عقب‌نشینی لشگر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی از غزه

منابع اسرائیلی خبر دادند که لشکر ۳۶ ارتش صهیونیستی به صورت کامل، در حال خروج از غزه است؛ لشکری که نیروهای تیپ گولانی هم بخشی از آن به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری اسرائیلی و فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست، پس از اینکه نتوانستند در برابر حملات مقاومت فلسطین، بخش دیگری از نیروهای خود را از غزه خارج کردند.

بیشتر بخوانید:

کاهش حمایت از اسرائیل در بین جوانان آمریکایی / تیک‌تاک درک جوانان آمریکایی از رژیم صهیونیستی را تغییر داده است

روزنامه اسرئیل حیوم با اشاره به اینکه لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه خارج می‌شود، گزارش داد، این لشکر شامل لشکرهای شش و هفت، ۱۸۸، یگان مهندسی و نیروهای تیپ گولانی است.

منابع صهیونیستی مدعی هستند که لشکر ۳۶، برای بازیابی تواناییهای خود، آموزش و افزایش قدرت، از غزه خارج شده است و هنوز مشخص به چه منطقه‌ای انتقال داده خواهد شد.

با خروج لشکر ۳۶، فقط سه لشکر از ارتش اسرائیل در نواز غزه باقی مانده‌اند: لشکر ۱۶۲ برای حمله به شمال غزه، لشکر ۹۹ که گذرگاهی را اشغال کرده که غزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم کرده و لشکر ۹۸ که مسئول حمله به خانیونس است.

به گفته منابع اسرائیلی، نیروهای لشکر ۳۶، در مناطق الشیخ عجلیه، الرمال، الزیتون، الشجاعیة، النصیرات و البریج با نیروهای مقاومت فلسطین درگیر بوده‌اند.

«عامی ایالون» رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت/شاباک) طی سال‌های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۰ دباره ماهیت این عقب‌نشینیها گفت: «اسرائیل هرگز با چهره پیروز از جنگ در غزه خارج نخواهد شد، حتی اگر بتواند یحیی السنوار را ترور کند».

رئیس اسبق شاباک افزود: «هرکسی که معتقد باشد فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد، نه فلسطینی‌ها و نه حماس و نه جنبش‌های اسلامی تندرو در قرن حاضر را نشناخته است».

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم روز گذشته، ضمن تمسخر توجیه‌های سران اسرائیل در خصوص عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از غزه گفت: پس از عقب نشینی صهیونیستها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟. اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند.

وضعیت تلفات صهیونیست‌ها در غزه نیز بسیار وخیم گزارش شده است. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که از زمان آغاز جنگ زمینی در نوار غزه ۱۸۰ نظامی خود را از دست داده است، اما نیروهای مقاومت فلسطین تاکید دارند که شمار تلفات بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام می‌کند.

پیش از این، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز در گزارشی به این مسئله اشاره کرده بود و فاش کرد، آماری که بیمارستان‌های اسرائیلی از تعداد مجروحان نظامی ثبت کرده‌اند، بسیار بیشتر از آماری است که ارتش آن را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =