن در چارچوب حمایت از جنایات صهیونیستها صورت گرفت

در نود و هشمین روز عملیات «طوفان الاقصی» آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اهدافی در خاک یمن تجاوز کردند.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه ادعا کرد: ۶۰ هدف در ۱۶ مراکز وابسته به ارتش یمن را هدف حمله هوایی قرار داده است و در این حمله بیش از ۱۰۰موشک هدفمند به کار گرفته است.

ارتش یمن در واکنش اولیه به حملات هوایی آمریکا و انگلیس و چند کشور به اهدافی در یمن، موشک‌هایی به سمت ناوها و کشتی‌های متجاوزان در دریای سرخ شلیک کرد.

«محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده و سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این تجاوز گفت: تجاوز به یمن مطلقا و به هیچ وجه توجیه پذیر نیست زیرا هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و دریای عرب وجود نداشته است و حملات ما متوجه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می کنند و این حملات ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام تاکید کرد: نیروهای مسلح یمنی تنها پاسخ اولیه ‌ای به این حملات دادند و ما بزودی حملات و پاسخ خود را گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =