سلاجقه: مشکل اصلی آلودگی هوا در حوزه سوخت پاک است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مشکل اصلی ما در حوزه سوخت پاک است که این موضوع می‌طلبد تا پالایشگاه‌ها ما اورهال شود و این در دستورکار دولت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: روز ۲۹ دی روز هوای پاک است و برنامه یک هفته‌ای تدوین کردیم تا دستگاه‌هایی که در آلایندگی نقش دارند، کارهایی که برای تلطیف هوا انجام دادند را به مردم گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:

سلاجقه: مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه صحت ندارد

وی افزود: هفته قبل بازدیدی از منطقه پارس جنوبی داشتم، حدود یک میلیون دلار کار در حوزه محیط زست انجام دادند که اطلاع رسانی نشده است.

سلاجقه ادامه داد: در بحث انرژی پاک، برای تولید برق خورشیدی کارهایی انجام شده و فرآیندها را تسهیل کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد: شعار امسال برای هوای پاک "مسئول پاسخگو و شهروند مسئول" است. گزارشی که تا پایان بهمن‌ها به معاون اول رئیس جمهور خواهیم داد وظیفه دستگاه‌ها را برای انجام قانون هوای پاک را مشخص می‌کنیم.

وی تصریح کرد:‌ مشکل اصلی ما در حوزه سوخت پاک است که این موضوع می‌طلبد تا پالایشگاه‌ها ما اورهال شود و این در دستورکار دولت است. کاهش سولفر در پالایشگاه‌ها نیز در دستورکار قرار گرفته است و در حوزه حمل و نقل عمومی برقی‌سازی و همچنین گسترش مترو هم در دستورکار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =