جزئیات ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد/ انتخاب چند رشته مجاز است؟

جزئیات ثبت‌نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از امروز سه شنبه ۳ بهمن ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون «کاردانی» و «کارشناسی» دانشگاه آزاد

جزئیات ثبت‌نام بدون آزمون کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

داوطلبان باید توجه داشته باشند ثبت‌نام متقاضیان دوره کاردانی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی فقط به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه ثبتنام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه به آدرس www.azmoon.org صورت می‌گیرد.

متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کرده و با درج شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی وارد صفحه ثبت نام شوند.

با توجه به اینکه پس از خریداری کارت اعتباری ثبت‌نام امکان بازپس‌گیری آن وجود ندارد به همین منظور به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت‌نام نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

اتباع غیر ایرانی برای ثبت نام در این دوره لازم است با مراجعه به وب سایت سازمان امور دانشجو یان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس www.saorg.ir اطلاعات مربوطه را تکمیل و با اخذ کد پیگیری ۱۳ رقمی مبادرت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

انتخاب چند رشته/شهر مجاز است؟

متقاضیان میتوانند نسبت به انتخاب ۲۰ رشته/شهر از یک مجموعه(جدول شماره ۲) و یک نظام آموزشی از میان رشته/شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام کنند. متقاضیانی که تمایل به انتخاب رشته/شهر از مجموعه‌های متفاوت دارند، میتوانند مجدداً با خرید کارت اینترنتی ثبت نام نسبت به انتخاب ۲۰ رشته/شهر از مجموعه آزمایشی دیگر اقدام کنند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام

لازم است متقاضیان قبل از مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی فایل مربوط به عکس خود را ارسال کنند. فایل تصویری تهیه شده توسط متقاضی باید اسکن از عکس ۴×۳ یا ۴×۶ به صورت ۲۵۶Grayscale و با درجه وضوح dpi ۱۰۰ و با فرمت jpg ذخیره شده باشد. حجم فایل تصویر ارسالی باید کمتر از ۷۰ کیلوبایت باشد. داوطلبان باید توجه داشته باشند عکسی که تصویر از روی آن تهیه می‌شود لازم است تمام رخ بوده و در سال جاری تهیه شده باشد. همچنین ابعاد تصویر ارسالی باید حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰× ۳۰۰ پیکسل باشد.

تصویر باید در جهت صحیح و بدون چرخش تهیه شده و فاقد هرگونه حاشیه زائد باشد. تصویر داوطلب باید واضح و مشخص بوده و اثر مهر، منگنه و سایر مواردی که منجر به مخدوش و نامشخص بودن چهره داوطلب می‌شود در تصویر وجود نداشته باشد.داوطلبان لازم است پس از آماده کردن فایل تصویری و اطلاعات لازم جهت ثبت‌نام به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. برخی از نکات مهمی که لازم است قبل از شروع ثبتنام به آنها توجه کامل داشته باشند در صفحه ورودی این سامانه درج شده است.

تذکرات مهم

داوطلبان باید توجه داشته باشند پس از پایان مهلت‌های مقرر ثبت‌نام اعمال هیچگونه تغییری در مندرجات فرم تقاضانامه ثبتنام امکانپذیر نیست. بنابراین داوطلب باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.

داوطلبان بایستی معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی درج کنند؛ چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی از ثبت‌نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آنها لغو می‌شود.

مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در این دفترچه برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب است و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود، قبولی وی در دانشگاه «کان لم یکن» و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می‌آید.

با عنایت به مصوبه جلسه شماره ۲۸۹ هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مورخ ۹۸/۰۲/۲۸ واحدهای دانشگاهی فلاورجان، کرج، سنندج، سقز، قروه، بندرانزلی و لاهیجان به عنوان واحدهای حامی مادران تایید شده‌اند که داوطلبان می‌توانند از طریق تماس با واحدهای اعلامی در جریان شرایط و امکانات این دسته از واحدها قرار گیرند.

در واحد بین الملل فرشتگان ۷۵ درصد ظرفیت پذیرش به داوطلبان ناشنوا/کم شنوا، نابینا، معلولین جسمی - حرکتی اختصاص دارد. این دسته از داوطلبان لازم است گواهی و یا کارت معتبر با قید میزان معلولیت از سازمان بهزیستی کشور را در زمان ثبت نام ارائه نمایند. متقاضیان تحصیل در واحد بین الملل فرشتگان جهت کسب ا طلاعات بیشتر درخصوص این واحد دانشگاهی و شرایط پذیرش دانشجو می توانند به سایت اینترنتی واحد به آدرس https://fib.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =