اتحادیه اروپا نقش آنروا برای کمک به بحران غزه بی‌بدیل و حیاتی دانست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حواشی ایجاد شده علیه تعدادی از کارکنان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تصریح کرد که حفظ نقش این سازمان برای کمک‌رسانی به مردم غزه بی‌بدیل و حیاتی است

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جوسپ بورل روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق) نوشت: همان‌طور که سیگرید کاگ هماهنگ کننده جدید سازمان ملل در امور غزه تاکید کرده است، حفظ نقش بی بدیل آنروا در ارسال کمک های بشردوستانه به غزه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: جهانیان نظاره‌گر فروپاشی اخلاقی غرب در قاب غزه هستند

وی ادامه داد: اگرچه تحقیقات لازم است، اما نباید اجازه دهیم اتهامات بر کار ضروری و بزرگ آنروا خدشه وارد کنند.

بورل در حالی این مطلب را بیان کرد که رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان این نهاد بین‌المللی را به مداخله در عملیات الاقصی متهم کرده است. هفته پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که "فورا" قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود به آنروا، به عنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه را قطع یا به حالت تعلیق در آوردند.

با این حال آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ادامه حمایت و کمک کشورهای جهان از این آژانس شده است. وی تصریح کرد: درحالی که من متوجه نگرانی این قبیل کشورها هستم و خود به شخصه از وارد کردن چنین اتهاماتی ترسناکی هستم، اما قویا از دولت‌های (جهان) که همکاری خود را با آنروا به حالت تعلیق در آورده‌اند می خواهم تا حداقل عملیات آنروا (در غزه) را تضمین کنند.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با گوترش اعلام کرد که کمک‌های مالی اتحادیه به این سازمان، مسدود نشده است.

وی در این تماس تلفنی نقش آنروا را در شرایط کنونی غزه حیاتی توصیف کرد و گفت: دو میلیون نفر در این باریکه به شدت به کمک های این نهاد و دیگر آژانس های سازمان ملل نیاز دارند.

بورل عنوان کرد که تعهدات مالی این اتحادیه به آنروا تاکنون اجرا شده و مسدود نشده است. وی با این حال افزود که تصمیمات آتی درباره تداوم کمک‌ها، پس از تکمیل مراحل تحقیقات درباره این سازمان اتخاذ خواهد شد.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حالی با دستاویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی کمک‌های خود را به آنروا قطع یا به حالت تعلیق در آورده‌اند که منابع خبری از تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه خبر می‌دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۶ هزار و ۷۵۱ نفر و زخمی شدن ۶۵ هزار و ۶۳۶ فلسطینی دیگر خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =