زیرساخت‌های لازم در فرودگاه بجنورد برای انجام‌ پروازها فراهم است

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: این فرودگاه از تمامی زیرساخت‌های لازم برای برقراری پرواز برخوردار است و موضوع کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که اخیرا اتفاق افتاده، ربطی به وجود بستر در این فرودگاه ندارد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار کرد: فرودگاه بجنورد نه‌ تنها از تجهیزات کمک‌ ناوبری لازم برای برقراری پروازها برخوردار است بلکه تمام تدابیر امنیتی نیز برای برقراری هرچه مطلوب‌تر پروازها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هفته‌ای 11(تا۱۲ پرواز) پرواز در سال 1400 از فرودگاه بجنورد انجام می‌شده است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان فعالیت خود در فرودگاه بجنورد را کاهش دادند تا اینکه در حال حاضر با مشکل ناوگان ماهان شاهد برقراری دو پرواز در هفته هستیم.

مدیر فرودگاه بجنورد مطالبه‌گری درخصوص چرایی کاهش پروازها را حق مردم دانست و گفت: باتوجه به اینکه این شهرستان فاقد راه‌آهن و آزادراه است، مردم نمی‌خواهند مشکل خاصی از بابت برقراری پرواز داشته باشند. در همین راستا این مطالبه را طبیعی و به‌حق می‌دانیم اما همشهریان باید توجه کنند که برقراری پرواز در بجنورد ارتباطی به مناسب نبودن بستر فرودگاه ندارد.

قدمگاهی گفت: در حال حاضر سه شرکت آسمان، کیش ایر، قشم ایر مطابق دستور ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری ۶ پرواز تکلیفی را بدلایل مشکل ناوگان انجام نمی‌دهند.

وی گفت: این فرودگاه مناسب هواپیماهای پهن‌پیکر نیست اما هیچگونه مشکلی برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط به پایین( 4c) ندارد و از برقراری پروازهای جدید و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استقبال می‌کنیم.و ان شاءالله پرواز به مقاصد کیش و عتبات عالیات با پیگیری انجام شود.

خبرنگار: علی کاوه

انتهای پیام/

کد خبر: 1218418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =