هشدار مدیریت بحران به شهروندان تهرانی و مسافران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال سقوط سنگ در محورهای کوهستانی استان هشدار داد و گفت: با توجه به بارش برف و باران به مسافران توصیه می شود از توقف کنار جاده ها بپرهیزند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بعد از ظهر جمعه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و وزش باد شدید از بعد از ظهر فردا شنبه ۲۳ دی ماه تا پایان روز سه شنبه ۲۶ دی ماه خبر داد و اظهار کرد: طبق این برآورد از فردا در نیمه شمالی و غربی استان به ویژه ارتفاعات شاهد بارش برف و باران و کولاک خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی هفته برفی و بارانی برای تهران/ وزش باد شدید در راه است

یزدی مهر با بیان اینکه در مواقع بارش برف و باران و مه کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددها در نواحی کوهستانی مورد انتظار است گفت: در این زمینه با توجه به ابلاغ هشدار به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران از دستگاه‌های امدادی و اجرایی می‌خواهیم برای خدمات رسانی به مردم در آمادگی کامل باشند.

وی با اشاره به لایروبی و پاکسازی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب روها بر ضرورت محافظت از لوله‌های آب رسانی و تأسیسات آبی تاکید کرد و افزود: بارش برف و باران همواره از نعمت‌های الهی هستند و نباید با مسائل انسان ساخت به بروز بحران منجر شوند، لذا به همه عوامل توصیه می‌شود با خدمت رسانی به موقع و پیشگیری‌های صورت گرفته نسبت به کاهش اثرات سو که شامل اختلال در ترافیک خودروها، بازماندن مسافرین در محورها و انسداد و یخبندان است با استفاده از تجهیزات مناسب برف روبی و بازگشایی محورها و رسیدگی به هنگام و اطلاع رسانی و آموزش عمومی مردم در نحوه مواجهه با این پدیده‌ها اقدامات مناسب را صورت دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه به همه شهروندان و مسافران توصیه کرد در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند چرا که در زمان وقوع برف و باران احتمال سقوط سنگ در این مسیرها وجود دارد.

یزدی مهر همچنین بر ضرورت احتیاط در عبور از حاشیه رودها و عدم اسکان در این مناطق تاکید کرد و گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه وزش باد از بعد از ظهر یکشنبه ۲۴ دی ماه تا روز سه شنبه ۲۶ دی ماه در نواحی غربی و جنوبی استان نیز هشدار داد و عنوان کرد: ضروری است که شهروندان و ذینفعان نسبت به استحکام سازه‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی و اجتناب از پرواز پاراگلایدرها و عدم پاک خودرو و توقف کنار درختان کهنسال توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =