انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها به کجا رسید؟

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: طرح انتقال زندان‌های واقع در شهرها به محیط های بیرونی و حومه با استفاده از ظرفیت مولدسازی دارایی‌های مازاد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غلامعلی محمدی روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار کرد: اینک چندین زندان در خارج از حومه شهرها و با استفاده از ظرفیت مولدسازی دارایی های این سازمان در دست احداث است.

بیشتر بخوانید:

باند آزادی زندانیان با اسناد جعلی منهدم شد

وی با اعلام این که بخشی از زندان های کشور مربوط به چندین دهه و فرسوده است، بیان کرد: سعی ما این است که از این فرصت مهم قانونی در زمینه فروش اموال مازاد برای نوسازی زندان ها استفاده شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: بررسی های همکاران ما نشان می دهد که زندان گناوه با پیشرفت مناسبی در احداث همراه است که با کمک مولدسازی این طرح نیز تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمدی ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت مولدسازی دارایی‌های مازاد، طرح انتقال زندان‌ شهر بوشهر به حومه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: به واسطه داشتن خیرین نیکوکار بوشهری اقدامات جدی و مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات حوزه زندان‌های استان بوشهر و آزادی زندانیان این استان انجام شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور عنوان کرد: همچنین با کارکرد و همراهی مناسب دادگستری استان بوشهر شاهد اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های دادرسی و پابند الکترونیکی در این استان هستیم.

محمدی ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان‌های استان بوشهر، شورای حل اختلاف زندان‌های استان و مشارکت خیرین گفت: با همکاری در خور تحسین خانواده‌های شاکی، امروز چند تن از زندانیان محکوم به قصاص آزاد می‌شوند.

استاندار بوشهر نیز گفت: از طرح‌های حوزه قضا و زندان‌های استان بوشهر به خصوص حمایت از خانواده‌های زندانیان و توجه به تامین نیازهای اساسی آنها حمایت می کنیم.

احمد محمدی زاده افزود: با تخصیص یک قطعه زمین، آماده انتقال زندان مرکزی شهر بوشهر به خارج این شهر هستیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تخصیص ۲۱ هکتار زمین برای احداث زندان مرکزی بوشهر در محدوده خارج شهر خبر داد.

مهدی مهرانگیز اضافه کرد: امروز تعدادی از زندانیان جرائم غیرنقد با همکاری و مشارکت ۱۵۰ میلیارد ریالی شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس از زندان آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به آزادشدن ۱۶ محکوم به قصاص در سال جاری گفت: با همکاری خانواده‌های مقتول و تلاش شورای حل اختلاف زندان‌های استان، امروز نیز تعدادی دیگر از محکومان به قصاص در این استان به کانون خانواده‌هایشان برمی گردند.

کد خبر: 1217465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =