تصویب تدریس ایران شناسی در مدارس + جزئیات

رئیس بنیاد ایران شناسی با تاکید بر اینکه مکلف به احیای هویت ملی هستیم گفت: با حضور رییس جمهور در جلسه هیات امنا این بنیاد، تصویب شد تا درس ایران شناسی در مدارس تدریس شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد حسین رجبی دوانی عصر شنبه در دیدار با استاندار اردبیل در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه چالدران در اردبیل اظهار کرد: طرح تدریس ایران شناسی در مدارس را آماده می‌کنیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت و نهایی خواهد شد و ایجاد نمایشگاه و موزه ادوار تاریخ و تمدن ایران زمین هم تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

مدارس کدام استان‌ها روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه تعطیل است؟

وی به حرکت شاه اسماعیل برای یکپارچه کردن ایران بعد از افول عظمت کشور در پی حمله مغول و وضعیت ملوک الطوایفی برای تعیین مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور اشاره کرد و گفت: کوتاهی‌هایی در چند دهه اخیر در خصوص هویت ملی داشته ایم و از سوی دیگر با تلاش دشمن برای بیگانه کردن نسل‌های بعد از انقلاب، فضای فاسد مجازی و بمباران ذهن جوانان مواجه هستیم.

فعالیت نمایندگی بنیاد ایران شناسی در ۱۹ استان

رئیس بنیاد ایران شناسی اظهار کرد: این بنیاد در ۱۹ استان نمایندگی دارد که با نظر وزیر کشور قرار شد در دیگر استان‌های کشور نیز نمایندگی ایجاد شود تا احصا افتخارات در سطوح استانی، ملی و منطقه‌ای صورت گیرد و جوانان به ارزش‌های بزرگ خود واقف شوند.

رجبی دوانی ادامه داد: اینکه جوانان ما فلان فوتبالیست خارجی را بهتر از شخصیت‌های ملی ما می‌شناسند نشانگر کم‌کاری متولیان فرهنگی و آموزشی است و می‌خواهیم در استان‌ها فعالیت‌های آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تهران هفته استان‌ها را برگزار خواهیم کرد گفت: به عنوان مثال در هفته اردبیل، ویژگی‌ها، عظمت‌ها، آداب رسوم، هنرها، معاریف و محصولات استان معرفی خواهد شد.

او تصریح کرد: قدمت استان اردبیل به دوره اشکانیان باز می‌گردد و در دوره اسلامی هم مرکز آذربایجان بوده است.

وی افزود: برگزاری هفته‌های استان‌ها سبب توجه اهالی مرکز نشین و مهاجر، به استان زادگاه خود و رونق اقتصاد و فرهنگ استان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =