رئیسی: ایران در میان ۱۰ کشور برتر حوزه هوا و فضا قرار گرفته است

حجت الاسلام ریسی با بیان این که جمهوری اسلامی در رتبه ۴۵ حوزه هوا و فضا قرار داشت گفت: امروز ایران در بین ۱۰ کشور مطرح جهان در حوزه هوا و فضا قرار دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در همایش روز ملی فناوری فضایی طی سخنانی با اشاره به پرتاب ماهواره‌های ایرانی به فضا، بیان کرد: انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای، هم تحریم‌ها را شکست و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد.

وی افزود: این حرکت ماندگار در حوزه هوا و فضا علیرغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، جلوه‌ی «ما می‌توانیم» است. جوانان، متخصصان، دانشمندان، نیروهای مسلح و همکاری تمامی بخش‌ها موجب شده که برای کشور افتخار آفریده شود.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: جمهوری اسلامی در رتبه ۴۵ قرار داشت ولی امروز در بین ۱۰ کشور مطرح جهان در حوزه هوا و فضا قرار دارد. باید این صنعت مورد توجه باشد و در دولت، از ابتدا تمام تلاش بر این بوده که این صنعت مورد حمایت قرار بگیرد. البته ما می‌توانستیم خیلی پیشتر از این، این عرصه‌ها را فتح کنیم و به سطح و مدار ژئو قرار بگیریم.

رئیسی اضافه کرد: برخی نمی‌خواستند و مهم نیست؛ بلکه مهم این است ملت ایران اراده کرده در فضا حضور قدرتمنددا داشته باشد و آن‌ها هم خواهند فهمید، ملتی که اراده کرده در ۲۲ بهمن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پیشرفت خودش را دنبال کند، با اراده خود می‌خواهد بر اراده‌های دیگر فائق آید.

وی گفت: اگر قرار بود با اراده دیگران متوقف شویم، بخش‌های مختلفی باید متوقف می‌شد که حتماً این‌طور نیست؛ دشمن می‌خواهد ناامیدی ایجاد کند، اما ١١ پرتاب موفقیت‌آمیز ایجاد امید می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ابعاد مختلف حوزه‌ی فضایی، اظهار داشت: از امکانات حضور در فضا برای پایش حوزه کشاورزی، منابع آب، منابع طبیعی، اکتشاف در معادن، حضور و پایش امنیتی در مرزها استفاده شود. ما کوه‌های سر به فلک‌کشیده، دریا و موانع داریم و حضور در فضا می‌‎تواند ما را بر همه موانع پیروز کند.

رئیسی بیان کرد: وزارتخانه‌های دفاع، علوم، ارتباطات و سازمان فضایی با هم هماهنگ هستند. شورای‌عالی فضایی یعنی جمع همه بخش‌های فعال در حوزه فضا و تاکید داریم که جلسات این شورا منظم تشکیل شود؛ از امتیازات این حرکت، هماهنگی و هم‌افزایی بسیار خوب بین بخش‌های مختلف وزارتخانه‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =