جشنواره فجر ۴۲ / صبح اعدام؛ روایتی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج رضایی

فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، ۱۶ روز تا چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و بسیاری در انتظار برگزاری آن هستند.

جشنواره فیلم فجر همواره از جذابیت‌های زیادی برای هنردوستان و بسیاری از مردم برخوردار بوده و اخبار مربوط به این جشنواره را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲ / بهشت تبهکاران؛ روایتی از زمان ملی شدن صنعت نفت

در جشنواره امسال ۳۴ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نمی‌تواند باشد. به همین دلیل در این گزارش قصد داریم تا شما را با یکی از فیلم‌های حاضر در جهل و دومین جشنواره فیلم فجر آشنا کنیم.

صبح اعدام تازه‌ترین ساخته بهروز افخمی از جمله فیلم‌های حاضر در چهل و دومین جشنواره فیم فجر است.

این فیلم به تهیه کنندگی علی شیرمحمدی یکی از آثار جدید سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی به شمار می‌رود.

«صبح اعدام» بخشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی را به تصویر کشیده که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند. داستان این فیلم در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبح این روز روایت می‌شود.

پیرنگ اصلی این داستان اعتراضی و سیاسی، اقتباسی از گزارش واقعی خبرنگار روزنامه کیهان از مراسم تیرباران این دو شخصیت است که بهروز افخمی پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش آن را به فیلمنامه «صبح اعدام» تبدیل کرده است.

صبح اعدام

ارسطو خوش رزم در نقش حاج اسماعیل رضایی، داود فتحعلی‌بیگی در نقش قاضی عسکر، پوریا منجزی در نقش کلیددار طیب، محسن آوری در نقش سرهنگ دادستانی و کاوه دارابی در نقش خبرنگار کیهان در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

درباره کارگردان

بهروز افخمی متولد ۳ آبان ۱۳۳۵ تهران، فارغ التحصیل تدوین از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. او فعالیت هنری خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است.

افخمی سینمای حرفه ای را برای بار نخست با فیلم «زیر باران» به کارگردانی سیف الله داد به عنوان مدیر فیلمبرداری تجربه کرد.

از دیگر فعالیت های جنبی وی می توان به تدریس سینما، عضویت در شورای هنرستان روایت فتح و نماینده مردم در مجلس ششم شورای اسلامی اشاره کرد.

روباه، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، این خانه من نیست (فراموش خانه)، سن پترزبورگ، فرزند صبح، تفنگ‌های سحرگاه، جهان پهلوان تختی و غیره از جمله آثار بهروز افخمی در مقام کارگردان هستند.

حالا، افخمی برای روایت فیلمش، به صبحِ پیش از اعدام طیب سفر کرده است تا از طریق تیرباران او، بتواند روایت تاریخی‌اش را کامل کند.

افخمی سابقه خوبی در ساختن فیلم‌های تاریخی دارد و امید است در «صبح اعدام» بتواند روایتی سرراست و جذاب از طیب حاج‌رضایی ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =