ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری‌های گردشگری تاکید کردند

در دیدار «علی‌اکبر جوکار»سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه با « یرژان یرکینبایف» معاون اول وزیر گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان، دو طرف بر گسترش همکاری ها در حوزه گردشگری تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علی‌اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در آستانه با یرژان یرکینبایف معاون اول وزیر گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان روز گذشته (سه شنبه ۱۱ بهمن) دیدار و راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه گردشگری را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید:

اولین کنفرانس مشترک فارابی شناسی ایران و قزاقستان برگزار می شود

جوکار در دیدار با یرکینبایف ضمن تأکید بر اهمیت گردشگری در روابط دوجانبه،اظهار داشت که در شرایط کنونی میزان تبادل گردشگر بین دو کشور متناسب با ظرفیت های واقعی دو کشور در این حوزه نیست.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های دو کشور ایران و قزاقستان در زمینه گردشگری، لازم است تلاش های بیشتری از سوی مسوولین و نهادی های ذی ربط برای افزایش تعداد گردشگران صورت پذیرد.

ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری‌های گردشگری تاکید کردند

سفیر ایران ضمن تاکید بر ارائه ایده‌ها و ابتکارات جدید برای تغییر وضعیت فعلی را به نفع دو طرف، گفت: از مقامات قزاق می خواهیم تا در رویدادهایی که در آینده نزدیک در حوزه گردشگری در ایران برگزار خواهد شد، مشارکت فعال داشته باشند.

یرژان یرکینابیف هم در این دیدار خاطرنشان کرد که تمام تلاش خود را برای توسعه روابط گردشگری میان دو کشور خواهیم کرد.

ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری‌های گردشگری تاکید کردند

وی با اشاره به اقدامات آستانه در شهر ساحلی آکتائو واقع در حاشیه دریای مازندران از جمله ساخت هتل، مراکز تجاری و تفریحی برای افزایش تعداد گردشگران، تاکید کرد که علاوه بر رفت آمد تجار و بازرگان دو کشور، زمینه‌های سفرهای گردشی و غیرتجاری بین دو کشور را نیز رونق ببخشیم.

ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری‌های گردشگری تاکید کردند

دو طرف همچنین توافق کردند آخرین اطلاعات در حوزه گردشگری ملی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =