جشنواره فجر ۴۲ / بهشت تبهکاران؛ روایتی از زمان ملی شدن صنعت نفت

«بهشت تبهکاران» یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر است که توسط مسعود جعفری جوزانی کارگردانی شده و «فتح‌الله جعفری جوزانی» و «علی قائم ‌مقامی» تهیه‌کننده آن هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، تنها ۱۹ روز تا چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و هنردوستان منتظر برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲ / «تمساح خونی» اولین اثر بلند جواد عزتی در مقام کارگردان

هفته گذشته همراه با پایان بازبینی فیلم‌های حائز شرایط برای حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ و نگاه نو توسط مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

بهشت تبهکاران

آشنایی با این فیلم‌ها خالی از لطف نیست، به همین خاطر در این گزارش قصد داریم تا شما را با یکی از فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره امسال آشنا کنیم.

بهشت تبهکاران به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی از جمله فیلم‌های حاضر در چهل و دومین جشنواره فیم فجر است. این فیلم، جدیدترین اثر بلند سینمایی «مسعود جعفری جوزانی» به تهیه‌کنندگی «فتح‌الله جعفری جوزانی» و «علی قائم ‌مقامی» در نخستین اکران خود در بخش مسابقه «سودای سیمرغ» چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

بهشت تبهکاران

خلاصه داستان فیلم بهش تبهکاران از این قرار است که حسن جعفری کارمند شرکت نفت آبادان به تهران می‌آید و ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود. داستان این فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت و از سال ۱۳۲۹ روایت می‌شود. سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد.

بازیگران فیلم بهشت تبهکاران

در بهشت تبهکاران تعدادی از بازیگران سینمای ایران از جمله؛ امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق‌ نورد، حسام منظور، رضا شفیعی‌ جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی ‌تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار و جواد طوسی به هنرنمایی پرداخته‌اند و همچنین در این اثر سینمایی؛ افسانه بایگان و فرهاد قائمیان با نقش آفرینی خود، حضور افتخاری دارند.

بهشت تبهکاران

درباره کارگردان

مسعود جعفری جوزانی (زادهٔ ۱۸ آذر ١٣٢٧ در ملایر) کارگردان و فیلمساز است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا است و کار سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است. از مهم‌ترین آثار او در مقام کارگردان می‌توان به فیلم پشت دیوار سکوت، فیلم ایران برگر، سریال در چشم باد، فیلم بلوغ، فیلم دل و دشنه، فیلم یک مرد یک خرس، فیلم در مسیر تندباد، فیلم شیر سنگی و فیلم جاده‌های سرد اشاره کرد.

جعفری‌جوزانی دستی هم در حرفه‌ی تهیه کنندگی دارد و فیلم‌های حکایت عاشقی، سریال در چشم باد، فیلم همخانه، فیلم غروب شد بیا، فیلم بلوغ، فیلم ارابه‌ی مرگ، فیلم دل و دشنه، فیلم یک مرد یک خرس، فیلم ناصرالدین شاه، آکتور سینما، فیلم سایه‌ی خیال و فیلم شیر سنگی از جمله کارهای او در این زمینه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =