تاکید مقامات پارلمان اروپا بر تشکیل سریع ارتش واحد اروپایی

دو تن از مقام های پارلمان اروپا در سخنانی بر لزوم استقلال امنیتی این اتحادیه از آمریکا و تشکیل یک ارتش واحد اروپایی در شرایط موجود تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از "ان تی وی" آلمان، با توجه به عدم اطمینان نظامی فزاینده برای اروپا، مانفرد وبر، رئیس حزب مردم اروپا خواستار تشکیل یک ارتش اروپایی شده است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا نقش آنروا برای کمک به بحران غزه بی‌بدیل و حیاتی دانست

مانفرد وبر، رئیس حزب مردم اروپا که چند روز پیش به اوکراین سفر کرده بود همچنین گفت: «حالی که من با خود آوردم عزم راسخ و اراده برای پیروزی در این مبارزه و مبارزه برای آزادی خودمان و برای دموکراسی خودمان است. وی همچنین گفت: اما این برای مردم اوکراین به طور فزاینده ای دشوار می‌شود. برتری توپخانه روسیه بسیار واضح است، ارتش اوکراین نیاز فوری به مهمات دارد.

ماری اگنس استراک زیمرمن، سیاستمدار حزب لیبرال دموکرات آلمان و رئیس کمیته دفاع در پارلمان آلمان هم گفت: شکی نیست که ما اقدامات فوق العاده ای انجام می‌دهیم. اما این کافی نیست." این هم برای اتحادیه اروپا و هم برای آلمان صدق می کند.

کلاوس کلبر، مجری سابق زد دی اف هم اعلام کرده که «اروپا باید گرم لباس بپوشد». به نظر او، این عمدتا به دلیل تغییر شرایط در ایالات متحده آمریکا است. او ابراز اطمینان کرد که ترامپ برای بار دوم در انتخابات پیروز نخواهد شد. به گفته وی اما این اصلا مهم نیست. هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در ایالات متحده می‌خواهند اروپا بالاخره خودش مشکلاتش را حل کند.

وبر هم در بخش دیگری از سخنانش گفت: این خواسته درست است. "330 میلیون آمریکایی به طور دائم از 400 میلیون اروپایی دفاع می کنند. این طور نمی‌شود و به همین دلیل است که ما اکنون باید روی پای خود بایستیم. این یک مسئله واقعا بزرگ در این سال انتخابات اروپا خواهد بود: اروپا چگونه می‌تواند صلح را تضمین کند؟ و ما "فقط در صورتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که اکنون نیروهای خود را به هم پیوند دهیم.

این مقام پارلمان اروپا گفت: مشکلات زیادی وجود دارد که باید در سطح اروپا حل شود، مانند امنیت سایبری یا سپر دفاع موشکی اروپا. با این حال، برای انجام این کار، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اراده‌ای برای حرکت رو به جلو داشته باشند. به اعتقاد وبر چنین اراده‌ای وجود ندارد و به همین دلیل است که او خواستار یک ابتکار از سوی ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان است. وبر تاکید کرد که "این به معنای پیوستن به ارتش اروپایی است."

زیرمن هم گفت: مشکلات شناسایی شده توسط وبر برای مدت طولانی شناخته شده است، اما کمیسیون اروپا هنوز هیچ ابتکاری در این زمینه اتخاذ نکرده است. این کاندیدای برتر حزب لیبرال دموکرات در انتخابات پارلمان اروپا گفت: در ابتدا، کمیسیون به کسی نیاز دارد که منحصراً به پروژه امنیت اروپا توجه داشته باشد و همچنین یک سیاست خارجی جدید اروپا مورد نیاز است. این همچنین به معنای دور شدن از دیدگاه جغرافیایی هر کشور است. استراک زیمرمن گفت: پارلمان اروپا نیز باید به این وظیفه رسیدگی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =