اردوهای پیشرفت دانشگاه‌ها در ایام دهه فجر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رحیمیان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه و رئیس کمیته دانشجویی و دانشگاهیان استان مازندران بیان کرد: اردوهای راهیان نور و پیشرفت دانشگاه‌ها در ایام دهه فجر برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز دوشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رحیمیان در نشست خبری ویژه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه، جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تمامی انقلاب‌های دنیا تفاوت دارد و لازم است که با شکوه هر چه بیشتر، جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به سوره ابراهیم آیه ۵ و تفسیر آن بیان کرد: موفقیت در پافشاری و ایستادگی بر حق و شکر گذاری آن دستاورد است که پیروزی انقلاب اسلامی توسط مستضعفین با دست خالی و البته با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) به دست آمد و توانست حکومت طاغوت را برچیند.

رئیس کمیته دانشجویی و دانشگاهیان با اشاره به نزدیکی انتخابات، گفت: بیشترین نقش و تاثیرگذاری در جامعه بر عهده معلمان و دانشگاهیان است که باید حضور پررنگی داشته باشند.

رحیمیان با یادآوری تقویم تعطیلی بین دو ترم در دانشگاه‌ها، افزود: در تعطیلی بین دو ترم دانشگاه‌های استان قرار داریم و حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه میسر نیست اما در برنامه‌های مرتبط از طریق فضای مجازی در حال پیگیری است و از حضور اساتید، همیاران و کارمندان دانشگاه‌ها بهره‌مند هستیم.

محمد رحیمیان به برخی از برنامه‌های جشن دهه فجر در دانشگاه‌ها اشاره و ادامه داد: کمیته‌های مختلفی در دانشگاه شکل گرفته و با همکاری سایر بخش‌ها به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌ها، اقدام خواهند کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، عطرافشانی مزار شهدا، فضاسازی، برگزاری نمایشگاه و مسابقات را برخی از برنامه‌های این ستاد برشمرد و اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت دانشگاه‌ها، استفاده از مبلغین و ائمه جمعه در دانشگاه، جلسات هم‌اندیشی اساتید با موضوع انقلاب و دستاوردها، نشست‌های معرفتی در قالب کارگاه، طراحی و اجرای مسابقات کتابخوانی، عکاسی و غیره، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های این ستاد در دانشگاه‌های استان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران در ادامه به برخی از پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره و گفت: در قبل از انقلاب فقط در ۳ یا ۴ شهر استان، دانشگاه داشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی، امروزه ۲۶ دانشگاه فعال و پویا در سطح استان داریم.

وی خاطر نشان کرد: نقش دانشگاه‌ها در تاثیرگذاری بر مشارکت عمومی در انتخابات، بسیار مهم است.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1218447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =