آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها/ امکان انتخاب رشته تمامی گروه‌های تحصیلی

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به مصوبه سی و هفتمیی جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته های تحصیلی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به شیوه صرفا با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی یا کل دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ (بر اساس ظرفیت های خالی مانده رشته محل های پذیرش مرحله مهرماه سال ۱۴۰۲) اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد/ انتخاب چند رشته مجاز است؟

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروزسه شنبه سوم بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) ملاک پذیرش برای داوطلبان شاخه نظری، معدل کتبی دیپلم و برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه ای و یا کار دانش، معدل کل دیپلم آنان (با توجه به ضریب تاثیر اعمال سوابق تحصیلی ) است که داوطلب می تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه های تحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

برای مثال درصورت پذیرش رشته مهندسی برق دوره روزانه در این مرحله، تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب آن خواهند بود و محدودیت گروه تحصیلی وجود ندارند. سهمیه های منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه، خانواده شهدا، ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت، ایثارگران ۵ درصد ظرفیت و رزمندگان طبق قوانین و مقررات مندرج در این دفترچه اعمال می شود.

اگر داوطلب در رشته های تحصیلی صرفا با سوابق تحصیلی و یا رشته محل های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده است، در صورت تمایل می تواند در این مرحله از پذیرش شرکت کند. امّا در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی ایشان لغو و تنها می تواند در رشته قبولی جدید ثبتنام و مشغول به تحصیل شود.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش در این مرحله برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ تکمیل نشده است. بر اساس سوابق تحصیلی(معدل دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت می‌پذیرد و ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از فردا آغاز می شود و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب‌رشته حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دوره مذکور از روز دوشنبه ۲ بهمن ماه سال جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.

متقاضیان کد رشته‌ محل‌های پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت‌نام و انتخاب‌رشته به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =