جزئیات پرتاب ماهواره‌ ایرانی مهدا از زبان وزیر ارتباطات

زارع‌پور گفت: سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به‌صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص پرتاب اخیر ماهواره‌های ایرانی، عنوان کرد: ما برای اولین‌بار توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم؛ اول اینکه سه ماهواره به‌صورت هم‌زمان توسط ماهواره‌بر سیمرغ را با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به‌قول متخصصین حضیض آن ۴۵۰ کیلومتر و اوج آن ۱۱۱۰ کیلومتر بود، دسترسی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:
حسینی مونس: ماهواره‌بر سریر ۷ ماهواره را در مدارات پایین قرار می‌دهد

وی افزود: این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی‌مان به‌دست آمد و این اتفاق عملاً ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و گام‌های تکمیلی نیز برداشته خواهد شد.
وزیر ارتباطات اضافه کرد: سیگنال‌های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می‌دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به‌صورت عملیاتی کار می‌کند و ما در ایستگاه‌های زمینی خود، سیگنال‌ها را به شکل روزانه دریافت می‌کنیم.

زارع‌پور گفت: صنعت فضایی کشور در بخش‌های گوناگون از جمله پرتاب‌گر، ساخت ماهواره، ایستگاه‌های زمینی و پایگاه‌های پرتاب با سرعت حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: هم‌چنین روز شنبه مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی را با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت و آخرین گزارش دستاوردهای فضایی و برنامه‌های پیش رو خدمت ایشان و همگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =