مبعث، تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود

آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی مسابقه کتابخوانی بزرگ نبوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی مسابقه کتابخوانی بزرگ نبوی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در این آیین، بیان کرد:‌ مبعث، تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود که نظیر آن، نه تنها قبل از پیامبر گرامی اسلام(ص) رخ نداد بلکه بعد از ایشان نیز اتفاق نیفتاد و تکرار نشد.

وی ادامه داد: بعثت به‌معنای برانگیختن است، بنابراین هنگامی که خداوند متعال پیامبری را برای یک مأموریت بزرگ انتخاب می‌کند، در عالم هستی برانگیختگی عظیمی متناسب‌ با آن هدف والا، مقدس و ماندگار ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، بعثت را جلوه‌ای از قدرت مطلق خداوند خواند و افزود: در عصر جاهلیت که بعثت در آن اتفاق افتاد، مردمانی بی‌سواد و گرفتار در فرهنگی منحط و در عصری معروف به عصر جاهلیت زندگی می کردند؛ و فساد و تباهی در نتیجه جهل در همه عرصه های جامعه میدان‌دار بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: قدرت خداوند متعال است که در چنین جامعه‌ای پیامبرش(ص) را برمی‌انگیزد که مردم را به توحید و فضایل اخلاقی دعوت کند و قرار بر این است که بشریت به صلاح و سداد دعوت شود و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص)، تا آخر عالم میدان‌دار اداره جوامع بشری باشد.

امام جمعه کرمانشاه با مروری بر امداد الهی در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز به‌نوعی تکرار حادثه مبعث بود، از این جهت که رژیم ستم‌شاهی جامعه ما را به فساد در همه ارکان جامعه سوق داده بود و انقلاب اسلامی آمد و همه آن مفاسد را به استقلال، عزت، آزادی، اعتماد به نفس، احساس شخصیت و روی پای خود ایستادن تبدیل کرد.

افشین غنی زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن بیان لزوم توجه و بهره گیری از سیره زندگی پیامبر اکرم(ص)، گفت: در این برهه از زمان که فضای مجازی بر اذهان حاکم شده، برگزاری این گونه جشنواره‌ها فرصتی مناسبی است تا بتوان با رسول گرامی اسلام و سیره نبوی ایشان بیشتر آشنا شد و دانشگاه آزاد اسلامی مدت سه سال است که در این عرصه یعنی امامت، مهدویت و سیره نبوی گام بر می‌دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در این جشنواره یک هزار و ۲۶۰ نفر از سراسر کشور ثبت نام کردند، افزود: از بین این افراد تعداد ۹۰۰ نفر در این جشنواره پذیرفته شدند که پس از برگزاری آزمون به صورت آنلاین؛ ۳۰نفر که موفق به احراز بیشترین امتیاز شده بودند به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در پایان این جشنواره با اهدا لوح و جوایز از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی سیره بزرگ نبوی قدردانی شد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =