سارقانی که از ۷۰ نفر طلا و موبایل قاپیدند دستگیر شدند

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق قاپ‌زن که اقدام به سرقت طلا و تلفن همراه از دست‌کم ۷۰ نفر کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ صادق ضرونی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال وقوع چندین فقره قاپ‌زنی با روش و شیوه مشابه، دستگیری متهمان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. در گام نخست ماموران اقدام به تجمیع پرونده‌ها کرده و در جریان آن مشخص شد در تمامی این پرونده‌ها راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که صورتشان را با کلاه و ماسک مخفی کرده بودند، با استفاده از غفلت شهروندان به سرعت اموال با ارزش آنان شامل طلا، موبایل و ... را سرقت کرده و از محل متواری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سارقان ۲۵ میلیاردی در میانه به دام افتادند

وی با بیان اینکه شباهت روش سرقت‌ها ماموران را به این اطمینان رساند که تمامی آنها از سوی همین دو نفر انجام شده است، گفت: در همین راستا نیز گشت‌زنی‌های ماموران افزایش یافت و ماموران پلیس با استفاده از روش‌های علمی و روش‌های کشف نوین موفق به شناسایی هویت و محل اختفای سارقان شدند. در ادامه ماموران در یک عملیات منسجم هر دو متهم این پرونده را در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ضرونی با بیان اینکه دستگیری این افراد با هماهنگی و مجوز مقام قضایی انجام شد، گفت: ماموران در ادامه از مخفیگاه این افراد نیز بازرسی کردند که در جریان آن یک قبضه سلاح سرد، کلاه نقاب‌دار و تعدادی ماسک برای پوشاندن صورت که متهمان برای سرقت از آنها استفاده کرده بودند، کشف و ضبط شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۷۰ فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر معترف شدند. تا کنون چهار مالباخته از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفته و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز در حال انجام است.

وی در پایان از تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده خبر داد و گفت: این دو متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =