درخواست پارلمان اروپا برای آتش‌بس دائم در غزه

پارلمان اروپا امروز (پنجشنبه) برای اولین بار خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه و آغاز تلاش‌های سیاسی برای یافتن راه‌حلی برای جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، قطعنامه‌ای که بنا بر گزارش شبکه یورونیوز کاملاً نمادین است و هیچ بار حقوقی ندارد، با ۳۱۲ رأی مثبت در مقابل ۱۳۱ رأی مخالف و ۷۲ رأی ممتنع در جلسه مقدماتی پارلمان اروپا در «استراسبورگ» به تصویب رسید.

ببشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| تداوم حملات صهیونیست‌ها به منازل مسکونی در غزه

با این‌حال، چنین طرحی نمایانگر تغییر چشمگیر در مواضع پیشین پارلمان اروپا است زیرا در جلسه ماه اکتبر این پارلمان، نمایندگان تنها خواستار «وقفه» انساندوستانه شده بودند تا جریان کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه تسریع یابد. لایحه ماه اکتبر با ۵۰۰ رأی موافق در مقابل ۲۱ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع به تصویب درآمده بود.

افزایش درخواست‌های جوامع غربی برای برقراری آتش‌بس دائم در شرایطی است که طبق آمار وزارت بهداشت غزه، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، بیش از ۲۴ هزار فلسطینی که اکثرا زن و کودک هستند، در جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

در حالیکه گروههای چپ‌گرا و میانه‌رو در پارلمان اروپا آشکارا از آتش‌بس در غزه حمایت کرده‌ بودند اما اعضای حزب راست میانه مردم اروپا (EPP) که بیشترین تعداد را در پارلمان اروپا دارند، برای ابراز چنین درخواستی ابراز نگرانی کرده بودند اما هم‌اکنون تا حد زیادی در مقایسه با گذشته تغییر موضع داده‌اند.

قطعنامه فوق پس از تأیید یک متمم به تصویب رسید که طبق آن، آتش‌بس باید مشروط به آزادی تمامی اسرایی باشد که در بازداشت حماس هستند. پارلمان اروپا همچنین آتش‌بس دائم را به «نابودی حماس» منوط کرده است. پیش‌ از این اتحادیه اروپا، حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده بود.

شروط پارلمان اروپا برای حمایت از آتش‌بس دائم در غزه در حالی است که پیشتر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در جریان نشست خود با وزرای کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده که از بین بردن کامل جنبش حماس غیرممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =